2025-05-21, 15:00
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Jag hoppas att polisen denna gång ska få hjälp då det nu ligger en hotbild mig mig och min familj"

Jag trodde det var polisen som skulle hjälpa till men det verkar som dom själva behöver hjälp. Frågan är från vem.

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...NpZD1kOGQwMmI=

"Jag lägger inte upp någonting från realtid, utan blandar dagar/tid av säkerhetsskäl. Inga bilder/videos från mintt träningsevent tyvärr. Sådant jag normalt sett kan jag för närvarande inte dela. Inte från idag!"

Men hon har ju redan lagt upp stories från eventet som var den gångna helgen. Har allt plötsligt förvärrats? 🤔

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...9zaWQ9ZDhkMDJi

Polisen kanske behöver hjälp med resurser för att kunna ha tid att hjälpa my?

Ja det kanske har förvärras. Ja hon skriver ju att hon inte kan dela vissa saker från och med idag, vad har det med inlägg som inte är från och med idag?
Citera
2025-05-21, 15:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Polisen kanske behöver hjälp med resurser för att kunna ha tid att hjälpa my?

Ja det kanske har förvärras. Ja hon skriver ju att hon inte kan dela vissa saker från och med idag, vad har det med inlägg som inte är från och med idag?
Klart polisen behöver hjälp. My berättade ju i dokumentären att polisen lagt ner förundersökningen utan att hon ens fått bli förhörd, och att förundersökningen återupptagits först efter att polisen fått hjälp via dokumentären att identifiera den anonyma brevskrivaren. Den f d polis My pratade med lyckades med vad ordinarie polis inte klarade av, kanske för att de senare aldrig tog sig tid att lyssna på henne.

Edit: För er som vill diskutera TV4s dokumentär utan att nödvändigtvis skvallra om MM, startade jag en tråd under TV-serier och TV-program i Kultur&Media-forumet:

(FB) "Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen?"
Senast redigerad av outoftheblue 2025-05-21 kl. 15:42.
Citera
2025-05-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loll1234
Hur vet du att grannarna inte gillade henne?

För att grannar pratar med varandra kanske?
Citera
2025-05-22, 14:54
Medlem
Har kollat på dokumentären nu och undrar om någon snäll själ vill sammanfatta vad och vilka det är My anklagas ha "skvallrat" om, och om man kommit fram till ID på stalkern?
Brukar alltid leta själv och har försökt men denna tråd är galet massiv!
Citera
2025-05-22, 17:35
Medlem
TPLs avatar
"Ingenting är över!" skriver Jobas.
Flyttkartonger på bilden. Ny flytt på G eller är dom kvar sen senaste flytten?

"21 May 2025 11:17:49
”Men stalkern har ju slutat…?”
Det står så i slutet av avsnitt tre.
Men sanningen är att det bara höll i några veckor. Stalkern är tillbaka. Jag har inte orkat eller hunnit svara på alla frågor, men om ni skrollar bland mina senaste inlägg hittar ni två viktiga: ett där jag pratar med polisen 👮 och ett utanför en polisstation. Samtidigt försöker jag, precis som jag gjort i snart tio år, leva ett så vanligt liv som möjligt. Jag paresrar stalkerns attacker och försöker upprätthålla en vardag! /.../Nu finns en tydlig hotbild mot mig.
"

Stalkern? Är det en eller flera?
Senast redigerad av TPL 2025-05-22 kl. 17:47.
Citera
2025-05-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Ingenting är över!" skriver Jobas.
Flyttkartonger på bilden. Ny flytt på G eller är dom kvar sen senaste flytten?

"21 May 2025 11:17:49
”Men stalkern har ju slutat…?”
Det står så i slutet av avsnitt tre.
Men sanningen är att det bara höll i några veckor. Stalkern är tillbaka. Jag har inte orkat eller hunnit svara på alla frågor, men om ni skrollar bland mina senaste inlägg hittar ni två viktiga: ett där jag pratar med polisen 👮 och ett utanför en polisstation. Samtidigt försöker jag, precis som jag gjort i snart tio år, leva ett så vanligt liv som möjligt. Jag paresrar stalkerns attacker och försöker upprätthålla en vardag! /.../Nu finns en tydlig hotbild mot mig.
"

Stalkern? Är det en eller flera?
Det finns en hotbild säger hon. Då måste det vara en ny stalker för den stalkern hon haft i nio år är hon nog van vid.
Citera
2025-05-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuzz
Det finns en hotbild säger hon. Då måste det vara en ny stalker för den stalkern hon haft i nio år är hon nog van vid.

Enligt vad My skrivit på insta är det samma kvinna som börjat igen och nu växlar upp till rena hot.

Läste även någonstans att kvinnan även är anmäld eller dömd, kommer inte ihåg vilket, för att ha stalkat sin före detta svärdotter
Citera
2025-05-22, 18:43
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Enligt vad My skrivit på insta är det samma kvinna som börjat igen och nu växlar upp till rena hot.

Läste även någonstans att kvinnan även är anmäld eller dömd, kommer inte ihåg vilket, för att ha stalkat sin före detta svärdotter
Blir spännande att se om polisen nu bedömer stalkingen som "på allvar", eller om deras reaktion mest framtvingats av
TV-exponeringen.

Om stalkingen fortfarande bedrivs via fysisk post (brev och okynnesprenumerationer):
Kan man inte bara eftersända Mys post till en mellanhand, som går igenom den, och samlar bevis?
Kunde man inte gjort det redan när man började filma?
Citera
2025-05-22, 18:51
Citat:

På ett sätt är det bra, lite mer anmälningsbart än bara otrevliga brev om okynnesanmälningar till Försäkringskassan.
Citera
2025-05-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Blir spännande att se om polisen nu bedömer stalkingen som "på allvar", eller om deras reaktion mest framtvingats av
TV-exponeringen.

Om stalkingen fortfarande bedrivs via fysisk post (brev och okynnesprenumerationer):
Kan man inte bara eftersända Mys post till en mellanhand, som går igenom den, och samlar bevis?
Kunde man inte gjort det redan när man började filma?

Problem är ju att käringen även kontaktar alla runt My. Familj, vänner, dom hon arbetar med osv
Citera
2025-05-22, 19:20
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Problem är ju att käringen även kontaktar alla runt My. Familj, vänner, dom hon arbetar med osv
Om jag hade fått ett hotfullt brev, skulle jag gärna låtit alla andra brev passera via polisen. Några dagar extra hade det varit värt.
Men jag förstår din poäng. Det rör sig kanske om många personer.

My själv dock?
Har det något med bevisning att göra? Krävs det kanske att hon personligen mottagit de hotfulla breven? Utan mellanhand?
Citera
2025-05-22, 19:55
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ntzlu-gGaMY
På ett sätt är det bra, lite mer anmälningsbart än bara otrevliga brev om okynnesanmälningar till Försäkringskassan.
Okynnesanmälningar till myndigheter går nog att anmäla som falsk eller vårdslös tillvitelse (eller beskyllning). Vet inte om My försökt och polisen bara lagt ner på grund av bristande bevis. Man kunde ju se i dokumentären att flera anmälningar mot henne gjorts anonymt.

Tyckte också My sa att hon ibland inte ens fått göra en polisanmälan. Visste inte att polisen kunde vägra ta emot en anmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in