2025-05-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Då har han nog nån sorts autism.

Låter verkligen sannolikt att han är en autistisk narcissist.. ser ofta den kombinationen hos läkare!
Hans pappa är läkare och det är galeet hur autistiska typ varenda en är
Citera
2025-05-19, 23:05
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Hur förklarar jag att hans test var positivt den 26:e? Till exempel att du räknade fel eller tolkade uttalanden annorlunda.

Jo, han sa själv den 26/27 februari att han hade tagit kokain och att det också var den dagen han hittade sin sponsor och kontaktade honom för att sluta. Jag lyssnade på det igen.

Men han säger inte att han berättade för CJ samma dag att han hade en sponsor. Jag kunde inte hitta den 2 mars som du nämner. Vilken minut ska han säga det eller henne snälla?

Men MZ sa att ungefär 2 veckor efter att han berättade för CJ och hans mamma om sponsorn och berättade för dem om stora steg som han redan hade tagit, återföll han och tog kokain igen. På en fest där han inte mådde så bra.

Om du tittar på kalendern ser du att Mello-finalen bara är en vecka bort. Och det är inte klart från nannyns intervju att finalen är menad. Jag lyssnade på avsnittet igen. Hon får frågan om Mello i februari och mars. Hon svarar bara på tågresan hem från tävlingen. Det kan alltså lika gärna handla om tävlingen i Malmö i februari

Sms et från den 2 e mars finns i hennes sakframställan.

Du argumenterar så desperat att det börjar bli pinsamt. Varför skulle han säga två veckor om en fest som är nästan fyra veckor senare om inte tio dagar kan ha blivit två veckor?

Förstår du inte att om det handlar om tävlingen i februari så har han dragit ladd två kvällar på mindre än en vecka?

I övrigt drog han ladd vid Melodifestivalsfinalen, en person jag känner som har förhållandevis god insyn i M s liv ( och som var den som tog med mig på efterfest med honom i en svunnen tid) säger att det bråkades friskt mellan de två efter finalen och att C kommit på honom även då med droger.

Det är också i anslutning till detta som anmälan om våld ska komma ifrån. Tydligen har han försökt bända en påse ur händerna på henne när hon försökt spola ner hans stash i toan. Det är också då hon ska knuffas in i en vägg

Obs bara återberättar vad jag hört från en källa, jag kan ju självklart inte gå i god för att något är sant men det är väl ändå VÄLDIGT sannolikt att han skulle trilla dit på branschens stora firmafest

I övrigt säger min källa att förundersökningen kommer läggas ner utan åtal
Citera
2025-05-19, 23:52
Medlem
Nu kan jag inte hålla mig.

Alltså ärligt hur orkar ni hålla på och tjafsa om datum och antal ggr han dragit i sig kokain.

Vi kan bara konstatera att han använt kokain och det fattar väl alla att det inte är bra. Nu får han ta sig i kragen rycka upp sig ,lägga in sig på behandlingshem . Det är många som gör det världen går inte under för det även om det kan kännas så men det är ju då man får respekt att man tar tag i det!

Trist att ungarna är i UK men det är inte världens ände .

Hoppas han har folk runt sig som kan stötta honom nu det lär behövas för att minimera risken för flera återfall.

Läser man allt hat i denna tråd skulle man tro det handlar om någon pedofil el massmördare.

Undrar vilken värld ni lever i som skriver här och hur perfekta och felfria ni själv är.
Gå ut i det tidvis fina vädret eller lägg er enorma energi på något vettigare .

Lev väl och var rädda om varandra!
Citera
2025-05-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Äntligen lyssnat klart på det från tingsrätten.

Alltså den där nannyn. Vad hon ljög.
Gött att Ciaras advokat kunde pulverisera hela henne med alla lögner hon dragit i och med sin ansökan till migrationsverket.

Hon pratade verkligen precis som Ciara i början med men sen när hon blev ertappad med lögn efter lögn så kom hennes vanliga röst tillbaka. Hon verkar lite sjuk.

Hon har varit i Sverige olagligt och jobbat här olagligt. Det var väl egentligen helt orelevant för målet, rätten struntade ändå i hennes koppling till barnen, hon är inte deras förälder. Men det kunde förstås inte Ciara och hennes advokat veta innan, vad rätten skulle gå efter exakt. Det enda som var intressant var att hon väntat så länge med att söka arbetstillstånd, det talar emot att flytten var permanent.

