2025-05-23, 13:56
Medlem
Ännu mer av Lupacs lögner synade:

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jodå, det finns faktiskt en löneskillnad på grund av kön.

Här antyder du kausalitet.

Citat:
Det är dock mer korrekt med den här formuleringen: ”Statistiken visar att det finns löneskillnader mellan män och kvinnor som delvis beror på kön.

Citat:
MI:s rapport visar att även efter att man har justerat för flera relevanta faktorer kvarstår en löneskillnad mellan kvinnor och män. Detta tyder på att kön, direkt eller indirekt, fortfarande påverkar lönenivåerna på den svenska arbetsmarknaden.

Även detta citat antyder kausalitet.

Nej, det är en felaktig slutsats. Det är inte så det fungerar. Du kan ingenting om kausal inferens.

Den korrekta slutsatsen utifrån rapporten är en neutral sådan dvs. att man varken kan säga bu eller bä.

Medlingsinstitutet har svarat:

https://postimg.cc/XXh7T0kt

Du hade fel om detta också. Vill du fortsätta? Eller ska du förneka Medlingsinstitutet:s svar nu också?
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-23 kl. 13:59.
Citera
2025-05-23, 14:25
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är du som har satt ChatGPT på en piedestal men du klarar inte av ChatGPT:s svar när det visar sig att du har tänkt fel. Det finns ingen risk att jag manipulerar ChatGPT:s svar eftersom jag citerar dig ordagrant.
Det gäller att ge tydliga instruktioner, annars kan man få orimliga eller t o m felaktiga svar. Som jag påpekat är ChatGPT behäftad med brister.

Citat:
Helt irrelevant. Har ingen som helst relevans för min poäng. Min originalpoäng var, din oärliga dumskalle, att vi kan inte automatiskt anta i alla lägen att det som auktoriteter säger stämmer. Det är ett problematiskt förhållningssätt. Gudiol var ett exempel på en auktoritet.

Jag har aldrig påstått att fler män har blivit utsedda till årets folkbildare eller att män skulle ha en medfödd talang i det är sammanhanget heller. Återigen så ignorerar du kontexten för att försöka få in ett par ''cheap shots''.
Kan inte kvinnliga folkbildare vara auktoriteter? Är det vad du menar med din poäng?

Nämn gärna en kvinna som du anser vara en auktoritet.

Citat:
Jodå, punkt 1 har nyss bemötts och du hade ingen giltig comeback så den punkten är avklarad och du förlorade på den.
Då var det väl ditt påstående - ett som inte kan falsifieras. Kan du istället redogöra för påståendet ”De mest framstående uppfinnarna i världen av diverse saker är män.”? Jag uppfattar att du avser nutid och inte under forntiden fram till 70-talet.

Citat:
Nej, den är inte avslutad, jag kommer citera MI:s svar så att alla kan se att du har som vanligt resonerat galet. Vi kommer gå igenom allt nu riktigt noggrant för du kommer undan med för mycket oärligheter på det här forumet.

Givetvis vågar du inte slå vad för du vet att du är en äcklig lögnerska som hatar män.
Jo, den är avslutad i den här tråden. Skapa en egen tråd om du vill fortsätta diskussionen om löneskillnader.
Citera
2025-05-23, 14:33
Medlem
Citat:
Jo, den är avslutad i den här tråden. Skapa en egen tråd om du vill fortsätta diskussionen om löneskillnader.

Ja, den är avslutad nu , det vi kom fram till är att du tänkte fel.

Se svar:
Citat:

Nej, det är en felaktig slutsats. Det är inte så det fungerar. Du kan ingenting om kausal inferens.

Den korrekta slutsatsen utifrån rapporten är en neutral sådan dvs. att man varken kan säga bu eller bä.

Du hade fel om detta också. Vill du fortsätta? Eller ska du förneka Medlingsinstitutet:s svar nu också?
Citera
2025-05-23, 22:01
Medlem
lupacs avatar
Citat:
...

