2025-05-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det blir som vanligt. UA inriktar sig på militära mål och infrastruktur för att tillfoga ekonomisk skada. Ryssarna bombar civila lägenheter,sjukhus och torg för mörda så många civila som möjligt, något som UA aldrig har gjort eller kommer att göra ifall de vill ha fortsatt stöd.

Total undergång ?

Finns inget som ens liknar ett sådant scenario. Putins ego är tillräckligt stort att inte vilja gå till historien som den som totalkvaddade Moskva och St Petersburg med alla viktiga industrier i ruiner.
Det är ju precis tvärtom. Det är Ukraina som inriktar sig på civila mål. Vem tror du låg bakom missilen mot järvägsstationen i Kramatorsk, teaterbyggnaden i Mariupul eller torget i Kostiantynivka.

Jag tror att om UA skickar tyska och franska missiler till Moskva så kommer Ryssland att svara med att bomba fabriker och millitäranläggningar i Tyskland och Frankrike. Putin kommer inte att kunna stå emot pressen från den ryska befolkningen som han gjorde i januari när Biden försökte starta WW3.
Citera
2025-05-27, 15:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Man har ändå ca 1700 strategiska vapen som kan starta inom minuter, uppdelat på ubåtar, silon och flygbaser.

Om de inte underhållits nej, då har han noll stycken. Det spelar ingen roll hur många de hade när kriget startade, det som spelar roll är hur många av dem som underhållits sen dess och hur många gånger de underhållits och vad som underhållits.
Citera
2025-05-27, 15:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronBurr
Det är ju precis tvärtom. Det är Ukraina som inriktar sig på civila mål. Vem tror du låg bakom missilen mot järvägsstationen i Kramatorsk, teaterbyggnaden i Mariupul eller torget i Kostiantynivka.

Ge dig för fan, Putin säger ju själv att Ryssland siktar på civila.
Citera
2025-05-27, 15:38
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om de inte underhållits nej, då har han noll stycken. Det spelar ingen roll hur många de hade när kriget startade, det som spelar roll är hur många av dem som underhållits sen dess och hur många gånger de underhållits och vad som underhållits.

Och det har du såklart koll på?
Citera
2025-05-27, 15:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Och det har du såklart koll på?

Att vapnen måste ha underhållits sen 2022, ja. Om du frågar mig om jag vet att de inte har gjort det, nej så klart att jag inte vet. Däremot kan ni sluta påstå att Ryssland HAR underhållit sina kärnvapen sen 2022 om ni inte har belägg för det. Det är extremt orimligt att tro att Ryssland har tusentals kärnvapen som fungerar eftersom enkel matematik visar att de inte skulle ha råd att göra det ens om de hade spenderat alla sina militära resurser på det.
Citera
2025-05-27, 15:44
Medlem
E-Mac.s avatar
USA skulle lätt svara med kärnvapen om de blev attackerade i sitt land av missiler/robotar så det finns ingen anledning till varför Ryssland inte skulle göra likadant. Det är bara vissa massmedia-hjärntvättade typer här i västvärlden som fått för sig att Ryssland accepterar dubbla måttstockar.
Citera
2025-05-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ge dig för fan, Putin säger ju själv att Ryssland siktar på civila.
Källa?
Citera
2025-05-27, 15:53
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Massmördaren KGB-Putin vill inte ha fred och terrorbombar civila som den primitive ryske barbar han är.
Tiden är mogen för att slå ut ryska generaler och krigsförbrytare inne i ryssland med kryssningsmissiler.

Blodtörstiga ryska befäl som hittills fått mörda civila ostraffat och begått grova krigsförbrytelser måste straffas med döden.
Citera
2025-05-27, 15:54
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Att vapnen måste ha underhållits sen 2022, ja. Om du frågar mig om jag vet att de inte har gjort det, nej så klart att jag inte vet. Däremot kan ni sluta påstå att Ryssland HAR underhållit sina kärnvapen sen 2022 om ni inte har belägg för det. Det är extremt orimligt att tro att Ryssland har tusentals kärnvapen som fungerar eftersom enkel matematik visar att de inte skulle ha råd att göra det ens om de hade spenderat alla sina militära resurser på det.

Jag tippar på att dom i alla fall har tillräckligt många för att kunna ge resten av världen fulfingret.

Vidare spelar det mindre roll om dom har 4300 eller 0. Så länge resten av världen tror att dom har 4300. OM dom måste användas sin kärnvapen spelar det ingen roll om dom har 4300 eller 0. Dom kommer gå under oavsett. Enda skillnaden är om fienden går under eller inte.

Vilket i sig spelar mindre roll om dom själva redan är döda.
Citera
2025-05-27, 15:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronBurr
Källa?

Putin sa det i en intervju efter den där attacken i påskas på civila när Trump sa "Vlääääd made a MISTAKE". Putin dementerade det själv som en serieskurk och sa: "nej, det var inte alls ett misstag, vi siktade på civila för de är våra fiender".
Citera
2025-05-27, 16:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag tippar på att dom i alla fall har tillräckligt många för att kunna ge resten av världen fulfingret.

Om de hade det så hade de tjänat på att demonstrera det. Det finns dock bra anledningar för Putin att INTE ha några underhållda vapen och det är att de kan användas mot honom om han förlorar kontrollen över landet.

Citat:
Vidare spelar det mindre roll om dom har 4300 eller 0. Så länge resten av världen tror att dom har 4300. OM dom måste användas sin kärnvapen spelar det ingen roll om dom har 4300 eller 0. Dom kommer gå under oavsett. Enda skillnaden är om fienden går under eller inte.

Jag tror inte att någon ledare i världen tror att Ryssland har tusentals fungerande bomber.
Citera
2025-05-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ryssland är den större hunden i detta fallet. Reta inte den större hunden... Åtminstone inte för mycket...
Putin är en efterbliven bög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in