2025-06-24, 08:14
Medlem
Jag skulle väldigt gärna gå på rättegångens sista dag imorgon, onsdag. Att Viktor är kontrollerande och labil, ja. BO - han kommer nog inte tacka ja/ föreslå en snabbis på toaletten i framtiden. Elin - om hon inte hade kommit på den briljanta idén om att anmäla BO så hade hon klarat sig, Viktor får påökt tack vare att han trodde att det var möjligt att slippa undan. Jag hoppas att man i framtiden ändrar rättegångsbalkens "omedelbarhetsprincip" då svaret "inga kommentarer" är dåligt för samhället. I andra länder, ex. Danmark, ses det med skepsis på att inte svara.
Citera
2025-06-24, 10:32
Medlem
MongoHasses avatar
Om nu 21 åringen fälls i rätten (vilket jag verkligen hoppas) riskerar hon ju vara utan kuk att suga och få i sig under några månader. Hur ska hon klara det?
Citera
2025-06-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Man brukar ju i regel inte vilja ha folk i häkte längre än absolut nödvändigt, då häktet är mer inhumant än fängelse. Så om inte 21-åringen redan är ute ur häktet, så lär hon bli släppt när rättegången är över och det inte längre är risk att hon kan försöka påverka utfallet. Oavsett vad domen blir, så lär hon släppas senast efter rättegången.

Inte varit på plats. Men undrar just hur 21-åringen och hennes sambo förklarar sin sms-trafik dem emellan som så tydligt bevisar falsk angivelse och medhjälp till falsk angivelse. De lär väl knappast kunna slingra sig ur det.

Nej jag tror inte de försökt slingra sig. Mannen tro jag höll tyst, och om det det stämmer som sagts att tjejen redan varit släppt, så kan det ju tyda på att hon erkänt allt rakt av i rätten. Då finns ju ingen kollusionsfara längre
Citera
2025-06-24, 10:40
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Klart jag kommer "acceptera " när uppenbara brottslingar döms. Dvs. 21-åringen och hennes sambo. Har du också gröt I huvudet?
Det är ju ganska solklart att gröten i ditt huvud har förminskat hennes gärningar sedan dag 1, och hade du varit åklagagre hade du nog försökt göra allt i din makt för åtala målsägandet för något brott.

Som tur är så är Sverige fortfarande en rättsstat och dårar som du hade aldrig fått jobba inom domstolen , inte ens som sekreterare, och det tycker jag vi alla ska vara glada för.
Citera
2025-06-24, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, det är stundtals komiskt att se hur förblindade ett par av de besatta inläggarna är av sitt kvinnohat. Läsförståelsen är också på en nivå som gör att man undrar om de har ursrung från valfritt MENA-land. Skulle förvisso förklara deras medeltida kvinnosyn. Det rimliga i detta fall är fängelse för både kvinnan och sambon (som rimligtvis borde åka på längre straff p g a dubbla brott och tidigare domar)

Nja effekten av att ha tidigare domar på straffet brukar vara marginell i Sverige (tyvärr), såtillvida de nya brotten inte gjorts inom prövotiden. Sedan brukar ju också medhjälp ha lägre straffvärde än huvudbrottet, och effekten av två brott bli lägre än att att helt enkelt lägga samman straffen pga asperationsprincipen. Så tror det blir ungefär samma straff för båda.
Citera
2025-06-24, 11:22
Medlem
Majsmannen2s avatar
Blir intressant att se ifall hennes brott döms hårdare än hans.

Hade hon lyckats med sin plan hade hon väl fått både en hög med pengar och en oskyldig man dömd för flertalet år i buren.

Är man kapabel att driva en sådan sak då borde man också vara beredd på konsekvenserna.

Förstår inte vad som är förmildrande med att ljuga om ett avskyvärt brott i hopp om att få någon oskyldig dömd som om det faktiskt hänt? För den oskyldiga så är det ju det som kunde ha blivit hans verklighet.
Citera
2025-06-24, 11:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Är det att försvara en brottsling (21-åringen), när man levererar den uppenbara motivbilden Samt även nämner självklarheter kring annan brottsling (sambon)? Är det att försvara en brottsling (21-åringen), när man kritiserar målsägande för han lagliga otrohet som drabbar hans fru och små barn hårt?

