2025-05-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Hela hans profil gör det snarare som ett trendbrott om det inte varit sant.
* Ytlig charm,
* arrogant,
* självisk,
* besatt av att vara känd och framgångsrik,
* besatt av att vinna,
* beroende av kokain sedan 2 år enligt sig själv (vilket han skyller ifrån sig ansvaret för), men pratats om det i nästan 20 år (droger).
* Notorisk otrohet,
* utagerande beteende vid motgångar (slagit och sparkat sönder tennisrack vid dålig träning, slagit sönder saker för att han kom tvåa i Melodifestivalen).
* Elak i rätten mot sin exfru och bonusson, rättshaveristiskt beteende menat att skapa stress hos Ciara. Angrepp på 9-årig bonusson.

Nej det ser ju inte alls ut som en man som skulle ha även fysiskt misshandlat.
Shocker.
Och vad konstigt om han inte slutat och blivit frälst och en ny människa inom några månader?

Charmig absolut
Har du träffat honom alls eller bygger du detta på vad du sett på bilder och på tv?
Känd framgångsrik ja absolut, bara se på detta oerhörda intresse där du går främst i ledet
Vinnarskalle, vilken idrottsman/ kvinna är inte det.
Drog försvarar jag inte men vet ej omfattningen.
Sluta nämna otrohet, den som setts i famnen på någon annan är faktiskt Ciara.
Bättre slå sönder racket än någon, vet en känd tennisspelare som slog sönder racket i tv.
Vem är inte elak i en skilsmässa och vad som sägs där är inte för andra att höra. Han har rätt till att få uttala sig, tror du han ville skilja sig utan anledning?
Citera
2025-05-29, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Tja, vissa hävdar att han är en tung missbrukare, serieotrogen samt misshandlar henne. Det skulle ju kunna vara orsak till att inte spendera en hotellnatt ihop med den man separerat ifrån.

Du argumenterar som ett barn som aldrig haft ett förhållande.
Jag kan tala om för dig att det inte är så svart-vitt som du tycks tro.

Kvinnor kan stå ut med mycket skit innan de sätter ner foten. Hon älskar/har älskat mannen, han är far till hennes barn, de har stått varandra nära i många år.

Självklart kan det fortfarande vara naturligt och lättaste vägen för henne att dela hotellrum med honom. Eller så väljer hon bort det.

Vi vet inte, men det har absolut ingen som helst relevans i sammanhanget.

Det vore bättre om man vet vad man talar om, när man uttalar sig. Många har uppenbarligen noll kunskap om relationer (nyanserat, irrationellt, känslobaserat, ej svart-vitt), våld (gränsen går vid mindre än att sparka någon till medvetslöshet om man säger så), sexköp (alla sorters män köper sex - även de som kan få hur mycket gratis sex som helst), droger och vad det gör med en människa och hens omgivning (påverkar KONSTANT, inte bara vid intagande i stunden; personlighetsförändrar missbrukaren).
Citera
2025-05-29, 10:01
Medlem
Citat:
Hela hans profil gör det snarare som ett trendbrott om det inte varit sant.
* Ytlig charm,
* arrogant,
* självisk,
* besatt av att vara känd och framgångsrik,
* besatt av att vinna,
* beroende av kokain sedan 2 år enligt sig själv (vilket han skyller ifrån sig ansvaret för), men pratats om det i nästan 20 år (droger).
* Notorisk otrohet,
* utagerande beteende vid motgångar (slagit och sparkat sönder tennisrack vid dålig träning, slagit sönder saker för att han kom tvåa i Melodifestivalen).
* Elak i rätten mot sin exfru och bonusson, rättshaveristiskt beteende menat att skapa stress hos Ciara. Angrepp på 9-årig bonusson.

Nej det ser ju inte alls ut som en man som skulle ha även fysiskt misshandlat.
Shocker.
Och vad konstigt om han inte slutat och blivit frälst och en ny människa inom några månader?

Trendbrott! Så sant. Där satte du huvudet på spiken.
Citera
2025-05-29, 10:14
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Måns har blivit allt mer sluten, sliten och agiterad i sitt sätt. Istället för att vara sitt glada och kärleksfulla jag har han varit arrogant och lättretlig. Han har alltid varit glad i drycker så alkoholintaget har nog inte ökat, snarare tvärtom då jag uppfattar det som han bytt ut alkohol mot kokain.

