2025-06-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det lät lite annorlunda tidigare när du spekulerade ☺️

(FB) Malmö: 21-årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)

Man märker dessutom att du vill mildra hennes falska våldtäktsanklagelse med att hon kanske ville rädda sin sambo från rättsliga påföljder samtidigt som du vill förklara hennes otrohet med hon hade varit utan sex 5-6 månader.

Snart så vill väl du skuldbelägga henne sambo för att hon är lättfotad och otrogen?

Det är inte ett uttryck för kvinnohat att ifrågasätta våldtäktsanmälningar. Problemet med dig är att du drabbas ofta av syntax error så fort en kvinna blir påkommen med att ljuga. Du borde kanske rikta din kritik mot de kvinnor som ljuger om våldtäkt istället för att hacka på andra användare?

Boven i detta drama är alltså kvinnan som först varit otrogen och sedan anmält en påhittad våldtäkt.

Man får bara hoppas att det aktuella fallet i Malmö kommer att ändra din syn på kvinnor som ofelbara sanningssägare i denna typ av mål. Man kan dessutom bara spekulera i hur stort mörkertalet är vad gäller kvinnor som ljuger om våldtäkt?

Du kanske skulle ta skribenten Actionables goda råd och kliva ner från dina höga hästar. Sandlådenivå över dig.

Och jo. Du är en kvinnohatare. Blev extremt tydligt i mordtrådar där kvinnor blivit mördade och där du sitter och rackar ner på mordoffren.

Nope. Jag mildrar ingenting. Jag förklarar hennes uppenbara motiv för sin falskanmälan. Hon vill rädda sin sambo från rättsliga påföljder av den grova misshandel hennes sambo utsatte målsägande för. Detta är motiv ingen i tråden ens i sin vildaste fantasi hade kunnat spekulera kring. Jag vet inget liknande fall.

Hade 21-åringens sambo givit 21-åringen sex och det hon behövde i en relation, så hade 21-åringen
inte varit otrogen. Och hade hon inte varit otrogen, så hade inte hennes sambo grovt misshandlat målsägande. Och hade inte 21-åringens sambo grovt Misshandlat målsägande så hade inte 21-åringen falskt anklagat målsägande för våldtäkt, för att rädda sin sambo från rättsliga påföljder.

Slutsats: 21-åringen och hennes sambo är inte bra för varandra. De drar ner varandra i en jädrigt dålig spiral, som tom drabbar andra människor illa.

Och målsägande har betett sig moraliskt förkastligt mot sin fru och sina två små barn. Sin fru som han beskriver att han har ett lyckligt förhållande med. men ändå är otrogen mot på en toalett med en ung kvinna han känt i 30 minuter..........

Både 21-åringen, hennes sambo och målsägande är tre sorgliga individer som gjort andra mycket illa.

Och det 21-åringen och hennes sambo har gjort är rentav olagligt. De lär få fängelse. Man får innerligt hoppas att de kommer ut från fängelset något mognare och ser till att hålla sig borta från varandra/andra som riskerar att dra ner dem i dåliga spiraler som kan drabba andra väldigt illa.
Citera
2025-06-07, 22:51
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Actionable
Du verkar svårt efterbliven, tråden handlar inte om att du skall få säga vad var det jag sa. Har jag sagt att dom inte haft sex, eller jag jag sagt vad jag tror - vad som är rimligt - etc? Varken du (antar jag) eller jag har någon personlig insikt i sanningen. Därför diskuterar man topic i tråden.

Topic är inte vad var det jag sade.
Du hade fel som vanligt du är nog ganska svårt efterbliven.
Citera
2025-06-07, 22:53
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du kanske skulle ta skribenten Actionables goda råd och kliva ner från dina höga hästar. Sandlådenivå över dig.

Och jo. Du är en kvinnohatare. Blev extremt tydligt i mordtrådar där kvinnor blivit mördade och där du sitter och rackar ner på mordoffren.

Nope. Jag mildrar ingenting. Jag förklarar hennes uppenbara motiv för sin falskanmälan. Hon vill rädda sin sambo från rättsliga påföljder av den grova misshandel hennes sambo utsatte målsägande för. Detta är motiv ingen i tråden ens i sin vildaste fantasi hade kunnat spekulera kring. Jag vet inget liknande fall.

