2025-07-02, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Yep, jag önskar bara att fler kunde se den här egoistiska röda tråden som kvinnor har i politiken.

Finns för många svaga män i Sverige. Sverige behöver fler starka män som vågar säga till kvinnor att hålla käften.
Citera
2025-07-02, 15:02
Medlem
Conquista1492s avatar
"OnlyFans-lagen" är fullständigt meningslös.

Varför? Jo – för att 99,99 % av alla webkameramodeller befinner sig utomlands. Det handlar om tjejer i Ukraina, Rumänien, USA, Colombia och liknande länder. Endast en försvinnande liten andel verkar i Sverige.

Ska då dessa utländska modeller – som oftast arbetar helt anonymt – anmäla en svensk man för "sexköp på distans"? Hur skulle det gå till?

De vet inte ens att lagen finns. Och även om de fick reda på den – vad skulle de tjäna på att anmäla? Ingenting. Tvärtom: de skulle tvingas kliva fram i offentligheten och ge upp sin anonymitet. Vem vill göra det – utan någon som helst personlig vinning?

Och även i det omvända, teoretiskt möjliga fallet – en svensk cammodell – uppstår det absurda i lagen:
99 % av hennes kunder är själva från andra länder. Hur ska hon anmäla en kund i Japan, Kina, USA eller Brasilien? Vad ska en svensk åklagare göra med det? Lagen blir fullständigt tandlös så fort den möter den digitala verkligheten.

Det är symbolpolitik när den är som mest ineffektiv – en lag som inte går att genomföra, inte hjälper någon, och inte löser ett enda verkligt problem.
Citera
2025-07-02, 15:08
Medlem
rudi1985s avatar
Går ju inte ens att köpa då kan ingen svensk åka dit. Camsajterna blockerade svenska användare direkt 1 juli. Men man får fortfarande vara medlem på sidorna.
Citera
2025-07-02, 15:12
Medlem
Conquista1492s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Enda anledningen till att jag har dålig syn på cam-tjejer är att jag hade två kvinnliga bekanta som gav sig in i det hela. De var bland mina bättre vänner. De tjänar verkligen grymt bra men är väldigt långt ifrån de som tjänar mest. Med det har personlighetsförändringar och synen på män ändrats.

Det går inte längre att umgås med dom för de har båda drabbats av hybris och ser sig som bättre än andra. Sex online är för lätt för tjejer så de tappar helt kollen på hur man ska bete sig. De cam-tjejer som inte drabbas av den här hybrisen ska väl ha samma respekt som övriga yrkesgrupper men man ska inte tro att man står över alla andra, det är där skon klämmer för mig.

Verkligt vackra, sexiga och eleganta cammodeller lever ofta i en liten, sexfixerad värld där de är drottningar – härskarinnor. Men tiden är inte på deras sida.

Det kommer ständigt in nya, yngre tjejer. Förr eller senare byts de ut, obarmhärtigt, av en kåt och cynisk publik. Det vet de innerst inne – ungefär som SS-soldater visste att deras dagar var räknade när ryssarna eller fransmännen närmade sig. Det är en sorts psykisk skugga som hela tiden följer dem.

Under tiden lever många av dem i total lyxkonsumtion. Det är en bubbla – fylld av smink, kläder, resor och status. Men det är få som tar sig ut på ett hållbart sätt. Det vanligaste hoppet är att hitta en rik "daddy" som kan ta dem ur ekorrhjulet.

Men där uppstår nästa problem: förr eller senare måste han presentera henne för sin mamma, sitt nätverk, sitt prestigefyllda jobb. Och då fungerar det sällan med någon som har "porrläppar", synliga implantat och ett digitalt förflutet i offentligheten – hur vacker hon än är.

Visst, ibland har näringslivets män usel smak och kör ändå. Men i det stora hela:
De här kvinnorna badar i guld – men bara i några få år. Sedan väntar en återgång till verkligheten.
Från Chanel till H&M.
Från hybris till vardag.
Citera
2025-07-02, 15:18
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olipio
Personligen hurrade jag när jag läste detta. Skitbra att de äntligen tar tag i den jävla skiten. Jag tänker på alla unga tjejer som håller på med detta för att tjäna snabba pengar istället för att utbilda sig är förjävligt. Ingen jävla självrespekt någonstans.
Skitbra av regeringen!

Skall vi förbjuda all porr också då?
Citera
2025-07-02, 15:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De14Orden
Vad menar du? Hur blir någon som frivilligt köper sex utnyttjad?

De prostituerade säljer dyra tjänster till torskarna trots att sexköp är förbjudet.

Här kan man fråga sig vem som utnyttjar vem..