Jag har inte nämnt något om direkt kausalitet. Läs en gång till vad jag jag skrivit:

MI:s svar motsäger inte på något sätt vad jag påpekat för dig. För jag har inte påstått något om kausalitet en enda gång. Kontakta MI igen och ställ istället följande fråga: ”Finns det löneskillnad på grund av kön?”

Vad skönt att diskussionen om löneskillnader äntligen är slut. Det är fredag kväll nu, då kan vi fira med var sin öl (uppfunnen av kvinnor).
Citera
2025-05-23, 22:22
Medlem
Citat:
Jag har inte nämnt något om direkt kausalitet. Läs en gång till vad jag jag skrivit:

MI:s svar motsäger inte på något sätt vad jag påpekat för dig. För jag har inte påstått något om kausalitet en enda gång. Kontakta MI igen och ställ istället följande fråga: ”Finns det löneskillnad på grund av kön?”

Vad skönt att diskussionen om löneskillnader äntligen är slut. Det är fredag kväll nu, då kan vi fira med var sin öl (uppfunnen av kvinnor).

Är du helt hjärndöd? Förstår du inte vad du själv skriver? Hört talas om synonymer? Du sa att det finns en löneskillnad pga. kön:

Citat:
Jodå, det finns faktiskt en löneskillnad på grund av kön.

Det är ett uttalande som antyder kausalitet: https://postimg.cc/rdphGcFJ

MI:s svar: https://postimg.cc/XXh7T0kt

Antingen är du extremt intellektuellt oärlig eller så har du en obefintlig logisk slutledningsförmåga.

MI:s rapport kan inte användas för att dra slutsatser om kausalitet. Varken direkt eller indirekt kausalitet. Därmed stödjer inte rapporten dina ord.

Hur jävla mycket ska du förneka? Du ljuger fan värre än en narcissist.

Dina påståenden stödjs inte av MI:s rapport. Du är inte heller jämlik oss män i tråden, absolut inte. Du blåljuger, struntar i sanningen och beter dig likt ett omoget barn. Därmed kan du inte förvänta dig jämlik behandling.

Du antydde kausalitet flera gånger dessutom så detta kan du inte förneka:
Citat:

Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-23 kl. 22:33.
Citera
2025-05-23, 23:22
Medlem
lupacs avatar
Citat:
...
Kontakta MI igen och fråga om det finns löneskillnad på grund av kön. I övrigt är diskussionen avslutad. Skapa en egen tråd om du vill fortsätta tjata om löneskillnader.

Angående din punkt 1) ”De mest framstående uppfinnarna i världen av diverse saker är män.” Jag uppfattar att du avser nutid och inte forntiden.

Jag kan nämna flera nutida (1970-talet - idag) framstående uppfinnare av kvinnligt kön, t ex: Frances Arnold, Ann Tsukamoto, Patricia Bath, Joy Buolamwini, Mary Lou Jepsen, Emmanuelle Charpentier & Jennifer Doudna (nobelpriset i kemi 202O för CRISPR-Cas9). Finns många fler.

Väntar fortfarande på svar från dig om punkt 1 är ditt påstående eller en objektiv observation.

Så rart av dig att plocka fram mina flera år gamla listor på uppfinningar. Jag känner mig smickrad över att du lagt ner så mycket tid på att botanisera bland mina drygt 4000 inlägg.
Citera
2025-05-24, 08:43
Medlem
Citat:
Kontakta MI igen och fråga om det finns löneskillnad på grund av kön. I övrigt är diskussionen avslutad. Skapa en egen tråd om du vill fortsätta tjata om löneskillnader.

Angående din punkt 1) ”De mest framstående uppfinnarna i världen av diverse saker är män.” Jag uppfattar att du avser nutid och inte forntiden.

