2025-05-26, 11:28
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har svårt att se att han inte skulle bli fälld. Annars öppnar det upp till fler gubbar att pussa sina arbetskamrater bäst de vill därför att 1) de är fysiska av sig 2) inte hade sexuells intentioner.

3) Kan ha helt misstolkad situationen att det fanns ett ömsesidigt intresse.
Citera
2025-05-26, 11:30
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja då är deras argument att det är en kulturkrock. Men det öppnar ju upp för motparten att hävda att han borde förstå att alla inte är lika fysiska och kramiga och att alla inte uppskattar en puss.

Men det mildrar ju "sexuellt ofredande" om han kan övertyga om att det inte fanns något sexuellt. Fast den spanske fotbollstränaren blev väl fälld? Och där kan det ju inte heller ha funnits något sexuellt när han utförde det på scen inför tv-kameror.
Så är det men jag ser en del andra skillnader mellan ordföranden i spanska fotbollförbundet och den kvinnliga spelaren.
- Han drog henne till sig med bägge sina händer om huvudet.
- Hon var i en tydlig underordning.
- Han hade ett rykte om sig att vara slemmig, inte nedtonad, empatisk och ingen som försöker utnuttja sitt kändisskap.
- De hade inte haft en nära och fysisk relation innan.
Citera
2025-05-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Generationsmissförstånd?

Jag tror inte att alla i Leijnegards generation skulle tolka yngre generationens öppenhet som invit. Det får han nog stå för.

Alla pussar inte heller sina syskon på munnen, även om att han gör det.

Jag vill även betona att jag inte anser det vara fel. Det är bara kulturen just i hans familj.
Citera
2025-05-26, 11:31
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Jag har svårt att se att han inte skulle bli fälld. Annars öppnar det upp till fler gubbar att pussa sina arbetskamrater bäst de vill därför att 1) de är fysiska av sig 2) inte hade sexuells intentioner.
Kanske hade en motanmälan varit på sin plats utifrån att kvinnan hade tallat med händerna innanför hans skjorta?
Citera
2025-05-26, 11:33
Medlem
Citat:
Kanske hade en motanmälan varit på sin plats utifrån att kvinnan hade tallat med händerna innanför hans skjorta?

Det är vad Leijnegard påstår. Ingen tycks kunna vittna om det.
Citera
2025-05-26, 11:34
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Så är det men jag ser en del andra skillnader mellan ordföranden i spanska fotbollförbundet och den kvinnliga spelaren.
- Han drog henne till sig med bägge sina händer om huvudet.
- Hon var i en tydlig underordning.
- Han hade ett rykte om sig att vara slemmig, inte nedtonad, empatisk och ingen som försöker utnuttja sitt kändisskap.
- De hade inte haft en nära och fysisk relation innan.

Okej, är inte så insatt i spanska pussgate. Men håller med om att det är en stor skillnad om de inte kände varandra innan. Då ska han ju förstå att han inte kan pussa henne hur som helst.
Även om samma gest kan vara vanlig på fotbollsplanen. Men då känner ju lagkamraterna varandra innan.
Citera
2025-05-26, 11:42
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Det är vad Leijnegard påstår. Ingen tycks kunna vittna om det.
Nej, det är ju inte anmält men om det blir det så kan vittnesuppgifter komma att tas. I alla händelser är det fullt legitimt att anmäla även om det inte finns vittnen, som tex kvinnan gjorde om den andra påstådda pussen, trots att vi faktiskt vet att det inte finns några vittnen till det.
Citera
2025-05-26, 11:58
Medlem
Citat:
3) Kan ha helt misstolkad situationen att det fanns ett ömsesidigt intresse.

Om man upplever att det är svårt att tolka rätt vad kvinnan vill, då är min 10poängstips att låta kvinnan ta initiativet. För då slipper man undra.
Citera
2025-05-26, 11:58
Medlem
RutgerFuchss avatar
Man kan även fundera på om hennes smekningar på mannens underarmar, axlar och kinder är brottsliga.
"Hon har haft hennes händer på mina underarmar, kinderna, axlarna.”
Eller den allmänt klängiga stilen hon haft mot honom
“Det är liksom klängigt något alldeles fruktansvärt, över min gräns också.”

Smekningen under skjortan hände tydligen bara vid ett tillfälle, men ovanstående hade sannolikt vid en anmälan kunnat setts av andra.
Citera
2025-05-26, 12:00
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Om man upplever att det är svårt att tolka rätt vad kvinnan vill, då är min 10poängstips att låta kvinnan ta initiativet. För då slipper man undra.

Då kan ju även kvinnan ha misstolkat situationen.
Citera
2025-05-26, 12:01
Medlem
Citat:
Hans case är att det inte fanns något som helst sexuellt uppsåt eller uppsåt att kränka, utan pussen handlade istället om att hylla henne för att han tyckte hon var så bra att arbeta med. Han beskriver att de haft en "fysisk" nära relation såtillvida att de tagit på varandra på ett vänskapligt sätt och inom hans repertoar för vänskaplighet kan även en snabb puss eller kram ingå. Något som även ett manligt vittne bekräftar som fick en puss av honom på en annan fest och beskriver mannen som allmänt kramig.

Är det inte isåfall försvårande för honom att han i det sista förhöret nekar till båda pussarna och säger att det är hon som har hittat på?
Citera
2025-05-26, 12:04
Medlem
Citat:
Då kan ju även kvinnan ha misstolkat situationen.

Absolut. Men då är det hon som tar risken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in