Sexköp handlar dessutom ofta om ett tvångsmässigt sexuellt beteende som inte bara handlar om sexköp utan även tvångsmässigt porrsurfande, du känner kanske till att det finns terapi mot detta?

https://www.sverigesradio.se/artikel/pilotstudie-terapi-hjalper-sexkopare-sluta
Citera
2025-07-02, 15:22
Medlem
Conquista1492s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du själv har ingen aning om den verkliga siffran, jag vill dock minnas att det handlade om en anonym undersökning så siffran lär stämma.

Det viktiga är att från och med idag är sexköp på distans förbjudet och det får alla torskar och horor acceptera.

Du själv har ingen aning om den exakta siffran, men jag vill minnas att det handlade om en anonym undersökning – vilket brukar vara det mest tillförlitliga i känsliga ämnen – så siffran lär stämma.

Men det som förvånar mig mest är inte lagen i sig, utan det intensiva och urskillningslösa hatet från din sida.

Vem riktar det sig egentligen mot? Det verkar som om du hyser ett djupt förakt för vackra människor som njuter av sina liv – och kanske framför allt mot dem som gör det på ett sätt du själv inte kan kontrollera eller förstå.

Vad får du personligen ut av det här förbudet?
För mig – och många andra – spelar det ingen som helst roll. 0 %.
Men du? Du verkar nästan ha blivit euforisk av glädje, som om något djupt inom dig äntligen fått rättvisa.

Det är inte en normal reaktion – om man inte har en väldigt personlig koppling.
Allt tyder på att du blivit bränd: kanske av en man som valde online-modeller framför dig. Eller så är det du som lider av besvikelse, avund eller sårad stolthet.

Ibland hänger missnöje och skadeglädje tätt samman.
Citera
2025-07-02, 16:04
Medlem
"Paow" har tydligen någon lösning för svenska kreatörer. Vad är denna lösning tro?
Citera
2025-07-02, 16:07
Medlem
Testoguy666s avatar
Jag vill också vara tjej hade sålt mig för 100k i månaden, snälla det är lite lätt klädda bilder vem bryr sig??
Citera
2025-07-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conquista1492
"OnlyFans-lagen" är fullständigt meningslös.

Varför? Jo – för att 99,99 % av alla webkameramodeller befinner sig utomlands. Det handlar om tjejer i Ukraina, Rumänien, USA, Colombia och liknande länder. Endast en försvinnande liten andel verkar i Sverige.

Ska då dessa utländska modeller – som oftast arbetar helt anonymt – anmäla en svensk man för "sexköp på distans"? Hur skulle det gå till?

De vet inte ens att lagen finns. Och även om de fick reda på den – vad skulle de tjäna på att anmäla? Ingenting. Tvärtom: de skulle tvingas kliva fram i offentligheten och ge upp sin anonymitet. Vem vill göra det – utan någon som helst personlig vinning?

Och även i det omvända, teoretiskt möjliga fallet – en svensk cammodell – uppstår det absurda i lagen:
99 % av hennes kunder är själva från andra länder. Hur ska hon anmäla en kund i Japan, Kina, USA eller Brasilien? Vad ska en svensk åklagare göra med det? Lagen blir fullständigt tandlös så fort den möter den digitala verkligheten.

Det är symbolpolitik när den är som mest ineffektiv – en lag som inte går att genomföra, inte hjälper någon, och inte löser ett enda verkligt problem.

Knappast tandlös lag då plattformar som OnlyFans redan har bannat svenska kunder från att chatta och köpa unika videos.

Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
"Paow" har tydligen någon lösning för svenska kreatörer. Vad är denna lösning tro?

Vem vågar ta juridiska råd från henne?
Dessutom har hon ju tidigare ljugit och påstått att hon tjänade storkovan på sin OnlyFans. Men deklarationen visar att hon drar in betydligt mindre än svensk medianlön. Går ej ljuga om sådant då OnlyFans skickar kontrolluppgift till svenska Skatteverket så att ingen säljare fuskar med skatten.
Citera
2025-07-02, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De prostituerade säljer dyra tjänster till torskarna trots att sexköp är förbjudet.

Här kan man fråga sig vem som utnyttjar vem..

Sexköp handlar dessutom ofta om ett tvångsmässigt sexuellt beteende som inte bara handlar om sexköp utan även tvångsmässigt porrsurfande, du känner kanske till att det finns terapi mot detta?

https://www.sverigesradio.se/artikel/pilotstudie-terapi-hjalper-sexkopare-sluta

jag har som sagt redan påpekat det är ett problem att kvinnor kan sälja sex lagligt men olagligt för män att köpa. det är en del av matriarkatet.
Citera
2025-07-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Jag vill också vara tjej hade sålt mig för 100k i månaden, snälla det är lite lätt klädda bilder vem bryr sig??

Lättklädda bilder omfattas ej av lagen. Endast sexuella handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in