2025-06-22, 11:49
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Orgelnisten min vän hur hade du tänkt de skulle få fram vilken promillehalt han hade nu i efterhand?
Citat:
För rattfylleri enligt första stycket döms också den som för ett motordrivet fordon eller en spårvagn och då är så påverkad av alkohol att det kan antas att han eller hon inte kan framföra fordonet på ett betryggande sätt. Detsamma gäller om föraren är lika påverkad av något annat medel.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument..._sfs-1951-649/
Citera
2025-06-22, 11:49
Medlem
Citat:
här ljuger du som vanligt igen regeringen har sedan länge ja så länge jag funnits iaf konstaterat man har fullt utvecklat konsekvenstänk och ska dömas som en vuxen efter 21.

Trafik olyckorna du snackar om här ljuger du igen fö har inget med konsekvenstänk att göra utan mer erfarenhet bakom ratten.

När ska du släppa holken och sluta ljuga och hitta på? Skriv i fortsättningen jag tror innan du börjar ljuga det är väldigt förvirrande med en ung oerfaren bonde som skapar trådsanningar hela tiden.

Du får läsa på om neurologi. Alla med kunskap om detta vet att hjärnan är fullt utvecklad först vid 25 års ålder och att konsekvenstänket är fullt på plats först då.

Klart man ska kunna dömas för brott ändå. Man är ju straffmyndig redan vid 15 prs ålder och regeringen vill sänka det ytterligare. Man vet ju iaf om att man begår lagbrott. Och är skyldig till det.

Men att en vilsen 21-åringen i en destruktiv och dålig relation och som inte har fullt utvecklat konsekvenstänk och impulsivt är otrogen och senare beter sig som en pajas och begår lagbrott för att rädda sin sambo från rättslig påföljd pga misshandel. Är mindre konstigt än att en 38 årig lyckligt gift småbarnsförälder med fulltnitvecklat konsekvenstänk, är otrogen på en krogtoalett efter 30 minuters bekantskap.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-22 kl. 12:06.
Citera
2025-06-22, 11:54
Medlem
Citat:
Nu hittar du fö på igen hur vet du han är lyckligt gift? För han säger så i förhör eller? Man kan alltså inte ljuga i ett förhör enligt dig och allt som står i FUP är inte sant även om du försöker manipulera och ploocka ihop bitar som passar din historia.

Mig lurar du inte tomatpuren, jag är alldeles för erfaren för en oerfaren bonde som dig.

Hon säger heller aldrig hennes enda motiv är göra en falskanmälning ifrån rädda sin sambo ifrån fängelse, ytterliggare en lögn ifrån din sida.

Kan du i fortsättningen skriva när du slutar tala fakta och går in på dina egna teorier i fortsättningen jag är trött på dina lögner nu.

Varför ska vi inte lita på målsägande när han säger att han är lyckligt gift? Och oavsett vilket, så är han den enda av de tre som avgett trohetslöfte. Ett löfte han bryter mot.

Det är uppenbart när man läser smsen i FUP. 21-åringen ljuger om våldtäkt för att hennes sambo ska slippa rättslig påföljd. Hon står inte ut med tanken på att han kanske hamnar i fängelse. Så hon ljuger ihop våldtäkt. Det är helt uppenbart att det är så när man läser deras sms till varandra. Hon föreslår ju via sms, lögnen som en lösning för sin sambo. Sedan pratas de vid. Och sedan ljuger hon för polisen.
Citera
2025-06-22, 11:58
Medlem
Citat:
jag skiter i dina långa meddelanden du ljuger du kan aldrig garantera elin och han ryssen inte haft sex på 5-6 månader, även fortsätter du skriva det som om det vore kassaskåps säkert.

Nej du ljuger bara och hittar på, i fortsättningen kan du väl skriva det här tror jag eller det här är min teori, inte såhär är det.

Allt det här gör du för försöka förvirra nya läsare så dem ska tror det du skriver är sanning men 90% av det du skriver är efterhandskonstruktioner och påhitt.

Jag ljuger inte. Inget jag har hittat på. Antingen är det målsägande som ljuger när han påstår att 21-åringen har sagt så. Eller så har 21-åringen ljugit för honom. Eller så är det helt och hållet sant.

Men det är en lögn av dig att påstå att jag ljuger. När jag citerar vad som står i FUP.
Citera
2025-06-22, 12:05
Medlem
Citat:
Nej återigen jag skiter i dina långa inlägg då du gråter ut för elin, hon är ensamt ansvarig för allt som hänt här.

Ska vi ta det igen? är otrogen mer än en gång emot han ryssen hon är ihop med som dessutom försörjer henne med bostad.

Hon är ansvarig för sin otrohet som sagt, och har satt det i system vara det, hon är även ansvarig för falsanmälningen som är hennes egna påhitt ingen annans, låter med som något hon haft ett system på eller hade gjort om hon inte åkt dit.

Nej din lillasöta flicka elin är en slyna en efterbliven sådn det är faktum, och du fortsätter tjata om målsäganden, är det vanligt man går på målsäganden i våldtäktsrättegångar tycker du?

Du verkat helt korkad rent ut sagt.

Var och en är ansvarig för sina egna handlingar.

- Sambon är ansvarig för att ha gjort slut med 21-åringen 2 veckor innan allt på toaletten, grov misshandel av målsägande och medhjälp till falsk angivelse.

- Målsägande är ansvarig för äktenskapsbrott/otrohet och för att krossa sin familj med fru och två små barn.

- 21-åringen är ansvarig för otrohet och falsk angivelse.

3 fulingar som gjort fula saker som drabbar andra.

