2025-05-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Fast nu gällde ju frågan varför han inte har sett hennes tatuering då (eller på två veckor) om de nu delat en hotellnatt tillsammans? Och det har ganska stor relevans eftersom just den hotellnatten (med kokainrester på golv och bord) finns med som bevisning i vistelsemålet.

Vad skrev du nyss? "Det vore bättre om man vet vad man talar om, när man uttalar sig."

Din hiss går inte alltid ända upp va? Det är inte relevant eftersom det att dela hotellrum och att se en tatuering inte behöver hänga ihop, varken på det ena eller det andra sättet.
Du hänger upp dig som en igel på fel saker, i din desperation att försvara ett svin.
Senast redigerad av vinter-natt7 2025-05-29 kl. 14:44.
Citera
2025-05-29, 14:45
Medlem
Citat:
Hon är inte misstänk i lagens mening för att hon inte är anmäld än. Hon har dock förtalat honom (förtal = brott).
Alltså, det här är inte ens särskilt svårt att förstå?!
Det verkar faktiskt som att du har väldigt svårt för att förstå både den svenska rättsordningen och förtalslagstiftningen. Utan anmälan och dom så finns det inget förtal. Det är exakt så enkelt. Bara för att du tycker att något verkar vara förtal, så betyder det inte att det är förtal.

Vad gäller kokainet så har det vid ett tillfälle varit städet som hittade det i ett hotellrum, men Ciara har även hittat kokain i hemmet vid flera tillfällen.

https://www.expressen.se/noje/ciara-...-flera-ganger/

Citat:
I hennes sakframställan, som visades i rätten, står:
”Början av 2025: Ciara hittar droger (kokain) i hemmet ett flertal gånger.”
Enligt Ciara Janson handlar det om följande tillfällen:
Den 7 januari i parets hem i Staffanstorp.
I deras hem i England i april.
I sommarstugan i Båstad i påskas.
Som bevis har Ciara Janson bifogat ett sms hon skickat till Måns Zelmerlöw den 7 januari.
”Ps. Kan du snälla slänga kokainet – jag vill inte att du eller mina barn är i närheten av det.”
Måns Zelmerlöw svarade då:
”Självklart, jag spolade ner det i går, min ängel”.

Att du försöker koppla ihop ett av fynden med att de måste ha delat en hotellnatt ihop beror förmodligen på bristande slutledningsförmåga.
Citera
2025-05-29, 14:58
Medlem
Känner folk som känner honom ganska bra. Han är verkligen i grunden ingen dålig kille alls. Klart kändisskapet och artistlivet gör de lätt att tappa fotfästet och det är lätt att sitta på höga hästar och låtsas att man själv är Jesus. Men fan att skaffa flera barn med en tjej i från ett annat land, som man sen är otrogen mot är ju ett recept för att skapa kaos i sitt liv på en annan nivå. Inte alls avundsjuk på situationen.
Citera
2025-05-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Eftersom det var mitt svar du svarade på med påståendet så är jag väl medveten om det.
Sluta nu med din härskarteknik varje gång du gör bort dig. läs igenom så du vet vad du svarar på istället.
Det lustiga är att jag inte ens kommit med något påstående. Men vi säger så; du vet vad min originalfråga var, vilka kommentar som var en vidareutveckling på den och som jag i min tur svarade på med ett påstående. Jag har ingen aning och jag har gjort bort mig.
Dags att gå vidare nu?
Citera
2025-05-29, 15:01
Avstängd
Om nu MånsPetter skulle anmäla Ciara för förtal vore det ju bara bra. Då framgår ju tydligt i det inlägget vem MånsPetter är som person. Skulle förmodligen inte gagna honom utan tvärtom. Det är nog därför MånsPetter inte vill att det ska komma fram vad som stod att läsa. Hans kända och dyra brottsmålsadvokat hotade Ciara till tystnad så att det raderades. Allt som har att göra med Måns är smutsigt.
Citera
2025-05-29, 15:07
Medlem
Jag tror inte att det finns någon vidare grund till ett förtalsåtal i och med att det hon anklagat honom för nu är saker som kommit upp i rättsliga sammanhang och saker han till stor del erkänt. Hon har därför inte spridit något som annars hade varit dolt för allmänheten. Det var absolut en överträdelse att publicera det på instagram men det finns även förmildrande omständigheter runt hennes agerande och där är Måns inte fri från skuld. I och med att det var han som gjorde skilsmässan publik i första taget får man nog se det som att han inte hade ett intresse för att hålla deras affärer privata, i alla fall inte så länge det fick honom att se ut som ett offer och hon som någon oresonelig förövare.
Citera
2025-05-29, 15:07
Avstängd
Citat:
Det lustiga är att jag inte ens kommit med något påstående. Men vi säger så; du vet vad min originalfråga var, vilka kommentar som var en vidareutveckling på den och som jag i min tur svarade på med ett påstående. Jag har ingen aning och jag har gjort bort mig.
Dags att gå vidare nu?
Vad skrev Ciara som ni vurmare är så bedrövade över? Var det sanning eller påhitt? Berätta gärna för oss som inte går in och läser på Instagram och brytt oss om paret överhuvudtaget innan Måns gick igång. Ni är ju några som kvider och lider över "förtalet" så det måste ha varit sensationellt?
Citera
2025-05-29, 15:08
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Jag tror inte att det finns någon vidare grund till ett förtalsåtal i och med att det hon anklagat honom för nu är saker som kommit upp i rättsliga sammanhang och saker han till stor del erkänt. Hon har därför inte spridit något som annars hade varit dolt för allmänheten. Det var absolut en överträdelse att publicera det på instagram men det finns även förmildrande omständigheter runt hennes agerande och där är Måns inte fri från skuld. I och med att det var han som gjorde skilsmässan publik i första taget får man nog se det som att han inte hade ett intresse för att hålla deras affärer privata, i alla fall inte så länge det fick honom att se ut som ett offer och hon som någon oresonelig förövare.
Mycket bra sammanfattat!
Citera
2025-05-29, 15:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Position55555
Känner folk som känner honom ganska bra. Han är verkligen i grunden ingen dålig kille alls. Klart kändisskapet och artistlivet gör de lätt att tappa fotfästet och det är lätt att sitta på höga hästar och låtsas att man själv är Jesus. Men fan att skaffa flera barn med en tjej i från ett annat land, som man sen är otrogen mot är ju ett recept för att skapa kaos i sitt liv på en annan nivå. Inte alls avundsjuk på situationen.
Om han nu är så bra "kille". Varför ställer inte alla dessa personer upp i pressen och i domstol för att försvara Måns och hylla honom? Tyst som i graven.