Att han testar positivt för andra drogsubstanser förklarar han med att kokain ofta är utblandat med exempelvis amfetamin.

Jag tror att det sköra äktenskapet och den tidiga insikten om att det inte gick att bo i Sverige gjorde att han kände sig fast mellan ”a rock and a hard surface” i och med att hans valmöjligheter för boende är begränsade vid skilsmässa och att det bidragit till destruktiva beteenden.

Jag uppfattar det som att han sade exakt vad han kände och tyckte för stunden under rättegången men att han efteråt och när detta blivit så väldigt publikt fått fler perspektiv på situationen än han klarade av att ta in förut. Även närmsta familjen har förstått hur långtgående missbruket är, något man inte alls hade insikt i före rättegången.

Du som verkar ha insyn, har han inte berättat allt inför rättegången för sina närmaste? Verkar ju väldigt osmart att det dyker upp nyheter för vittnen under och efter rättegången.
Citera
2025-05-29, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Charmig absolut
Har du träffat honom alls eller bygger du detta på vad du sett på bilder och på tv?
Känd framgångsrik ja absolut, bara se på detta oerhörda intresse där du går främst i ledet
Vinnarskalle, vilken idrottsman/ kvinna är inte det.
Drog försvarar jag inte men vet ej omfattningen.
Sluta nämna otrohet, den som setts i famnen på någon annan är faktiskt Ciara.
Bättre slå sönder racket än någon, vet en känd tennisspelare som slog sönder racket i tv.
Vem är inte elak i en skilsmässa och vad som sägs där är inte för andra att höra. Han har rätt till att få uttala sig, tror du han ville skilja sig utan anledning?

Nej, jag tycker inte han är charmig. Jag skrev ”ytlig charm”, inte ”charmig”.
Ytlig charm = beskrivits som charmig av journalister men det ser ut att ha varit på ett väldigt ytligt plan om man får tro tråden, inför kameror och annorlunda privat.
Jag har aldrig tyckt han varit charmig eller intressant, har varken kollat på Let’s Dance, Allsång på Skansen eller Masked Singer.
Aldrig följt honom i sociala medier eller letat upp honom på musikstreamingtjänster.
Det är något hans fans beskriver honom som, men isåfall tycks det vara ytligt.

En charmig person på riktigt för mig var Kenta Gustafsson.
Citera
2025-05-29, 10:46
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker inte han är charmig. Jag skrev ”ytlig charm”, inte ”charmig”.
Ytlig charm = beskrivits som charmig av journalister men det ser ut att ha varit på ett väldigt ytligt plan om man får tro tråden, inför kameror och annorlunda privat.
Jag har aldrig tyckt han varit charmig eller intressant, har varken kollat på Let’s Dance, Allsång på Skansen eller Masked Singer.
Aldrig följt honom i sociala medier eller letat upp honom på musikstreamingtjänster.
Det är något hans fans beskriver honom som, men isåfall tycks det vara ytligt.

En charmig person på riktigt för mig var Kenta Gustafsson.

Om du säger att Kenta Gustafsson är charmigare än Måns så förstår jag att allt du skriver är lösa påhopp o innehåller ingen substans.
Citera
2025-05-29, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Om du säger att Kenta Gustafsson är charmigare än Måns så förstår jag att allt du skriver är lösa påhopp o innehåller ingen substans.

För att? Patetiskt sätt att argumentera på.
Varför?
Kenta var en äkta, genuin människa med lojalitet och genialitet. Hans musik är fantastisk, tex ”Sitter i ett duggregn” som är ljusår bättre än ”Cara Mia”.
https://youtu.be/Uc4nD_rZBC0?feature=shared
Här är han jättehärlig:

https://youtu.be/QmrKoMaQhms?feature=shared

Skillnaden mellan ytlig charm på psykopatsättet a’ la Zelmerlöw är att det är en insmickrande fasad menat att förföra den stora massan som ”perfekt svärmorsdröm”.
Äkta charm är ett halvt tandlöst rökröst-garv hos en talangfull människa utan vare sig pengar eller stora ambitioner, som bara är sig själv och skiter fullständigt i att spela en roll för att passa in eller smöra för kärringar i Allsång på Skansen.
Citera
2025-05-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Då kan vem som helst anklaga vem som helst offentligt och den som tar i mest har rätt?

