2025-07-14, 09:52
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doni00280
Jo 100% men tror inte polisen bara kan gå random igenom hela sveriges befolkning och kolla vilka som slösat pengar på random sidor? Sen också om någon t.ex köper ”kamera sex” hur ska dom bevisa att han inte bara suttit o pratat med henne t.ex?

Förstår dessutom verkligen inte hur folk kan betala för grejer som finns på nätet helt gratis, men bara min tanke.

Tror lagen är mest tänkt att fungera preventivt - och det har ju varit effektivt av vad vi kan se. Först har du torskar som mannen i Expressen-artikeln som egentligen aldrig filosoferat över att han köper sex och inte vill bryta mot lagen. Sedan så har ju alla dessa sidor aktivt blockerat Sverige och svenska kreditkort att köpa. Jag gissar som sagt på att de flesta som betalar på dom digitala bordellerna inte är teknikgenier och kommer aldrig orka med att gå omvägen.

Kvar har du väl en liten skara som kommer hitta vägar runt, men med tanke på paniken som råder hos OF-prostituerade så har det varit effektivt.
Citera
2025-07-14, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Tror lagen är mest tänkt att fungera preventivt - och det har ju varit effektivt av vad vi kan se. Först har du torskar som mannen i Expressen-artikeln som egentligen aldrig filosoferat över att han köper sex och inte vill bryta mot lagen. Sedan så har ju alla dessa sidor aktivt blockerat Sverige och svenska kreditkort att köpa. Jag gissar som sagt på att de flesta som betalar på dom digitala bordellerna inte är teknikgenier och kommer aldrig orka med att gå omvägen.

Kvar har du väl en liten skara som kommer hitta vägar runt, men med tanke på paniken som råder hos OF-prostituerade så har det varit effektivt.

Haha ja precis jag är helt med dig, lär nog fungera ganska bra tror jag. Blir dock svårt för polisen att sätta dit någon bara pga en kort transaktion exempelvis.
Citera
2025-07-14, 11:11
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkaszorulo
Hur är man sedan funtad när man betalar för dylik smörja? När det finns porr som är gratis.
Man kanske gillar CAM shower. Men det är väl en ensak för oss som gör det. Förstår inte riktigt varför det stör dej?
Citera
2025-07-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Man kanske gillar CAM shower. Men det är väl en ensak för oss som gör det. Förstår inte riktigt varför det stör dej?

Eller hur ni har bara tur som kan se gratis. Det är någon som har betalat för era filmer från början.

Så tro inte att porr är gratis, ni snyltar på material någon betalat för!
Citera
2025-07-14, 11:28
Medlem
Citat:

Vi får bara jobba lite hårdare men det är okej. Vi vet vad det handlar om frivillighet. Precis som att det är frivilligt att yttra sig är det frivilligt att smiska varandra i sängen eller sälja filmer och snusk porr till kåta män.

Vi är vana jobba hårt. Vi jobbar hårdare än kaffetanter som bara sitter och gör 0. Tro inte att övriga jobb är så himla bra eller att dom utförs bra. Vi trivs med vårat jobb det räcker, det handlar inte om att skydda kvinnor.

Bara titta istället hur folk lider i den kommunala välfärden, vi hjälper till så det kommer skattepengar dit. Låt oss! Vi tjänar mer än dom flesta!

Det handlar om att kontrollera folks sexualitet !
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-07-14 kl. 11:41.
Citera
2025-07-14, 11:31
Medlem
Citat:

Hur ska det vara preventivmedel, tror vi skyddar killar från att knulla runt irl?

Är helt säker på att det kommer ske en ökning av skilsmässor och det kommer börja med dom som bedrivit lagen syns att deras killar är sånna som köper av oss
Citera
2025-07-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doni00280
Jo 100% men tror inte polisen bara kan gå random igenom hela sveriges befolkning och kolla vilka som slösat pengar på random sidor? Sen också om någon t.ex köper ”kamera sex” hur ska dom bevisa att han inte bara suttit o pratat med henne t.ex?

Förstår dessutom verkligen inte hur folk kan betala för grejer som finns på nätet helt gratis, men bara min tanke.

Vi kan tex säga vad gillar du för något istället för vad vill du ha

Förmå betyder att man säger till eller får någon
Citera
2025-07-14, 12:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Han är ju vuxen, precis som dom som köper och konsumerar sprit, mat och godis och annat. Det är inte synd om honom, han väljer precis själv hur han vill göra. Det är därför man inte är vuxen för en man är 18 år.