Tror faktiskt inte hon är någon dålig person. Bara att hon är i beroendeställning, och hennes jobb gör att hon kanske får en osund relation till en annan familj. Hon tillhör inte familjen, hon är anställd hjälp.

Måns och hans föräldrar tryckte mycket mer på barnflickans nära relation till barnen och hennes bidrag till struktur än vad hon själv gjorde. Hon själv sa inte att hon var viktigare än barnens mamma. Bara svarade på vad hennes arbetsuppgifter varit, dvs passa barnen, ge dem mat, ta dem till skolan osv.

Det där var ju Måns strategi för att få det till att Sverige var hemvisten. Genom att säga att i Sverige har barnen honom, och därför Lauren, och de två är vad barnen behöver. Ganska märklig strategi. Men det var bara en strategi. Han kunde ha sparkat ut henne dagen efter om han vunnit målet. Anställt en ny barnflicka som kan svenska, t ex. Tror inte alls Måns anser att nannyn är extremt viktig för barnen, att säga det var bara en strategi för att vinna i rätten.
Citera
2025-05-20, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Han lurade hit henne, och barnen har inte varit särskilt lång tid i Sverige. Både Ciara och barnen har sin huvudsakliga bostad i England och att försöka lura henne bort från sonen hon har där var jävligt fult av Måns. Han tycker inte England är bra för honom han har hellre isär syskonen och tar ifrån Ciara möjligheten att en hel familj än att han ska behöva resa. Jag tycker det visar vad han är för människa.
Jag tycker också att du ska fundera på att han inte kunde låta bli att knarka och vara otrogen fast barnen fanns i Sverige.

Yes det gjorde han. Både han och pappan säger att de började titta på gården och planera för en framtid för barnen där redan när Måns kom till Sverige våren 2024. Då visste han att Ciara ville skiljas, det var innan de hade bestämt att försöka igen och innan hon och barnen kom till Sverige. Han hade alltså bestämt hur han ville ha det redan innan de bestämt att de ens skulle ge förhållandet en ny chans.

Det är som hon säger i förhöret. Han behövde få över barnen till Sverige och skrivna här, han visste att skilsmässa låg runt hörnet. ”Vi har det kämpigt” är ju också ett intressant sätt av honom att beskriva att han varit otrogen och knarkat i intervju efter intervju runt den tiden.
Citera
2025-05-20, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Sms et från den 2 e mars finns i hennes sakframställan.

Du argumenterar så desperat att det börjar bli pinsamt. Varför skulle han säga två veckor om en fest som är nästan fyra veckor senare om inte tio dagar kan ha blivit två veckor?

Förstår du inte att om det handlar om tävlingen i februari så har han dragit ladd två kvällar på mindre än en vecka?

I övrigt drog han ladd vid Melodifestivalsfinalen, en person jag känner som har förhållandevis god insyn i M s liv ( och som var den som tog med mig på efterfest med honom i en svunnen tid) säger att det bråkades friskt mellan de två efter finalen och att C kommit på honom även då med droger.

Det är också i anslutning till detta som anmälan om våld ska komma ifrån. Tydligen har han försökt bända en påse ur händerna på henne när hon försökt spola ner hans stash i toan. Det är också då hon ska knuffas in i en vägg

Obs bara återberättar vad jag hört från en källa, jag kan ju självklart inte gå i god för att något är sant men det är väl ändå VÄLDIGT sannolikt att han skulle trilla dit på branschens stora firmafest

I övrigt säger min källa att förundersökningen kommer läggas ner utan åtal
Ciara skrev alltså ett förtalsinlägg som av väldigt många tolkades som att hon var en misshandlad kvinna. Personliga historier berättades av berörda människor i sociala medier och det insinuerades starkt att alla kvinnor som inte stod på hennes sida, när hon äntligen var modig nog att berätta om det fysiska våld hon fått utstå, hade en speciell plats i helvetet.
Måns jämfördes med Örjan Ramberg - som mer eller mindre tog livet av Josefin Nilsson.
Om det stämmer att hela den här historien handlar om att han försökt ta tillbaka sina saker genom att försöka bända de ur händerna på henne (och att hon därmed åkt in i en vägg) så är det extremt illa gjort av henne. Dels polisanmälde hon alltså detta (och tog upp polisens resurser), hon gjorde ingen rättelse när hon insåg hur illa det uppfattades gentemot hennes exman och sina barns far OCH hon red på en våg av sympati för alla som verkligen blivit, och blir, utsatta för våld i hemmet.
Jag vet att jag är på tunn is nu, men jag tycker verkligen illa om våld mot kvinnor. Och mot män och människor, för den delen. Men OM det är som det låter så är det bara exakt sådan skit som förstör trovärdigheten för de som verkligen är utsatta.
Citera
2025-05-20, 01:37
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så du kritiseras Ciara för att hon inte ha skyddat barnen och när jag skriver vad hon har gjort och frågar sen vad mera hon borde ha gjort enligt dig, då svarar du:
”jag vet inte”. 🙄