Varför tjatar du och "kritiserar" målsäganden när det inte är ett brott att vara otrogen? Du får det att låta som målsäganden har en del av skulden i detta drama när det istället är han som är BO.

Kvinnlig otrohet försvarar du med argumentet att hon hade inte fått sex på 5--6 månader men detta påstående grundar sig på vad 21-åringen sa till målsäganden. Sanningshalten i detta går att betvivla.

Ibland är det som om du har gröt i huvudet ☺️
Citera
2025-06-24, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Den som bär störst skuld är 21-åringen, det var hennes otrohet som satte igång hela skiten och det var på hennes initiativ som den påhittade våldtäkten anmäldes. Du tomatpurén har hävdat att hon ville "rädda" sin sambo men om hon ville sin sambo väl så hade hon inte varit otrogen från första början.

Har nu läst FUP och jag är benägen att hålla med, rent moraliskt. Sambon hade nog skäl för den svartsjuka han visat tidigare. Jag håller BO som delad tvåa vad gäller den moraliska biten medan sambon är mest skyldig rent juridiskt. Han borde dessutom behandlas för sin taskiga impulskontroll och se till att undvika kvinnor med narcissistiska tendenser framledes.

Vänder vi på steken är sambon den största förloraren. Han får nog skaka galler. Förlorare nr 2 är BO som sabbat för sin familj och som lär få lida för detta. Kvinnan får väl lite böter och kommer gissningsvis fortsätta skapa kaos i sin omgivning.
Citera
2025-06-24, 11:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2

Hade hon lyckats med sin plan hade hon väl fått både en hög med pengar och en oskyldig man dömd för flertalet år i buren.

Är man kapabel att driva en sådan sak då borde man också vara beredd på konsekvenserna.

Förstår inte vad som är förmildrande med att ljuga om ett avskyvärt brott i hopp om att få någon oskyldig dömd som om det faktiskt hänt? För den oskyldiga så är det ju det som kunde ha blivit hans verklighet.

Det finns inga förmildrande omständigheter här, hon har anmält en påhittad våldtäkt och det spelar ingen roll vad motivet var. En oskyldig man hade kunnat bli dömd för ett brott han ej begått.

Som tur är avslöjades hennes lögn och det blev ingen hög med pengar, istället kommer hon med stor sannolikhet att få skaka galler.
Citera
2025-06-24, 12:10
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasolini69
Jag skulle väldigt gärna gå på rättegångens sista dag imorgon, onsdag. Att Viktor är kontrollerande och labil, ja. BO - han kommer nog inte tacka ja/ föreslå en snabbis på toaletten i framtiden. Elin - om hon inte hade kommit på den briljanta idén om att anmäla BO så hade hon klarat sig, Viktor får påökt tack vare att han trodde att det var möjligt att slippa undan. Jag hoppas att man i framtiden ändrar rättegångsbalkens "omedelbarhetsprincip" då svaret "inga kommentarer" är dåligt för samhället. I andra länder, ex. Danmark, ses det med skepsis på att inte svara.
Självklart kommer åklagaren trycka på missförtroende om du säger inga kommentarer i förhör och sedan kommer med en helt ny berättelse på förhandlingen.
Citera
2025-06-24, 12:16
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2

Jag tror mörkertalet är stort i alla kvinnor som lyckas med sådana här aktioner.
Citera
2025-06-24, 12:24
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Man brukar ju i regel inte vilja ha folk i häkte längre än absolut nödvändigt, då häktet är mer inhumant än fängelse. Så om inte 21-åringen redan är ute ur häktet, så lär hon bli släppt när rättegången är över och det inte längre är risk att hon kan försöka påverka utfallet. Oavsett vad domen blir, så lär hon släppas senast efter rättegången.

Inte varit på plats. Men undrar just hur 21-åringen och hennes sambo förklarar sin sms-trafik dem emellan som så tydligt bevisar falsk angivelse och medhjälp till falsk angivelse. De lär väl knappast kunna slingra sig ur det.
Återigen brister du i dina kunskaper om rättsfall, häktesskälen avgör om du ska vara häktad eller inte inget annat, vet du ens om åklagaren yrkat på hon ska vara kvar i häktet fö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in