Hade 21-åringens sambo givit 21-åringen sex och det hon behövde i en relation, så hade 21-åringen
inte varit otrogen. Och hade hon inte varit otrogen, så hade inte hennes sambo grovt misshandlat målsägande. Och hade inte 21-åringens sambo grovt Misshandlat målsägande så hade inte 21-åringen falskt anklagat målsägande för våldtäkt, för att rädda sin sambo från rättsliga påföljder.

Slutsats: 21-åringen och hennes sambo är inte bra för varandra. De drar ner varandra i en jädrigt dålig spiral, som tom drabbar andra människor illa.

Och målsägande har betett sig moraliskt förkastligt mot sin fru och sina två små barn. Sin fru som han beskriver att han har ett lyckligt förhållande med. men ändå är otrogen mot på en toalett med en ung kvinna han känt i 30 minuter..........

Både 21-åringen, hennes sambo och målsägande är tre sorgliga individer som gjort andra mycket illa.

Och det 21-åringen och hennes sambo har gjort är rentav olagligt. De lär få fängelse. Man får innerligt hoppas att de kommer ut från fängelset något mognare och ser till att hålla sig borta från varandra/andra som riskerar att dra ner dem i dåliga spiraler som kan drabba andra väldigt illa.
är alla kvinnor madonor? hur känns det vara kuvad under dem?
Citera
2025-06-08, 01:17
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Hade 21 åringen gjort slut med sin sambo innan hon bestämde sig för att ha sex utanför sitt förhållande så hade 21 åringen inte varit otrogen och alla hade levt på med sina liv utan rättsliga påföljder.
Citera
2025-06-08, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Hade 21 åringen gjort slut med sin sambo innan hon bestämde sig för att ha sex utanför sitt förhållande så hade 21 åringen inte varit otrogen och alla hade levt på med sina liv utan rättsliga påföljder.

Det verkar ingen av dem vara förmögna till att göra. Ser ju ut i sms från 21-åringens sambo att han gjorde slut med henne bara några dagar innan otroheten och den grova misshandeln. Två dagar efter att han hade skickat ett hårt och elakt sms till henne, där han gör slut, så skriver han ett riktigt gulligt sms. Verkar som de är starkt och destruktivt bundna till varandra. Så det hade nog varit lättare för honom att ge henne det hon behövde av sex och närhet i deras relation, än för någon av dem.att på riktigt göra slut.

Verkar vara två rätt vilsna personer som funnit varandra och dragit ner varandra I en destruktiv spiral. Som slutade så här väldigt illa, med otrohet, grov misshandel och falsk angivelse om våldtäkt.

Målsägande verkar också rätt vilsen. Säger sig vara i ett lyckligt äktenskap med sin fru som han har två små barn med. Men går efter bara 30 minuters bekantskap med 21-åringen in på en toalett och har sex ned henne och är således otrogen mot sin fru.

Tre vilsna människor.

Stackars målsägandes fru och två små barn...
Citera
2025-06-08, 09:09
Medlem
Mimurs avatar
Jag letade lite i FUP, men hittade inte informationen om huruvida de sitter häktade. Någon som vet?
Citera
2025-06-08, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag letade lite i FUP, men hittade inte informationen om huruvida de sitter häktade. Någon som vet?

Ingen aning. Men med tanke på att de skulle kunna prata ihop sig osv. Så gissar jag att de sitter häktade med restriktioner. Eller iaf. Att 21-åringen gör det. Men det är bara en gissning.
Citera
2025-06-08, 12:29
Medlem
Det verkar ju också i SMS-konversationen med kompisen J som att hon varit otrogen innan (samma dag?). Hon uppmuntrar ju också otroheten.

Men tänk om rättsväsendet inte lagt sig i. MÄ ville ju inte anmäla heller för att otroheten inte skulle komma fram.. Då skulle det inte blivit någon falskanmälan, häktningar, rättegångar etc. Och otroheten skulle fortfarande vara okänd samtidigt som massa pengar skulle ha sparats
Citera
2025-06-08, 13:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar

Citat:

Det finns andra fall där kvinnor varit otrogna och sen anmält våldtäkt för att skydda sig själva. Du borde definitivt rikta all din kritik mot 21-åringen som orsakat både den brutala misshandel och anklagelse om våldtäkt som målsäganden råkade ut för.