Jag kan nämna flera nutida (1970-talet - idag) framstående uppfinnare av kvinnligt kön, t ex: Frances Arnold, Ann Tsukamoto, Patricia Bath, Joy Buolamwini, Mary Lou Jepsen, Emmanuelle Charpentier & Jennifer Doudna (nobelpriset i kemi 202O för CRISPR-Cas9). Finns många fler.

Väntar fortfarande på svar från dig om punkt 1 är ditt påstående eller en objektiv observation.

Så rart av dig att plocka fram mina flera år gamla listor på uppfinningar. Jag känner mig smickrad över att du lagt ner så mycket tid på att botanisera bland mina drygt 4000 inlägg.

Sedan 1970 har män haft flest framstående uppfinningar globalt sett, mätt i antal patent och andel uppfinnare. Statistik från internationella patentmyndigheter visar att:

Endast cirka 13–15 % av världens listade uppfinnare är kvinnor, medan resten är män.

I Europa var andelen kvinnliga uppfinnare 13,2 % år 2019, trots en ökning från 2 % på 1970-talet.

I USA låg andelen kvinnliga uppfinnare på 12 % år 2016, och även om fler patentteam inkluderar kvinnor, utgör män fortfarande majoriteten av alla patentansökningar.

Även om kvinnors deltagande har ökat stadigt, är gapet fortfarande stort. Endast 4 % av internationella patent är helt och hållet skapade av kvinnor eller kvinnliga team, medan 96 % inkluderar minst en man. Kvinnor är också oftare med i team än ensamuppfinnare, och deras andel är högre inom vissa områden som kemi och bioteknik, men fortfarande i minoritet även där.

Sammanfattningsvis har män haft flest framstående uppfinningar och patent sedan 1970, även om kvinnors bidrag ökar och utvecklingen går mot ökad jämställdhet inom innovation och teknik.
Citera
2025-05-24, 08:45
Avslutad
Ja. Allt.
Citera
2025-05-24, 08:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Sedan 1970 har män haft flest framstående uppfinningar globalt sett, mätt i antal patent och andel uppfinnare. Statistik från internationella patentmyndigheter visar att:

Endast cirka 13–15 % av världens listade uppfinnare är kvinnor, medan resten är män.

I Europa var andelen kvinnliga uppfinnare 13,2 % år 2019, trots en ökning från 2 % på 1970-talet.

I USA låg andelen kvinnliga uppfinnare på 12 % år 2016, och även om fler patentteam inkluderar kvinnor, utgör män fortfarande majoriteten av alla patentansökningar.

Även om kvinnors deltagande har ökat stadigt, är gapet fortfarande stort. Endast 4 % av internationella patent är helt och hållet skapade av kvinnor eller kvinnliga team, medan 96 % inkluderar minst en man. Kvinnor är också oftare med i team än ensamuppfinnare, och deras andel är högre inom vissa områden som kemi och bioteknik, men fortfarande i minoritet även där.

Sammanfattningsvis har män haft flest framstående uppfinningar och patent sedan 1970, även om kvinnors bidrag ökar och utvecklingen går mot ökad jämställdhet inom innovation och teknik.

Det är helt otroligt vilka framsteg kvinnor har gjort på bara 50 år, det är verkligen imponerande. Tänk om kvinnor och män hade varit jämställda de senaste 190 000 åren över hela världen.... Hisnande tanke.
Citera
2025-05-24, 09:18
Medlem
Låt oss summera dina förluster hittills:

1) Lupac hävdade att det finns en löneskillnad pga. kön. Detta uttalande antyder kausalitet. Medlingsinstitutet drog inte samma slutsats som Lupac. Lupac blandade alltså ihop association med kausalitet. - statistisk blunder.

2) Lupac hävdade att ålder påverkar direkt schackprestationen. Vilket också är ett uttalande som antyder kausalitet men ålder är en markör. Lupac blandade ihop association med kausalitet ytterligare en gång. - statistisk blunder.