Då måste man ifrågasätta säkerheten för de tre barnen. Om hon lämnar dem i så osäkert läge för semestrar på egen hand fnns det skäl för orosanmälan.

Du kan vända på detta också, vem är det som gått bananas, i krigsmode och skall förtala offret inför hela världen, det är ju Ciara. Men väl på andra sidan " inte vill hålla honom från barnen" .
Det är väl exakt vad du gör? Du förtalar den ena parten i en tvist. Om MånsPetter vill ha utrett om han är förtalad så måste han göra en anmälan. Uppenbarligen tycker han inte det.
Citera
2025-05-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Du argumenterar som ett barn som aldrig haft ett förhållande.

Självklart kan det fortfarande vara naturligt och lättaste vägen för henne att dela hotellrum med honom. Eller så väljer hon bort det.

Vi vet inte, men det har absolut ingen som helst relevans i sammanhanget.

Det vore bättre om man vet vad man talar om, när man uttalar sig.
Fast nu gällde ju frågan varför han inte har sett hennes tatuering då (eller på två veckor) om de nu delat en hotellnatt tillsammans? Och det har ganska stor relevans eftersom just den hotellnatten (med kokainrester på golv och bord) finns med som bevisning i vistelsemålet.

Vad skrev du nyss? "Det vore bättre om man vet vad man talar om, när man uttalar sig."
Citera
2025-05-29, 11:31
Medlem
Citat:
Nej, det kan vi inte säga eftersom vi vet absolut inget om den påstådda misshandeln i detta läget. Ciara däremot har begått sitt brott för öppen ridå samt lämnat tusentals av bevis efter sig i form av screenshots och citeringar.
Vi vet att åklagaren har initierat en utredning för misshandel mot MånsPetter men inte mot någonting gällande Ciara. Då verkar det lite fantasifullt av dig att hävda att det är hon som är kriminell. Varför gör du det?
Citera
2025-05-29, 11:37
Medlem
Citat:
Fast nu gällde ju frågan varför han inte har sett hennes tatuering då (eller på två veckor) om de nu delat en hotellnatt tillsammans? Och det har ganska stor relevans eftersom just den hotellnatten (med kokainrester på golv och bord) finns med som bevisning i vistelsemålet.

Vad skrev du nyss? "Det vore bättre om man vet vad man talar om, när man uttalar sig."
Vem var det som hade hittat kokainresterna på hotellrummet?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QMkpwQ/ciaras-vadjan-till-mans-snalla-stada-bort-kokainet

Citat:
I februari skickas nya meddelanden om att hon hittat droger.

”Hej, jag såg just kokainet på golvet och sängbordet”, skriver hon.

”Städarna hittade det och har ställt frågor om det. Jag vet inte längre vad jag ska säga”, skriver hon vidare till Måns.

Det finns inget i det ovanstående som säger att de måste ha delat rum, snarare tvärtom eftersom personalen hittade kokainet och inte hon.
Citera
2025-05-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vi vet att åklagaren har initierat en utredning för misshandel mot MånsPetter men inte mot någonting gällande Ciara. Då verkar det lite fantasifullt av dig att hävda att det är hon som är kriminell. Varför gör du det?
Ciara har anmält Måns. Då ska polisen utreda det. Som en del i en utredning brukar man förhöra de som påstås vara inblandade. En av de är Måns. Då han står fast vid att han inte misshandlat henne vill han ha saken ur världen. Så hans advokat låg på så att han kan få komma på förhör skyndsamt. Det har hörsammats.

För att Ciara ska bli åtalad krävs en anmälan från Måns. Han har hitintills inte valt att gå den vägen. Varför kan vi bara spekulera i men att hon grovt förtalat honom finns inget tvivel om. Bara han väljer när, och om, hon även blir en fälld brottsling.

Vad är fantasifullt med detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in