Citat:

Du resonerar som ett omoget barn nu, det är inte sambons fel om hon är otrogen utan ansvaret ligger helt på henne själv. Hade det varit ombytta roller så hade du knappast försvarat mannen om han hade varit otrogen. Ditt manshat gör sig tyvärr återigen gällande. Hade inte 21-åringen varit otrogen så hade inte det hänt något. Hon kan köpa sig en massagestav om hon känner sig frustrerad eller göra slut med sambon om hon är missnöjd med relationen.

Citat:

Den unga 21-åriga kvinnan är den största boven i dramat, hon är först otrogen mot sin sambo och sen anklagar hon sitt ligg för våldtäkt. Du ser själv vilken cirkus hennes otrohet drog igång och nu kommer hon med stor sannolikhet att få ett förhållandevis hårt straff.
Citera
2025-06-08, 13:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Det verkar ju också i SMS-konversationen med kompisen J som att hon varit otrogen innan (samma dag?). Hon uppmuntrar ju också otroheten.

Men tänk om rättsväsendet inte lagt sig i. MÄ ville ju inte anmäla heller för att otroheten inte skulle komma fram.. Då skulle det inte blivit någon falskanmälan, häktningar, rättegångar etc. Och otroheten skulle fortfarande vara okänd samtidigt som massa pengar skulle ha sparats

Ja vi kan alla se nu vilket oerhört kaos otrogna kvinnor kan sätta igång. Vad anser du att kvinnan ska ha för straff?
Citera
2025-06-08, 13:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det verkar ingen av dem vara förmögna till att göra. Ser ju ut i sms från 21-åringens sambo att han gjorde slut med henne bara några dagar innan otroheten och den grova misshandeln. Två dagar efter att han hade skickat ett hårt och elakt sms till henne, där han gör slut, så skriver han ett riktigt gulligt sms. Verkar som de är starkt och destruktivt bundna till varandra. Så det hade nog varit lättare för honom att ge henne det hon behövde av sex och närhet i deras relation, än för någon av dem.att på riktigt göra slut.

Verkar vara två rätt vilsna personer som funnit varandra och dragit ner varandra I en destruktiv spiral. Som slutade så här väldigt illa, med otrohet, grov misshandel och falsk angivelse om våldtäkt.

Målsägande verkar också rätt vilsen. Säger sig vara i ett lyckligt äktenskap med sin fru som han har två små barn med. Men går efter bara 30 minuters bekantskap med 21-åringen in på en toalett och har sex ned henne och är således otrogen mot sin fru.

Tre vilsna människor.

Stackars målsägandes fru och två små barn
...

Tror du att målsägandens fru är förbannad på kvinnan som orsakade så att hennes make var otrogen och lite senare blev utsatt för misshandel av kvinnans sambo?

Den där sambon borde dessutom inte ha tagit upp kontakten igen efter att han gjort slut med den unga kvinnan. Helt uppenbart är hon inte att lita på eftersom hon är otrogen med främmande män på toaletter.

Du Tomatpuren verkar inte heller förstå att även män kan tappa sexlusten om man har en partner som är svår att ha en normal relation med, du ska alltså inte skuldbelägga sambon för att han inte ville eller orkade ha sex med henne.
Citera
2025-06-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja vi kan alla se nu vilket oerhört kaos otrogna kvinnor kan sätta igång. Vad anser du att kvinnan ska ha för straff?

Typ en 5-8 månader fängelse. Borde ses som artbrott (pss som mened), så att det verkligen blir fängelse och inget dalt i frivården. Straffvärdet anser jag minskar ordentligt då hon blev upptäckt så snabbt och det inte gav så stora konsekvenser som det hade kunnat göra.

Men MÄ var också otrogen. Dock ansvarar var och en för sin egen otrohet. Och det verkar också fel att klandra V för att han skulle ha orsakat otroheten genom att inte ha ställt upp på sex. Även fast man är i ett förhållande finns ingen plikt att ställa upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in