3) Lupac hävdade att det är farligare att möta en man än en björn utifrån felaktig logik (hon tittade på bara antalet attacker). Hon tog inte hänsyn till mötesfrekvensen. - statistisk blunder.

4) Punkt 1 i 18 punkts listan försvarad med exceptionell bravur ✅ (ChatGPT:s valde de manliga uppfinningarna).

Det finns betydligt fler förluster men detta är några i NUTID. Du kanske ska se över dina egna statistikkunskaper innan du klagar på andras din verklighetsfrånvända manshatande pajas .

Fortsättning:
Citat:

De har bekräftat att den slutsatsen inte kan dras ditt dumma jävla spån. Kan du inte läsa?

Det behövs inte, diskussionen är avklarad. Fy fan vilken patetisk och oärlig person du är . Du har ingen logisk konsekvens alls i din världsbild. Du har i tråden förlitat dig på ChatGPT flera gånger men när ChatGPT säger något som sätter dig på pottan så avfärdar du det ChatGPT säger. Detta är oerhört inkonsekvent.

Citat:

Logisk inkonsekvens på nytt:

Den dumma feministen fortsätter att göra bort sig. Varför tog du upp en lista på historiska uppfinnare för då ? Om du nu tolkade det på det sätt som du skrev, varför tog du då upp en lista med historiska kvinnliga uppfinnare? Eftersom du bemötte min kommentar med historiska uppfinnare så är det uppenbart att du tolkade det jag skrev som att jag syftade på historien. De feministiska circuskonsterna är helt otroliga. Ni är så jävla oärliga.

Här är beviset:
Citat:
Att påstå sådant nonsens som du gör är en missuppfattning som förbises av historiska och samtida fakta. Kvinnliga uppfinnare har i historien faktiskt spelat en avgörande roll i utvecklingen av teknologi och innovation. Exempel:

Varför försökte du ändra din tolkning? Jo, för att du till varje pris vill ha rätt men du är alldeles för osmart för att vara konsekvent och för att förstå dig på statistik på en hög nivå.

Citat:

Förnekelsen är total. Helt obegripligt. Jaså, du känner dig smickrad? Vet du vad jag känner? Att du är en dumskalle eftersom du inte förstår vad du själv har länkat till.

I inlägget nedanför så skrev du: ''Mina kommentarer till dina 18 punkter av misogynt trams i #9904 kan du läsa i punkter 1 - 7, punkter 8 - 15 och punkter 16 -17.''.

''Punkter 1-7'' har en länk till ett av dina gamla inlägg. Jag klickade på den länken. Sedan klickade jag på ''kvinnor och patent'' till vänster högst upp i ditt gamla inlägg som innehöll ytterligare en länk till en lista med uppfinningar av kvinnor.

Så nej, så pass viktig är du inte att jag tänker titta igenom alla dina inlägg.

Citat:
Vilken är sanningen enligt dig? Berätta gärna.

Punkt 1 är avklarad och du har förlorat på den biten ifrån alla vinklar:
Citat:
Systematisk debunking, del 1 (försvar av påstående 1):

Som du kan se i rubriken ovanför så delar jag med mig av egna observationer som är mer subjektiva och sedan en del objektiva observationer (fakta).

Mina egna upplevelser (rubrik) kan du inte ta ifrån mig och kan inte falsifieras. Tyvärr.

Jag sa aldrig att historien inte har haft duktiga kvinnliga uppfinnare. Det är inte heller kvantiteten av uppfinningar som är avgörande men det verkar du inte förstå. Vi talar om de mest framstående uppfinningarna.

Jag bad ChatGPT att nämna de 16 mest framstående uppfinningarna av uppfinningarna listade på din första lista (som du kan se nedanför) och uppfinningarna listade på min lista. Trots att min lista innehöll färre uppfinningar så valde ChatGPT enbart uppfinningarna ifrån min lista. Get rekt, din jävla manshatande pajas.

