2025-05-20, 17:38
Medlem
Maureliuss avatar
Givetvis står alla feminister på kö, chefer som kollegor, på den Niohövdade Hydran för att övertyga henne hur oerhört jätteviktigt det är att anmäla den nära på begågna våldtäkten!

Kom igen nu, du bara måste lixom!
Citera
2025-05-20, 17:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Nu känner jag faktiskt inte igen dig. Vad har hänt?. Du brukar vara på utsatta kvinnornas sida och nu beskyller du henne för att vara girig.

Tack för ditt engagemang i ännu en tråd men du måste hålla med om att kvinnans beteende är rätt motsägelsefullt ☺️

Andra skribenter har skrivit inlägg om detta så att inte ens du missförstår.

(FB) SVT-profil åtalas för sexuellt ofredande
Citera
2025-05-20, 17:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helosanbanan
"Offret" är alltså chef över "förövaren" och ingen ånger i världen från hans sida räcker för att hon ska dra det ett steg längre och slösa på våra skattepengar. Inte vem som helst kan bli chef. För att bli chef inom en stor organisation man ha en förmåga att armbåga sig fram, överdriva sina styrkor och kunna spela ner andra. Jag räknar inte med att någon kommer ta det jag skriver på allvar, men det som är bra med Flashback är att sakar finns här för evigt. Som grafitti i Roms katakomber.

Jorå vi är fler här som häpnar och undrar över hur en person som blir fullständigt knäckt och behöver gå i terapi över något sådant lyckas inneha en sådan position.
Citera
2025-05-20, 17:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12Monkeys
Rene*: "Men att jag kan komma till en arbetsplats och lägga handen på axeln på honom, det kan jag göra för vi har en nära relation, men det har inte varit någon fysisk relation på det sättet."

"vi kan kramas och säga godmorgon. Men jag har aldrig någonsin tagit på honom. Vi
har en nära vänskapsrelation, men inte fysisk."

Kramas, tar på varann som goda vänner kan göra, men inget fysiskt?
Att ta på varann vänskapligt är fysiskt.
Hon verkar må bra och skriver hjärta åt honom. (Dvs.hon använder symbolen ofta).
Sen blir det kris. Ptsd och hela baletten.

M!cke:"jag reagerade en timme före den här festen. När jag får hennes hand innanför min
skjorta. I nacken. Sådär som man ryser som jag skulle göra på min fru. Ingen annan. Och då
tänker jag, hoppsan Kerstin. Det var lite väl."

"Jag vill också tillägga att hon har också varit väldigt fysisk. Jag har
haft hennes händer på mina underarmar, kinderna, axlarna."

M!cke har upplevt henne som klängig. Deras arbetsrelation har varit nära. Dom umgås i 10+ timmar/dag. Han pratar även med hennes barn. Han ger henne lite stöd då hon verkar osäker/dåligt självförtroende, med vänliga ord. Han upplever sig som "terapeut". Dvs. låter som det blir för mycket.
Övrigt oklart om det är en puss eller två.

Tramsigaste FUP jag läst.

Han bad om ursäkt.
Hon borde be om ursäkt.

Han har ju nästan mer på henne om man ska tänka så, att allt är sexuellt. Eller tolkas som närmanden, antastning. Inte vänskapligt.

Lägg ner ärendet och låt honom ha jobbet kvar.

Håller med helt hållet. Så tramsig och överdriven situation. Att det ska läggas arbetstimmar och skattepengar i rättsväsendet på det här.
Var det bra, det som hände? Nej. Kan två vuxna personer prata ut och be om ursäkt och komma vidare i livet? Ja.
Citera
2025-05-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja det är faktiskt ganska häpnadsväckande. Alltså en puss (kanske 2) på munnen av en person hon känner väl i en situation med fullt av folk omkring sig. Hur kan det skapa dessa panikkänslor, krishantering och terapibesök?
Om man är så skör undrar jag hur fan man har kunnat bli chef.

