2025-05-22, 17:43
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy282
Fattar inte den här lagen…
Är det bara i Sverige den gäller? Och hur skulle det funka när det kommer till internet när hela världen är din spelplan. Om jag vill ha ”custom videos” av nån från typ USA, Spanien eller Ryssland, hur kommer det funka?
Och om det är en site man prenumererar*på som i och för sig inte erbjuder ”custom videos” men tar emot förslag på vad man vill se? Funkar det?
Om du befinner dig i Sverige så bryter du mot lagen om du betalar och kommer med förslag eller säger vad den andra personen ska göra, vart den andra personen befinner sig tar inte lagen hänsyn till.
Citera
2025-05-22, 17:58
Medlem
Denna nya lagen är i stortsett värdelös.

Kund - "Hej skulle du kunna fixa fram en video där du kör upp en morot i din fitta och sedan slickar på den"
Säljare - "Hej om du väntar en stund så ska jag leta fram videon".

Säljare behöver bara påstå att videon finns redan förinspelad? Finns det något överhuvudtaget som kan påvisa att videon inte är förinspelad utom att säljare påpekar detta?
Eller tänker man kring lagen att videon måste finnas redan uppladdad i databasen på exempelvis OF för det ska räknas som förinspelad?

Denna lag känns inte genomtänkt någonstans alls, man har bara gjort något för det ska se bra utåt, men innehållet är helt värdelöst.
Senast redigerad av Noccofocus 2025-05-22 kl. 18:02.
Citera
2025-05-22, 18:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Denna nya lagen är i stortsett värdelös.

Kund - "Hej skulle du kunna fixa fram en video där du kör upp en morot i din fitta och sedan slickar på den"
Säljare - "Hej om du väntar en stund så ska jag leta fram videon".

Säljare behöver bara påstå att videon finns redan förinspelad?
Då vill det till att hon alltid har felaktiga tids- och datuminställningar på all utrustning som är involverad i produktionen.
Citera
2025-05-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Om du befinner dig i Sverige så bryter du mot lagen om du betalar och kommer med förslag eller säger vad den andra personen ska göra, vart den andra personen befinner sig tar inte lagen hänsyn till.

VPN?

Hur som haver verkar ju den här lagen inte särskilt genomtänkt. Hur ska man kunna bevisa att den summa pengar man har skickat är just för önskemål och inte en donation?
Och när det kommer till förslag, till t.ex stora porrstudios som du måste prenumerera på, är det inte upp till företag och/eller skådespelerskan om dom vill göra det eller inte. Det ända jag har gjort är att prenumerera på porrsite. Hur fan ska jag veta vad mina pengar går till?
Typ: ”Hello Brazzers. I’d like to see more videos with blondes. Thank you.”
Och där begick jag precis ett brott eller?
Senast redigerad av Freddy282 2025-05-22 kl. 18:13.
Citera
2025-05-22, 18:14
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Vad är du för viljelöst djur som inte kan motstå lite bilder utan att ta fram plånboken?
Viljelöst inte jag, men min simpiga medbröder tyvärr.
Citera
2025-05-22, 18:18
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Om du säger det så. Jag förstår inte alls din ingång där då männen har ett val att inte betala för digitalt material.

Kvinnor tillåts stundtals att vara offer, oturligt nog. Men aldrig män. En man som betraktar sig själv som offer är skadligt på alla nivåer.
Man är simpar som inte kan tygla sina lustar.
Citera
2025-05-22, 18:28
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy282
VPN?

Hur som haver verkar ju den här lagen inte särskilt genomtänkt. Hur ska man kunna bevisa att den summa pengar man har skickat är just för önskemål och inte en donation?
Och när det kommer till förslag, till t.ex stora porrstudios som du måste prenumerera på, är det inte upp till företag och/eller skådespelerskan om dom vill göra det eller inte. Det ända jag har gjort är att prenumerera på porrsite. Hur fan ska jag veta vad mina pengar går till?
Typ: ”Hello Brazzers. I’d like to see more videos with blondes. Thank you.”
Och där begick jag precis ett brott eller?
Sade aldrig att den var genomtänkt utan förklarade bra ur det är menat att fungera.
Citera
2025-05-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Sade aldrig att den var genomtänkt utan förklarade bra ur det är menat att fungera.

Ah men ta min kommentar om Brazzers. Hur många blondiner är inte anställda hos dom? Och jag typ Twittrar dom med ”MORE BLONDES PLEASE!” så har jag altså begåt ett brott? För att jag vill se mer porrfilm med blondiner? Och hur ska man bevisa att det var just MIN kommentar som fick Brazzers att säga ”You know what? This Freddy-guy is onto something.” och gör mer filmer med blondiner.

Blir den är lagen typ som med fildelning? Fildelning är olaglit men alla gör det.
Eller fortkörning. Köra för fort är olaglit men alla gör det.
Kommer det ens hända nåt alls?
Citera
2025-05-22, 19:06
Medlem
Vad hoppas regeringen åstadkomma med denna lag?

Känns väldigt byråkratisk. Antingen så tillåter man Onlyfans eller så förbjuder man det.

Enda sätt att bli av med skiten är att ge sig på säljaren, inte köparen. Detta är inte samma sak som klassiskt horeri och det är uppenbart att de som satt lagen inte vet vad de sysslar med.
Citera
2025-05-22, 19:23
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Man är simpar som inte kan tygla sina lustar.
Därför är kvinnor förövare och män offer enligt dig?
Citera
2025-05-22, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Då vill det till att hon alltid har felaktiga tids- och datuminställningar på all utrustning som är involverad i produktionen.

Du har en poäng i det. Men eftersom det är köpet i sig som är olagligt (Kunden), så får väl inte polisen söka genom säljarens telefon/dator för att ta reda på tidstämpel på video.

OF möjligtvis kan se när videon är skapad genom filen som säljaren har laddat upp på deras datorbas. Men det är väldigt långsökt att OF skulle börja skicka den informationen till polismyndigheten i Sverige.

Eller är det något jag missar här?
Hur som helst, så kan man manipulera tid/datum inställningar även. Video kameran är absolut inte svår att ändra sådant på.
Senast redigerad av Noccofocus 2025-05-22 kl. 20:18.
Citera
2025-05-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Du har en poäng i det. Men eftersom det är köpet i sig som är olagligt (Kunden), så får väl inte polisen söka genom säljarens telefon/dator för att ta reda på tidstämpel på video.

OF möjligtvis kan se när videon är skapad genom filen som säljaren har laddat upp på deras datorbas. Men det är väldigt långsökt att OF skulle börja skicka den informationen till polismyndigheten i Sverige.

Eller är det något jag missar här?
Hur som helst, så kan man manipulera tid/datum inställningar även. Video kameran är absolut inte svår att ändra sådant på.

du kan t.o.m ändra metadatan på videofilen med mjukvara i datorn eller t.o.m genom windows egna funktioner. och hur ska polisen göra om det är en utländsk person i annat land? ska de åka till en brud i spanien och begära hennes hårdisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in