Här är bildbevisen:
https://postimg.cc/PpkkDHWp (kontextbild 1)
https://postimg.cc/0rbCSSNS (kontextbild 2)
https://postimg.cc/n94rmT9Z (kontextbild 3)
https://postimg.cc/N5PFHy5K (ChatGPT:s 16 val av uppfinningar).

Förnekar du det ChatGPT säger så är du logiskt inkonsekvent.

Så jävla ÄGD! Din manshatande mytoman.

Vi kan nu bocka av 1). SOLKLAR VINST!

1-0 till Pelle.

Ska vi nu utreda MI:s rapport så går vi igenom resterande 17 punkter sedan utan STRAWMAN tolkning ifrån din sida? Jag inväntar svar ifrån MI så får vi se vems tolkning som var korrekt. Din eller min. Jag kommer posta svaret här i tråden. Vem tror du har tänkt rätt ? Om jag har rätt, så är det 2-0 till mig.

Detta bådar inte gott för dig.

Du kommer få smaka på din medicin nu.

Min lista med manliga uppfinnare
1) Glödlampan
2) Telefonen
3) Ångmaskinen
4) Dynamiten
5) Elektriciteten
6) Vaccinet
7) Teleskopet (det moderna refraktorteleskopet)
8) Bilen
9) Parafallskärmen
10) Penicillinet
11) Röntgenmaskinen
12) Tryckpressen
13) Transistorn
14) Fotogenlampan
15) Radio
16) Pacemakern.

Din lista:

Chocolate chip cookies? For real? OK, du har Mcdonalds, mer framgångsrikt brand. Att du ens nämner chocolate chip cookies visar på din nivå.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-24 kl. 10:01.
Citera
2025-05-24, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är helt otroligt vilka framsteg kvinnor har gjort på bara 50 år, det är verkligen imponerande. Tänk om kvinnor och män hade varit jämställda de senaste 190 000 åren över hela världen.... Hisnande tanke.

Du klarar ju inte ens av att bli rättad på ett anonymt forum utan att du tappar det helt och börjar prata om pedofili, incels och andra motbjudande saker. Hur skulle du någonsin då kunna klara av jämlikhet i mer extrema sammanhang?

Ditt beteende visar på att du inte är min jämlike åtminstone. Du är inte alls lika intelligent, inte alls lika kompetent, inte alls lika väluppfostrad och du brusar upp över småsaker, det gör inte jag.

Jag är saklig för jag har tilltro till min egen förmåga att resonera. Du är osaklig för du har låg tilltro till din egen förmåga att resonera.

Det du skriker dig hes om, klarar du inte av. Förvänta dig inte respekt eller bra bemötande ifrån män när du börjar prata om pedofili och andra idiotier i diskussioner istället för att hålla dig saklig.

Jämlikhet förtjänar man. Vill du ha jämlikhet så måste du kunna uppföra dig.

Du beter dig likt ett omoget barn med en massa diagnoser. Skärp till dig för i helvete.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-24 kl. 10:07.
Citera
2025-05-24, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tack detsamma lupac! Du är en av de sakligaste och vettigaste skribenter på detta forum.

Denna tråden ger jag dock i sak inte mycket för. Både män och kvinnor behövs, kompletterar varandra. Det borde inte vara en tävling mellan könen. Utan ett samarbete. Men vissa kvinnohatare vill inte samarbete med kvinnor. Utan vill istället förlöjliga kvinnor, prata ner kvinnor, få kvinnor att se sämst ut. Detta syns tydligt i tråden.

Hatar man kvinnor för att man bryr sig om sanningen? Nej, det gör man inte. Däremot om man tullar på sanningen för att få män att se dåliga ut, ja då är man onekligen en manshatare. Ser du skillnaden?

Män kommer inte underkasta sig kvinnor. Vill du att män ska acceptera att kvinnor häver ur sig vad som helst på deras bekostnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in