En normal person tar det med personen o går vidare.. herregud. Jag skulle skämmas om jag stod o krävde traumabehandling o gjorde att den som varit med om krig, våldtäkt, våld i nära relation, incest ska stå o vänta ytterligare tid för att jag har ptsd - Brott som polisen dessutom inte har tillräckliga resurser till - för att min nära kollega pussat mig i fyllan på munnen bland alla kollegor. Sånt här skadar andra kvinnor.
Påstod hon föresten inte att de var vänner? Anmäler man en vän till polisen om det så vore att han misstolkat signaler om att det skulle vara ngt mellan dem?
Senast redigerad av medea1 2025-05-20 kl. 17:54.
Citera
2025-05-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Håller med helt hållet. Så tramsig och överdriven situation. Att det ska läggas arbetstimmar och skattepengar i rättsväsendet på det här.
Var det bra, det som hände? Nej. Kan två vuxna personer prata ut och be om ursäkt och komma vidare i livet? Ja.
Det som är bra är att man äntligen blir av med idioten och slipper se sopan i tv igen.
Citera
2025-05-20, 17:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Helt klart lär det vara så. Jag tror inte hon stördes av den uppmärksamheten; M är dessutom rätt vass med kvinnor och uppfattad som mycket attraktiv bland kvinnorna i branschen. Att hon skickade ett rött hjärta och bjöd med honom ut efteråt säger väl det mesta. Men för att skydda sin familj blev avståndstagande och anmälan det enda alternativet.

Nu börjar det klarna, ingen skickar väl ett rött hjärta och bjuder ut sin "förövare" om hon upplever att han gjort något dumt tidigare som var mot hennes vilja.

Man kan dessutom bara spekulera i vad som har hänt tidigare på dessa efterfester ☺️

Gissar att samtliga inblandade dricker rätt mycket alkohol.....
Citera
2025-05-20, 18:02
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu börjar det klarna, ingen skickar väl ett rött hjärta och bjuder ut sin "förövare" om hon upplever att han gjort något dumt tidigare som var mot hennes vilja.

Man kan dessutom bara spekulera i vad som har hänt tidigare på dessa efterfester ☺️

Gissar att samtliga inblandade dricker rätt mycket alkohol.....

Så är det. Hon tar kontakt med honom först på morgonen: Är du vaken?
Sen tar hon kontakt igen och frågar om han ska följa med och äta lunch och hänga på stranden.

SEN kommer samtalet med svartsjuke maken och allt vänds upp å ner. Nu har hon plötsligt en familj hemma i Sverige ju.

Edit: Och det som hände var att alkoholen gick ur kroppen senare på eftermiddagen och då dyker den kemiska abstinens-ångesten upp och då måste ju något vara helt fel. Annars känner man ju inte ångest.
Citera
2025-05-20, 18:06
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Har du läst något mer än vad han ångerfull kallar två pussar? Vet inte hur ofta du kysser människor svinfull om du kör någon sorts hackspetts-stil men generellt så separeras munnarna inte direkt om det är en välkommen "puss.

I förhören med kvinnan samt hennes vittne, som stod mycket nära, nämns inget annat än ”puss på munnen”. Inget om kyssar och någon tunga. Anser du att dina erfarenheter på fyllan väger tyngre än målsägandens eget vittnesmål om händelsen?
Citera
2025-05-20, 18:28
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Så är det. Hon tar kontakt med honom först på morgonen: Är du vaken?
Sen tar hon kontakt igen och frågar om han ska följa med och äta lunch och hänga på stranden.

SEN kommer samtalet med svartsjuke maken och allt vänds upp å ner. Nu har hon plötsligt en familj hemma i Sverige ju.

Edit: Och det som hände var att alkoholen gick ur kroppen senare på eftermiddagen och då dyker den kemiska abstinens-ångesten upp och då måste ju något vara helt fel. Annars känner man ju inte ångest.

Och samtidigt som bakfylleångesten ökar i styrka sitter kollegan och förklarar att en puss mot ens vilja, det är ett sexuellt övergrepp. Sen vill maken att hon ska komma hem.
Plötsligt har hon hamnat i en jättejobbig situation där hon känner att hon måste åka hem till maken.

Hemma i Sverige är allt grått och trist och inget är kul som i Spanien. Vad har hon gjort? Hur kunde bli så här? Men det är ju inte hennes fel! Det är ju SVT-profilen som har förstört allt!

Nu måste hon få upprättelse och stöd ju. Det här är ju orättvist. Vi polisanmäler så blir allt bra igen...
Citera
2025-05-20, 18:32
Medlem
har läst genom hela FUPen nu.

Jag måste ändå säga att jag tror mer på Micke i detta fallet, hans berättelse makes more sense.

Det här var verkligen ingen stor grej.

Det jag tror för hennes del, det kommer inte gå som hon tänkt... att hon nu kommer få en karriärboost av MeToo, Micke kommer inte bli nya Timell.

Tror hon kommer förlora.
Citera
2025-05-20, 18:39
Medlem
precixs avatar
Fattar inte. Han har försökt kyssa henne två gånger och hon polisanmäler för sexuellt ofredande? Och sen har hon inte brytt sig dagen efter? Men sen bryr hon sig?

Har han kysst henne eller försökt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in