Är du dum eller? JAG kritiserar inte C , jag skrev att domstolen kan ifrågasätta!!
Citera
2025-05-20, 02:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
Är du dum eller? JAG kritiserar inte C , jag skrev att domstolen kan ifrågasätta!!
Narkomaner står inte högt i kurs hos domstolar. Vad är det du inte begriper?
Citera
2025-05-20, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hon har varit i Sverige olagligt och jobbat här olagligt. Det var väl egentligen helt orelevant för målet, rätten struntade ändå i hennes koppling till barnen, hon är inte deras förälder. Men det kunde förstås inte Ciara och hennes advokat veta innan, vad rätten skulle gå efter exakt. Det enda som var intressant var att hon väntat så länge med att söka arbetstillstånd, det talar emot att flytten var permanent.

Tror faktiskt inte hon är någon dålig person. Bara att hon är i beroendeställning, och hennes jobb gör att hon kanske får en osund relation till en annan familj. Hon tillhör inte familjen, hon är anställd hjälp.

Måns och hans föräldrar tryckte mycket mer på barnflickans nära relation till barnen och hennes bidrag till struktur än vad hon själv gjorde. Hon själv sa inte att hon var viktigare än barnens mamma. Bara svarade på vad hennes arbetsuppgifter varit, dvs passa barnen, ge dem mat, ta dem till skolan osv.

Det där var ju Måns strategi för att få det till att Sverige var hemvisten. Genom att säga att i Sverige har barnen honom, och därför Lauren, och de två är vad barnen behöver. Ganska märklig strategi. Men det var bara en strategi. Han kunde ha sparkat ut henne dagen efter om han vunnit målet. Anställt en ny barnflicka som kan svenska, t ex. Tror inte alls Måns anser att nannyn är extremt viktig för barnen, att säga det var bara en strategi för att vinna i rätten.

Fast det var ju viktigt för detta målet för advokaten kunde visa på att nannyn inte har problem med att ljuga och då ska man ju ta allt hon sa innan om barnen med en nypa salt med.
Citera
2025-05-20, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Yes det gjorde han. Både han och pappan säger att de började titta på gården och planera för en framtid för barnen där redan när Måns kom till Sverige våren 2024. Då visste han att Ciara ville skiljas, det var innan de hade bestämt att försöka igen och innan hon och barnen kom till Sverige. Han hade alltså bestämt hur han ville ha det redan innan de bestämt att de ens skulle ge förhållandet en ny chans.

Det är som hon säger i förhöret. Han behövde få över barnen till Sverige och skrivna här, han visste att skilsmässa låg runt hörnet. ”Vi har det kämpigt” är ju också ett intressant sätt av honom att beskriva att han varit otrogen och knarkat i intervju efter intervju runt den tiden.

Det rätta för Måns i det läget hade varit att bosätt sig nära barnen och familjen i England. Detta handlar bara om HONOM och hans känslor. 🤮
Citera
2025-05-20, 06:23
Avstängd
Citat:
Fast det var ju viktigt för detta målet för advokaten kunde visa på att nannyn inte har problem med att ljuga och då ska man ju ta allt hon sa innan om barnen med en nypa salt med.
Rätten består inte av dunungar. Dessa människor genomskådar hela klanen Zelmerlöv och det är bara att lyssna på förhören. MånsPetters advokat pratade med honom som om han var ett barn. Inte konstigt att dom dömde till Ciara och barnens fördel.

Vore en rättskandal annars och alla känner till hur det gick för "Lilla hjärtat ". MånsPetter och den underliga nannyn är klart olämpliga vilket domstolen insåg.
Senast redigerad av Vipan 2025-05-20 kl. 06:43.
Citera
2025-05-20, 06:26
Avstängd
Citat:
Det rätta för Måns i det läget hade varit att bosätt sig nära barnen och familjen i England. Detta handlar bara om HONOM och hans känslor. 🤮
Nej, ju längre bort han är, desto bättre. Han är läskig och oberäknelig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in