2025-05-22, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ja om man läser sms-konversationen så skyller han på alkohol.

..fan fyllskalle och idiot var jag...

Betyder det automatiskt att man har alkoholproblem?
Citera
2025-05-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför skickade hon ett hjärta till honom och en inbjudan till lunch morgonen efter om hon ansåg att han gjort sig skyldig till sexuellt ofredande?

Låter inte det oerhört konstigt?
Reagerade även över det. Kan hon tvärtom tagit hans avböjning av det som att han dumpade henne och blivit kränkt över det? Sen ville hon hämnas för detta!
Citera
2025-05-22, 14:16
Medlem
Citat:
Varför skickade hon ett hjärta till honom och en inbjudan till lunch morgonen efter om hon ansåg att han gjort sig skyldig till sexuellt ofredande?

Låter inte det oerhört konstigt?

Absolut, jag har ju skrivit det också. Att hennes inställning tog en tvärvändning under dagen, och att jag tror makens reaktion hade något med det att göra.
Citera
2025-05-22, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Betyder det automatiskt att man har alkoholproblem?

Ja om alkoholen leder till problem för honom.

Som han själv beskriver det "fyllskalle".
Citera
2025-05-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ja om alkoholen leder till problem för honom.

Som han själv beskriver det "fyllskalle".

Nja, jag skulle satsa rätt mycket pengar på att en absolut majoritet av de som dricker nån gång har gjort något dumt i fyllan utan att för det ha problem med alkohol.
Citera
2025-05-22, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Nja, jag skulle satsa rätt mycket pengar på att en absolut majoritet av de som dricker nån gång har gjort något dumt i fyllan utan att för det ha problem med alkohol.

Ja det är dina pengar. Jag håller med om att många har alkoholproblem däremot.
Citera
2025-05-22, 14:25
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Man skickar inte ett sms som Micke gjorde där man skriver förlåt förlåt förlåt, om man inte har skitit i det blåa skåpet.

Konstigt att grabbar med en öl i sig tror att alla tjejer är tillgängliga.
Citera
2025-05-22, 14:25
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Denna uppgiften har ju ett oerhört lågt bevisvärde, eftersom det endast är han själv som påstår det. Kvinnan själv dementerar uppgifterna och ingen av de 30 festdeltagarna/50 medarbetarna i produktionen har sett detta eller fått det berättat för sig av M.L.
Vi får väl se vad det dyker upp för vittnen innan eventuell rättegång.
Citera
2025-05-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Man skickar inte ett sms som Micke gjorde där man skriver förlåt förlåt förlåt, om man inte har skitit i det blåa skåpet.

Vet inte om du har festat någon gång. Men det är väl ingen större hemlighet att alkohol har en förmåga att plocka fram Mike Tyson eller Don Juan i dom flesta män när dom intar alkohol.
Citera
2025-05-22, 14:30
Medlem
Citat:
Kvinnans uppgifter har väl också ett lågt bevisvärde med tanke på att hon skickade ett hjärta till honom och en inbjudan till lunch morgonen efter?

Det beror ju på vilka uppgifter du menar specifikt....

Men hennes uppgifter om att hon morgonen efter fick en känsla av att hon skulle försöka släta över det som hänt och därmed försökte dämpa situationen, men därefter under dagen fick panikångest och beslutade sig för att lämna produktionen - får ju stöd av SMS-konversationen med M.L där det framgår att hon under morgonen erbjuder honom att följa med på lunch och strandhäng och svarar att dom kan låtsas som ingenting hänt. För att sedan under kvällen skicka ett SMS där hon berättar att hon inte längre kan låtsas som att ingenting hänt och därför kommer att lämna produktionen.

Dessa uppgifter får ju även visst stöd av vittnet I.A som berättat att målsägande dagen efter varit helt förstörd och låg, då det hade det sjunkit in ännu mer vad som hänt. Målsägandes uppgifter får även visst stöd av vittnet C.M som berättar att målsägande dagen efter när dom åkt bil berättat om händelsen, för att sedan under lunchen upplevas deppig och tycka det var jobbigt att prata om händelsen. För att därefter under dagen bli alltmer upprörd och ledsen.
Citera
2025-05-22, 14:31
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren

Jag har bett om ursäkt för alla möjliga saker utan att ha gjort något särskilt allvarligt. Ibland har jag tagit på mig skulden för saker som inte bara har varit mitt fel eller kanske tom inte mitt fel alls, för att få den andra parten att må bättre.
Det kallas socioemotionell kompetens, socialt ansvarstagande och psykisk styrka. Oftast riktas detta ansvar mot barn, men visst händer det att även psykiskt insufficienta vuxna fått åtnjuta det.
Citera
2025-05-22, 14:32
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Åh herregud! Vad är detta frågar jag mig.
Sandlåda…

Självklart är det inte bra att någon tar sig friheten att pussa en medarbetare på munnen.
Det blir inte bra och de borde kunna lösa det där och då som vuxna människor.

Att åka hem och behöva krishantering och terapi ….. ja…. Vad säger man?!
Låter helt sjukt i mina öron.
Då har man inte varit med om mycket i livet.

Sånt här måste man kunna hantera utan rättsliga åtgärder. Enligt min åsikt löjligt att dra igång det så här långt.

Ja man slutar aldrig att förvånas. Är det en generationsfråga? Det var det första jag tänkte. Tag själv tag i problemet utan att anmäla. Idag ska allt anmälas vilket jag inte förstår. Det blir inte bättre på något sätt.

Var det inte Micke som hade sex på en toalett med en medarbetare på en personalfest för många år sedan och det gick så hett till att en av de två bröt armen / handen.

Jag uppfattar att det är lite ADHD över honom och att han är en glad skit.
I alla fall de gånger jag träffat honom.
Bara försök föreställ dig vad Sveriges rättsväsende kostar oss skattebetalare, med allt vad det inbegriper!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in