Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Flickor är föräldrarnas ansvar, och det hör till en annan diskussion. Min kritik riktar sig till vuxna svenska ansvarslösa kvinnor.
Bara för att man håller brottsoffret ansvarig för situationen hen försatt sig i så betyder det inte att man tar bort något av ansvaret från förövaren. Jag förstår inte varför det är så omöjligt för min generations kvinnor att förstå detta.
Om ditt mål är att eliminera risken för att utsättas för våldtäkt så bör du undvika män helt och hållet ja, precis som om ditt mål är att eliminiera risken att dö i en flygkrasch så bör du aldrig sätta dig i ett flygplan.
De flesta kvinnor är dock inte beredda at betala priset för att eliminera risken totalt, men man kan eliminera nästan all risk genom att använda lite sunt förnuft. Undvik att vara ensam med en man till exempel.
Den moderna feminismen har gjort kvinnor till funktionella idioter som sätter sig ensamma i en svarttaxi klockan ett på natten med en främmande manlig chaufför.
Nej, det är allas ansvar att inte utsätta sina medmänniskor för mord, våld eller sexbrott m.m.
och alla står ansvariga för sina EGNA handlingar, när de är vuxna och psykiskt friska.
Det är således alldeles självklart en våldtäktsmans ansvar att HAN ( eller hon i vissa sällsynta fall) väljer
att tvinga sig på någon annan sexuellt, och inte offrets eller föräldrarna till offret.
Och att jämställa flygkrascher med mäns val av sexuella handlingar....
Låt mig gissa...en flygkrasch som berott på att ex piloten väljer att göra ett självmord och medvetet ta med sig 120 passagerare in i döden...det har alla dessa 120 individer ansvar för, eller hur?
De borde noga undvikit:
- all form av umgänge med andra människor ( för ja alla människor kan vara potentiella mördare)
speciellt närstående ska de aktivt undvika...typ föräldrar, syskon, partners..
- all form av resande, med bilar, bussar, flygplan, tåg etc etc eftersom ja alla dessa kan drabbas av olyckor med dödlig utgång
- all form av rörelse utomhus, för där kryllar det av andra människor och fordon av alla de slag.
etc etc
DÅ först kan vi betrakta människorna i fråga som utan ansvar för vad någon annan väljer att utsätta hen för, eller för oturen att råka ut för ex. en flygplansolycka.
Inser du hur blåst du resonerar?
Kvinnor, eller män är INTE ansvariga för det sexuella våld oftast män VÄLJER att utsätta dem för.
Ansvaret för detta ligger helt och hållet på GM.