Värst drabbad är målsägandes fru och två små barn.
Citera
2025-06-22, 12:17
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs FUP. Där finns sms från sambon daterat den 14 mars, där han gör slut och kör ut 21-åringen från deras gemensamma bostad och kallar henne både det ena och det andra. Allt för tjafs om någon fotbollsmatch. Den 16 mars är han gullig igen. I slutet av mars inträffar otroheten och brotten.
jag har läst fup, men hur kan du ställa bortom rimligt tvivel på det gått till såhär? De här bevisen ahde ju inte gått långt i en rättegång iaf, ett sms i en fup är ditt bevis för dina lögner alltså?
Citera
2025-06-22, 12:18
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
https://www.riksdagen.se/sv/dokument..._sfs-1951-649/
Det där var ju dock inget svar på min fråga, hur vet man han hade en promillehalt som överstiger rattfylleri? var den så hög så den räknas som grovt? Inget av det här går naturligtvis bevisa nu när han är nykter i efterhand.
Citera
2025-06-22, 12:20
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Du får läsa på om neurologi. Alla med kunskap om detta vet att hjärnan är fullt utvecklad först vid 25 års ålder och att konsekvenstänket är fullt på plats först då.

Klart man ska kunna dömas för brott ändå. Man är ju straffmyndig redan vid 15 prs ålder och regeringen vill sänka det ytterligare. Man vet ju iaf om att man begår lagbrott. Och är skyldig till det.

Men att en vilsen 21-åringen i en destruktiv och dålig relation och som inte har fullt utvecklat konsekvenstänk och impulsivt är otrogen och senare beter sig som en pajas och begår lagbrott för att rädda sin sambo från rättslig påföljd pga misshandel. Är mindre konstigt än att en 38 årig lyckligt gift småbarnsförälder med fulltnitvecklat konsekvenstänk, är otrogen på en krogtoalett efter 30 minuters bekantskap.
återigen en lögn du är straffmyndig vid 21 års ålder och bedöms som en vuxen då du är färdigutvecklad och vet vad du håller på med då.

Undantag finns givetvis om man har diagnoser som du och elin givetvis men det kan vi inte ta hänsyn till här.
Citera
2025-06-22, 12:21
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Varför ska vi inte lita på målsägande när han säger att han är lyckligt gift? Och oavsett vilket, så är han den enda av de tre som avgett trohetslöfte. Ett löfte han bryter mot.

Det är uppenbart när man läser smsen i FUP. 21-åringen ljuger om våldtäkt för att hennes sambo ska slippa rättslig påföljd. Hon står inte ut med tanken på att han kanske hamnar i fängelse. Så hon ljuger ihop våldtäkt. Det är helt uppenbart att det är så när man läser deras sms till varandra. Hon föreslår ju via sms, lögnen som en lösning för sin sambo. Sedan pratas de vid. Och sedan ljuger hon för polisen.
Du ljuger igen varför skulle målsägandet inte kunna uppge något i förhör som inte stämmer menar du? Är det ställt bortom rimligt tvivel det är så som han påstår här menar du?
Citera
2025-06-22, 12:24
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Jag ljuger inte. Inget jag har hittat på. Antingen är det målsägande som ljuger när han påstår att 21-åringen har sagt så. Eller så har 21-åringen ljugit för honom. Eller så är det helt och hållet sant.

Men det är en lögn av dig att påstå att jag ljuger. När jag citerar vad som står i FUP.
Du hävdar det är så kassaskåpssäkert och bygger en teori efter det, och ja du borde nog kolla upp vad en lögn är för något, för det är det du håller på med här.

Du skriver något du tror och sedan hittar du på efterföljande skaer till det.

Du skriver långa förvirrande inlägg och svamlar och talar i gåtor, jag förstår ju du gör detta för förvirra och manipulera fram din sanning i det här.

Men tyvärr tomatpuren mig lurar du inte jag ser igenom en lögnhals som dig på långväg, dina lögner stinker dessutom värre än ett reningsverk som någon tidigare påpekat.
Citera
2025-06-22, 12:25
Medlem
Citat:
jag har läst fup, men hur kan du ställa bortom rimligt tvivel på det gått till såhär? De här bevisen ahde ju inte gått långt i en rättegång iaf, ett sms i en fup är ditt bevis för dina lögner alltså?

Sambon skriver i sms till 21-åringen att hon ska lämna deras bostad, han gör slut med henne och skriver elakheter till henne. Smset kommer från hans telefon till hennes telefon den 14 mars, efter ett tjafs om någon fotbollsmatch. Om det smset inte skulle hålla i en rättegång, så kommer ju inte heller de två sms där 21-åringen planerar för falsk angivelse, hålla i en rättegång. Så hur tänkte du ens där?
Citera
2025-06-22, 12:27
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Du verkat helt korkad rent ut sagt.

Var och en är ansvarig för sina egna handlingar.

- Sambon är ansvarig för att ha gjort slut med 21-åringen 2 veckor innan allt på toaletten, grov misshandel av målsägande och medhjälp till falsk angivelse.

- Målsägande är ansvarig för äktenskapsbrott/otrohet och för att krossa sin familj med fru och två små barn.

- 21-åringen är ansvarig för otrohet och falsk angivelse.

3 fulingar som gjort fula saker som drabbar andra.

Värst drabbad är målsägandes fru och två små barn.
Här vet jag inte vad du svara på med dina långa helt ointressanta inlägg, hur vore det om du kunde diskutera det faktum att din lilla prinsessa är förövaren här istället.

Gillar du skuldbelägga brottsoffer? och vrför gör du inte det i tidigare trådar då BO är kvinna tex chalmeristen fallet?

Återigen din manipulation går inte hem här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in