2025-05-21, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drMunchhausen
Tycker folk som köpte får skylla sig själva egentligen, det är ju som högrisk aktier x10 oavsett om man köper av Vanja eller någon annan. Kunde ju lika gärna gått som bitcoin och alla hade blivit rika.

Alltså i princip, visst. Men grejen här är ju att det är medelålders tvåbarnsmammor som aldrig hade rört krypto om inte deras favoritinfluencer SKRIKIT att de alla måste köpa annars är de dumma i huvvet och att hon självsäkert, 100% garanterar en too-the-moon-upplevelse.
Senast redigerad av RoyBatty 2025-05-21 kl. 07:43.
Citera
2025-05-21, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Alltså i princip, visst. Men grejen här är ju att det är medelålders tvåbarnsmammor som aldrig hade rört krypto om inte deras favoritinfluencer SKRIKIT att de alla måste köpa annars är de dumma i huvvet och att hon självsäkert, 100% garanterar en too-the-moon-upplevelse.

Verkligen! Det såldes ju in med ”du kan bli megarik” men också ”det kan jag dock inte lova men det värsta som kan hända är att du får en bild och en kontorsplats”.
Citera
2025-05-21, 15:34
Medlem
Katciu88s avatar
Hur länge kommer man få vänta på artikeln och podden tror ni? Är det en artikel och en podd från varsin aktör eller är det svd bakom båda!?

Jag tycker att det, utöver själva scammen, skulle vara spännande att få veta mer om

-Konstnären bakom projektet. Jag lägger ingen skuld på henne utan hon gjorde ju bara ett beställningsjobb. Men det vore ändå intressant att höra från henne vad hon tycker idag. Ångrar hon sin medverkan? Skulle hon kunna tänka sig att göra mer inom nft? Jag kommer inte ihåg riktigt; blev konstnären också utlovad royalty från andrahandsförsäljningen? Eller var det bara woa som skulle få av den kakan?

-ME sjuka som drogs med. Jag skulle gärna höra hur det påverkat ME sjuka att följa Vanja, få upp hoppet av hennes blogginlägg, sen 500 kr till hjärnfonden.

-Personen som var en "val" och köpte hur många som helst. Hur tänkte hon? Vad känner hon idag? Klarar hon sig bra utan pengarna eller snuvade Vanja henne på hennes livs besparingar?

-Få höra resonemang från folk runt Vanja. De kommer såklart vara biased men nån utblick skulle det ju ge iaf. T ex grannen Märta som gjorde samarbeten med WoA.

Sen antar jag att vi på flashback är som voldemort för svd och inte kommer med. Men vi fick ju vår välförtjänta tid i rampljuset av flashback forever känner jag "katt-kaåw" haha
Citera
2025-05-21, 17:16
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Hur länge kommer man få vänta på artikeln och podden tror ni? Är det en artikel och en podd från varsin aktör eller är det svd bakom båda!?

Min gissning är att det är Blenda. Det är en SVD/podme-produktion som brukar ta upp den här typen av gräv i flerdelade podcasts. Mycket olika scams och tveksamma personer som dissekeras. Känns som en perfect match för detta. Hur länge man får vänta vet nog ingen... Men det är nog egentligen bra att det tar tid, det betyder säkert att det blir flera delar.

Citat:
-ME sjuka som drogs med. Jag skulle gärna höra hur det påverkat ME sjuka att följa Vanja, få upp hoppet av hennes blogginlägg, sen 500 kr till hjärnfonden.

Detta har journalisterna nyligen eftersökt via bland annat en blogg och ett instagram-konto. Hoppas folk ställer upp. Väldigt viktig aspekt av det hela. "Kan man vara med om man är sjukskriven?" SJÄLVKLART ropar Vanja. Vi ska lösa ME-gåtan tillsammans!

Citat:
Sen antar jag att vi på flashback är som voldemort för svd och inte kommer med. Men vi fick ju vår välförtjänta tid i rampljuset av flashback forever känner jag "katt-kaåw" haha

Jag hade själv sagt Katt-siu-åttioåtta. Vi får vad uttalet blir i Podme-dokumentären! Även om de inte intervjuar folk härifrån går det ju inte att berätta om WoA utan Flashback...
Citera
2025-05-21, 17:17
Medlem
kaktusplastiks avatar
Jen låter inte Vanja komma undan i kommentarsfältet. Svar på Vanjas ogenuina "Vi är såååå ledsna".
Citat:
Jen->Vanja Wikström
Nej, bara nej. Ni förklarar fortfarande inte en massa saker. Ni slingrar runt och svarar på ngt annat. ”Lurigt” svar för att använda ditt egna favorituttryck. Det finns inget genuint i detta - då hade det kommit direkt och inte nu flera år senare. Du får acceptera att du fortfarande inte fattat vad problemet består i. Ha det så kul i ditt nya renoverade hus.
Citera
2025-05-22, 14:15
Medlem
kaktusplastiks avatar
Från Bloggbevaknings kommentarsfält:
Citat:
Maria / 2025-05-21 18:34
Jag provoceras mycket av Vanja och att hon nu är tillbaks med sina glättiga inlägg efter att ha skrivit en hel uppsats om hur dåligt hon mått och klätt sig i en enorm offerkofta.
Jag får nog sluta läsa hennes blogg.

