2025-05-29, 11:42
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är väl exakt vad du gör? Du förtalar den ena parten i en tvist. Om MånsPetter vill ha utrett om han är förtalad så måste han göra en anmälan. Uppenbarligen tycker han inte det.

Nej, han vet att då möter han Team Läckberg och det kommer att kosta betydligt mer än det smakar. Läckberg säger sig vara beredd på en förtalsprocess. " finns mycket mer att säga" har Läckberg sagt.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-29 kl. 11:48.
Citera
2025-05-29, 11:47
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Fast nu gällde ju frågan varför han inte har sett hennes tatuering då (eller på två veckor) om de nu delat en hotellnatt tillsammans? Och det har ganska stor relevans eftersom just den hotellnatten (med kokainrester på golv och bord) finns med som bevisning i vistelsemålet.

Vad skrev du nyss? "Det vore bättre om man vet vad man talar om, när man uttalar sig."

Nej, frågan gällde om de kunde delat hotellnatt även om de gjort slut. Vilket du också fick ett mycket bra svar på så jag behövde inte svara samma sak som jag ändå tänkt göra. Onödigt påhopp av dig.
Citera
2025-05-29, 11:47
Medlem
Citat:
Vem var det som hade hittat kokainresterna på hotellrummet?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QMkpwQ/ciaras-vadjan-till-mans-snalla-stada-bort-kokainet

Det finns inget i det ovanstående som säger att de måste ha delat rum, snarare tvärtom eftersom personalen hittade kokainet och inte hon.
I hennes sms står det att städarna hittade det. I domstolsbeslut står det att Ciara, eller hennes vän, hittade det.
Det är också en del av en helhetsbild som inte riktigt går ihop och är, bland annat, vad jag funderade på i min originalkommentar.
Citera
2025-05-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Nej, frågan gällde om de kunde delat hotellnatt även om de gjort slut. Vilket du också fick ett mycket bra svar på så jag behövde inte svara samma sak som jag ändå tänkt göra. Onödigt påhopp av dig.
Nej personen var inte insatt i vad frågan gällde från början. Och det verkar inte du heller vara.
Citera
2025-05-29, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Nej, han vet att då möter han Team Läckberg och det kommer att kosta betydligt mer än det smakar. Läckberg säger sig vara beredd på en förtalsprocess. " finns mycket mer att säga" har Läckberg sagt.
Varför skulle han möta team Läckberg om han väljer att anmäla Ciara?
CL säger sig vara beredd om hon själv skulle bli anmäld. Dock verkar hon inte riktigt insatt i vad förtal är om hon hotar, att vid en sådan anmälan, förtala ytterligare.
Citera
2025-05-29, 12:11
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Nej personen var inte insatt i vad frågan gällde från början. Och det verkar inte du heller vara.

Men herregud, varje gång du får svar på tal så flyttar du fokus. Du fick ett relevant och bra svar på ditt påstående. Sluta slänga ur dig dryga kommentarer varje gång du gjort bort dig.
Citera
2025-05-29, 12:13
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Varför skulle han möta team Läckberg om han väljer att anmäla Ciara?
CL säger sig vara beredd om hon själv skulle bli anmäld. Dock verkar hon inte riktigt insatt i vad förtal är om hon hotar, att vid en sådan anmälan, förtala ytterligare.

Läckberg säger att hon kommer supporta Ciara och jag har ingen aning om vad hon menar med "Det finns mycket mer att berätta". Det kanske framkommer vid en förtalsrättegång. Den som lever får se.
Citera
2025-05-29, 12:45
Avslutad
Konstigt att M skaffade sig en brottmålsadvokat för att försvara sig redan i mars trots att han är helt oskyldig och inte hade anledning att tro att det skulle finnas någon polisanmälan……

Detta är från Expressen den 29 april när anmälan blev känd genom att den nämndes vid första dagen i tingsrättsförhandlingen om barnens hemvist

”– Huruvida det har en gjorts polisanmälan, det är ingenting som har kommit till vår kännedom. Det vill säga Måns har inte blivit delgiven misstanke om brott överhuvudtaget. Han har inte fått någon information. Men en polisanmälan är ju inte ett bevis på att brott har begåtts, säger Måns Zelmerlöws advokat Hanna Lindblom.”

Man kan ju anta att M redan visste precis vilken händelse det rör sig om. Man skaffar sig inte en advokat med den profilen om man är helt oskyldig
Citera
2025-05-29, 13:15
Medlem
Citat:
Ciara har anmält Måns. Då ska polisen utreda det. Som en del i en utredning brukar man förhöra de som påstås vara inblandade. En av de är Måns. Då han står fast vid att han inte misshandlat henne vill han ha saken ur världen. Så hans advokat låg på så att han kan få komma på förhör skyndsamt. Det har hörsammats.

För att Ciara ska bli åtalad krävs en anmälan från Måns. Han har hitintills inte valt att gå den vägen. Varför kan vi bara spekulera i men att hon grovt förtalat honom finns inget tvivel om. Bara han väljer när, och om, hon även blir en fälld brottsling.

Vad är fantasifullt med detta?
Det fantasifulla är att du utnämner dig till polis, åklagare och domstol. För det är bara en domstol som kan utdela domar för förtal. Ciara är inte ens misstänkt för förtal.
Citera
2025-05-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Men herregud, varje gång du får svar på tal så flyttar du fokus. Du fick ett relevant och bra svar på ditt påstående. Sluta slänga ur dig dryga kommentarer varje gång du gjort bort dig.
Men herregud. Vet du ens vad som var mitt påstående? Jag tror faktiskt inte det.
Citera
2025-05-29, 13:38
Medlem
Citat:
Det fantasifulla är att du utnämner dig till polis, åklagare och domstol. För det är bara en domstol som kan utdela domar för förtal. Ciara är inte ens misstänkt för förtal.
Hon är inte misstänk i lagens mening för att hon inte är anmäld än. Hon har dock förtalat honom (förtal = brott).
Alltså, det här är inte ens särskilt svårt att förstå?!
Citera
2025-05-29, 13:50
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Men herregud. Vet du ens vad som var mitt påstående? Jag tror faktiskt inte det.

Eftersom det var mitt svar du svarade på med påståendet så är jag väl medveten om det.
Sluta nu med din härskarteknik varje gång du gör bort dig. läs igenom så du vet vad du svarar på istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in