Tror alla säljare vill sälja sina varor.

Det är inte förbjudet att konsumera sprit, mat och godis med det är förbjudet att köpa sex.

Men nu kommer den nya lagen att ge honom och många andra köpare en chans att sluta slösa bort sina pengar och det kommer att märkas i de prostituerades plånböcker (det är inte synd om dom) och det kan i sin tur motivera dessa arbetsskygga varelser att lämna prostitutionen och sexhandeln på nätet.

Alla tjänar alltså på detta förutom de digitala bordellerna då förstås ☺️
Citera
2025-07-14, 12:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vi får bara jobba lite hårdare men det är okej. Vi vet vad det handlar om frivillighet. Precis som att det är frivilligt att yttra sig är det frivilligt att smiska varandra i sängen eller sälja filmer och snusk porr till kåta män.

Vi är vana jobba hårt. Vi jobbar hårdare än kaffetanter som bara sitter och gör 0. Tro inte att övriga jobb är så himla bra eller att dom utförs bra. Vi trivs med vårat jobb det räcker, det handlar inte om att skydda kvinnor.

Och det ska komma från en person (du) som är arbetsskygg och inte vill gå till arbetsförmedlingen och skaffa sig en yrkesutbildning. Att ligga på rygg är inget jobb.

Du måste också erkänna att den nya lagen är mer effektiv än man först trodde den skulle bli.

Upplever "OF-kreatörerna" att inkomsterna minskar så då byter man väl "jobb" eller går till arbetsförmedlingen.
Citera
2025-07-14, 12:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Ja nu är det panik hos de prostituerade på nätet tack vare den nya lagen och de får skylla sig själva eftersom de satsade på fel häst men efter att ha läst intervjun med Magnus så inser man att männen blir lurade av kvinnorna som säljer sig på nätet.

"– Man känner sig pressad att köpa mer och mer. De kan vara otroligt manipulerande. Det är liksom ”snälla, kan du inte köpa” och så blir de så besvikna när man inte köper och då blir det till slut att man köper ändå, för att inte göra dem besvikna. Man känner sig dålig när de blir besvikna"

https://www.expressen.se/nyheter/sve...box=1752315245

Hoppas att Magnus inte återvänder till de digitala bordellerna, kvinnorna som säljer sig där förtjänar inte att bli sponsrade något mer. Arbetsförmedlingen nästa!
Citera
2025-07-14, 12:47
Medlem
Citat:
Vi kan tex säga vad gillar du för något istället för vad vill du ha

Förmå betyder att man säger till eller får någon

Jadu det kan ni säkert jag skiter i vad ni säger, jag tror bara att denna nya lag är meningslös då det är extremt svårt att bevisa för polisen att nån säger till en tjej gör såhär såhär såhär, han kan gå till förhör och säga att dom diskuterade om Zlatans klackspark mot Italien? Inte så att polisen sitter genom kikhålet till dörren och kollar in i hans bostad
Citera
2025-07-14, 12:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Han är vuxen han får ta ansvar själv, precis som allt annat i livet.

Fast det riktigt positiva med den nya lagen är att nu kommer köpare som Magnus att sluta köpa bilder och sexuella tjänster av de nätprostituerade.

"Nu vågar han inte köpa mer.

– Jag är rädd för att bli polisanmäld helt enkelt. Det skulle kännas för jäkligt. Jag har aldrig blivit anmäld för något tidigare. Jag är helt ren från sånt"

"– Jag tycker det känns fel att betala och ändå så blir det av att man gör det ändå. Det är som ett missbruk kan man säga.

Därför är han glad att lagen nu trätt i kraft. För nu kommer det bli lättare att låta bli, tror han. Och det kommer i sin tur gynna hans ekonomi"

https://www.expressen.se/nyheter/sve...box=1752315245

Flera nätprostituerade har gnällt över att ingen lyssnar på dom men det är känns bättre att lyssna på köparna och få höra deras perspektiv på sexhandeln eftersom det är köparna som blir blåsta på pengar.

Magnus tex är glad att den nya lagen nu trätt i kraft till skillnad från de prostituerade på nätet.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-07-14 kl. 13:15. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in