Gilla29
Svara
Anonym / 2025-05-21 18:41
Helt sjukt att vända det hela till hur dåligt DE har mått. Herregud, två jättebebisar som aldrig tar något eget ansvar. Allt ska bara anpassas efter dem hela tiden.

Gilla34
Svara
Anonym / 2025-05-21 22:44
Ja vad hände med utredningen om WoA?

Gilla13
Svara
Jen / 08:10
Håller med, det är faktiskt sinnesjukt. Folk är inte kloka som läser hennes blogg och hejar på.
Citera
2025-05-22, 18:12
Medlem
pillifjongs avatar
Var kan man läsa att SvD gör ett gräv igen på detta nu?
Citera
2025-05-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Var kan man läsa att SvD gör ett gräv igen på detta nu?

Vanja skrev det på sin blogg för nån vecka sen.
Citera
2025-05-22, 21:06
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Jen låter inte Vanja komma undan i kommentarsfältet. Svar på Vanjas ogenuina "Vi är såååå ledsna".

Haha ja "Jen" har verkligen krigat och härjat i Vanjas kommentarfält.

Jag kan erkänna att jag gillar att läsa vanjas blogg. Jag tror man måste tänka det mer som en krönika i en tidning- inte som en personlig text där du lär känna någon. Jag håller med vanja om bloggen som ett välbehövligt glättigt och pastelligt andrum från verkligheten (som är rätt tufft, klimatkris krig och svältande barn i Gaza osv).

Hela WoA grejen var dock ett massivt övertramp från vanjas håll, som hon skriver borde hon aldrig startat det. Så sjukt synd att hon inte höll sig till sitt rosaskimrande mammabloggande.

Jag tycker verkligen synd om vanja att hennes pappa är sjuk. Livet är grymt. Och det är också sjukt sorgligt att hennes yngsta barn nu inte längre är ett småbarn, och Niklas har knappt kunnat vara med alls, bara sett det gå förbi honom från sängen.... hemskt.

Jag tycker också att samhället behöver ta tag i problemet med anonymt näthat. Alltså det som bara är hat och särskilt när det är direkt riktade meddelanden. Det borde vara straffbart.

Med det sagt så ska man ju inte få frikort för att man delvis väcker sympatier. Det är helt rätt att Vanja får ta smällar såsom problem med samarbeten och att objektiva kritiska granskningar görs.
Citera
2025-05-22, 21:30
Medlem
Citat:
Haha ja "Jen" har verkligen krigat och härjat i Vanjas kommentarfält.

Jag kan erkänna att jag gillar att läsa vanjas blogg. Jag tror man måste tänka det mer som en krönika i en tidning- inte som en personlig text där du lär känna någon. Jag håller med vanja om bloggen som ett välbehövligt glättigt och pastelligt andrum från verkligheten (som är rätt tufft, klimatkris krig och svältande barn i Gaza osv).

Hela WoA grejen var dock ett massivt övertramp från vanjas håll, som hon skriver borde hon aldrig startat det. Så sjukt synd att hon inte höll sig till sitt rosaskimrande mammabloggande.

Jag tycker verkligen synd om vanja att hennes pappa är sjuk. Livet är grymt. Och det är också sjukt sorgligt att hennes yngsta barn nu inte längre är ett småbarn, och Niklas har knappt kunnat vara med alls, bara sett det gå förbi honom från sängen.... hemskt.

Jag tycker också att samhället behöver ta tag i problemet med anonymt näthat. Alltså det som bara är hat och särskilt när det är direkt riktade meddelanden. Det borde vara straffbart.

Med det sagt så ska man ju inte få frikort för att man delvis väcker sympatier. Det är helt rätt att Vanja får ta smällar såsom problem med samarbeten och att objektiva kritiska granskningar görs.

Jag håller verkligen inte med, Vanjas blogg har noll kvalitet. Hon skriver som en bäbis (Portugallien) och med CAPS hela TIDEN och med barnsliga uttryck och allting är helt OTROLIGT hela tiden. Allt allt allt ska vara helt otroligt magiskt och upprepas 3 gånger.
Citera
2025-05-23, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag håller verkligen inte med, Vanjas blogg har noll kvalitet. Hon skriver som en bäbis (Portugallien) och med CAPS hela TIDEN och med barnsliga uttryck och allting är helt OTROLIGT hela tiden. Allt allt allt ska vara helt otroligt magiskt och upprepas 3 gånger.

Ja… vad handlar det där om? ”Mackan-Rackarn och Oliven” och allt vad det är. Krakel-Spektakel i södermalmsskrud? Märkligt är det. Portugallien. Hu. Och sen det enorma behovet av att förhärliga allting, på ett aldrig tidigare skådat sätt i bloggsammanhang! Gillar ju obvi hennes blogg också men får ett ryck i ögat varje gång det där fåntratteriet dyker upp i skrift, så har dragit ner på läsandet. Och sen kom WoA-gate!

Ser henne ibland, hon ser ledsen ut och det önskar jag henne inte 😔 Hoppas de kan reda upp det här. Och sluta med onödiga versaler ☺️
Citera
2025-05-23, 00:17
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone

Jag håller med, men tycker att det är en del av charmen.

Vanja måste dessutom vara Sveriges mest omogna 47åriga kvinna? Känns som att hon är så långt ned som på barn-nivå i vissa resonemang ("vi trodde verkligen att vi skulle sälja slut på digitala sjöjungfrubilder och fixa en lokal på södermalm! ").
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in