Polarna i turnébussen borde ha uttryckt sig vilka känner honom väl. Ta på sig skulden själva för att dom lurat i MånsPetter knark. Den enda som ville få Måns att framstå som Barbapappa var nanny och föräldrarna.
Citera
2025-05-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det verkar faktiskt som att du har väldigt svårt för att förstå både den svenska rättsordningen och förtalslagstiftningen. Utan anmälan och dom så finns det inget förtal. Det är exakt så enkelt. Bara för att du tycker att något verkar vara förtal, så betyder det inte att det är förtal.

Vad gäller kokainet så har det vid ett tillfälle varit städet som hittade det i ett hotellrum, men Ciara har även hittat kokain i hemmet vid flera tillfällen.

https://www.expressen.se/noje/ciara-...-flera-ganger/

Att du försöker koppla ihop ett av fynden med att de måste ha delat en hotellnatt ihop beror förmodligen på bristande slutledningsförmåga.
Ok, vi säger att det gäller mord istället;
En person har dött till följ av kraftigt yttre våld orsakat av en annan människa. Gärningsmannen har lämnat en överväldigande samling dna och annan bevisning på platsen samt filmade när hen utförde dådet. Alltså, ett solklart fall. Det tar dock lite tid för åklagaren att sammanställa det gedigna materialet så därför har åtal inte väckts ännu.
Menar du alltså att pga det så har inget mord skett?

För övrigt var det precis tvärtom - jag undrade om de verkligen hade delat en hotellnatt ihop den 26-27 februari.
Senast redigerad av Lazydell 2025-05-29 kl. 16:34.
Citera
2025-05-29, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Din hiss går inte alltid ända upp va? Det är inte relevant eftersom det att dela hotellrum och att se en tatuering inte behöver hänga ihop, varken på det ena eller det andra sättet.
Du hänger upp dig som en igel på fel saker, i din desperation att försvara ett svin.
Nej, det behöver det inte. Men det är en indicie av flera.
Lustigt att du förolämpar mig, igen, ändå är jag den som gör onödiga påhopp?
Citera
2025-05-29, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Om nu MånsPetter skulle anmäla Ciara för förtal vore det ju bara bra. Då framgår ju tydligt i det inlägget vem MånsPetter är som person. Skulle förmodligen inte gagna honom utan tvärtom. Det är nog därför MånsPetter inte vill att det ska komma fram vad som stod att läsa. Hans kända och dyra brottsmålsadvokat hotade Ciara till tystnad så att det raderades. Allt som har att göra med Måns är smutsigt.
Jag tror nog de flesta vet ungefär vad som stod. Det är ju därför det är förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in