2025-05-22, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det beror ju på vilka uppgifter du menar specifikt....

Men hennes uppgifter om att hon morgonen efter fick en känsla av att hon skulle försöka släta över det som hänt och därmed försökte dämpa situationen, men därefter under dagen fick panikångest och beslutade sig för att lämna produktionen - får ju stöd av SMS-konversationen med M.L där det framgår att hon under morgonen erbjuder honom att följa med på lunch och strandhäng och svarar att dom kan låtsas som ingenting hänt. För att sedan under kvällen skicka ett SMS där hon berättar att hon inte längre kan låtsas som att ingenting hänt och därför kommer att lämna produktionen.

Dessa uppgifter får ju även visst stöd av vittnet I.A som berättat att målsägande dagen efter varit helt förstörd och låg, då det hade det sjunkit in ännu mer vad som hänt. Målsägandes uppgifter får även visst stöd av vittnet C.M som berättar att målsägande dagen efter när dom åkt bil berättat om händelsen, för att sedan under lunchen upplevas deppig och tycka det var jobbigt att prata om händelsen. För att därefter under dagen bli alltmer upprörd och ledsen.

Ja och sedan så var hon ju i beroendeställning som jag förstått det. Det är väl Micke som är stjärnan i produktionen?
Citera
2025-05-22, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Vi får väl se vad det dyker upp för vittnen innan eventuell rättegång.

Enligt stämningsansökan så har åklagaren endast åberopat vittnet I.A med anledning av hennes iakttagelser i samband med gärningen. Utifrån befintlig FUP så skulle M.L kunna åberopa vittnet M.D för styrkande av att M.L brukar pussa personer han tycker om i samband med fest.
Citera
2025-05-22, 14:38
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Bara försök föreställ dig vad Sveriges rättsväsende kostar oss skattebetalare, med allt vad det inbegriper!

Det här är att inte ha ett konsekvenstänk när man gör en anmäla för vad det kostar att utreda och arbeta fram en FUP och sedan ska det till tingsrätten med domare och nämndemän osv för två pussar.

Jag kan bara säga det igen och det är helt sjukt.
Citera
2025-05-22, 14:39
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag har bett om ursäkt för alla möjliga saker utan att ha gjort något särskilt allvarligt. Ibland har jag tagit på mig skulden för saker som inte bara har varit mitt fel eller kanske tom inte mitt fel alls, för att få den andra parten att må bättre.
Det kallas socioemotionell kompetens, socialt ansvarstagande och psykisk styrka. Oftast riktas detta ansvar mot barn, men visst händer det att även psykiskt insufficienta vuxna fått åtnjuta det.

Då är du klen och svagsint.

Hur många gifta kvinnor har du kysst på munnen och sen skickat ett sms, förlåt förlåt förlåt.
Citera
2025-05-22, 14:39
Medlem
Den här kvinnan måste enligt mig va rejält psykisk instabil. Man grusar inte sin karriär så totalt för en enkel fyllegrej som en puss.
Citera
2025-05-22, 14:46
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Då är du klen och svagsint.

Det var inte ens argumentet du förde, utan din tes var att inga män gör det vilket uppenbarligen inte stämde.
Citera
2025-05-22, 14:50
Medlem
Den är leijnegard verkar ju vara en turbomupp som fått för sig att han skulle vara eftertraktad av motsatta könet. Snacka om skev självuppfattning.
Citera
2025-05-22, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ja och sedan så var hon ju i beroendeställning som jag förstått det. Det är väl Micke som är stjärnan i produktionen?

Visst är det så. Men målsägande har aldrig uttryckligen nämnt att det funnits en besvärande beroendeställning eller att en ev. beroendeställning skulle gjort att hon känt sig tvingad att agera på ett visst sätt. Hon har endast nämnt att hon valde att åka hem eftersom hennes jobb går ut på att jobba tillsammans med M.L hela dagarna, vilket skulle göra det ohållbart för henne att stanna kvar. Hon har utöver detta sagt att hon tiden efter detta genomgått en otrolig kris och chock och tyckt det varit jobbigt att hon blev kränkt av en programledare och lämnade uppdraget. I övrigt är både målsägande och M.L överens om att dom haft ett oerhört nära och bra samarbete - och då blivit väldigt nära vänner, nästan som en syskonrelation.

I övrigt så har ju vittnet C.M berättat att hon känner M.L väl - och att han inte är en programledare/maktperson som har ett rykte av att vara gränslös. Utan att han alltid är en schysst och nedtonad person som inte utnyttjar sina privilegier. Vittnet menar också att hon inte har någon upplevelse av att M.L gör sådant här upprepande eller på något sätt utnyttjar sin maktposition.

...Så detta målet handlar inte om beroendeställning på det sättet.
Citera
2025-05-22, 14:53
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Det var inte ens argumentet du förde, utan din tes var att inga män gör det vilket uppenbarligen inte stämde.

Min tes var att man inte pussar någon på munnen för att nästföljande dag skicka ett sms med texten förlåt förlåt förlåt.

Micke är rökt och torsk, även om det finns kollegor i tråden som försöker rädda honom.
Citera
2025-05-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Ja man slutar aldrig att förvånas. Är det en generationsfråga? Det var det första jag tänkte. Tag själv tag i problemet utan att anmäla. Idag ska allt anmälas vilket jag inte förstår. Det blir inte bättre på något sätt.
Det är den världen vi lever i. Ju fler som lagförs desto bättre tycker staten tjuven. Folk får sina liv/namn förstörda och staten kan roffa åt sig en massa pengar plus att man minskar konkurrensen på arbetsmarknaden förstås.
Citera
2025-05-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det beror ju på vilka uppgifter du menar specifikt....

Men hennes uppgifter om att hon morgonen efter fick en känsla av att hon skulle försöka släta över det som hänt och därmed försökte dämpa situationen, men därefter under dagen fick panikångest och beslutade sig för att lämna produktionen - får ju stöd av SMS-konversationen med M.L där det framgår att hon under morgonen erbjuder honom att följa med på lunch och strandhäng och svarar att dom kan låtsas som ingenting hänt. För att sedan under kvällen skicka ett SMS där hon berättar att hon inte längre kan låtsas som att ingenting hänt och därför kommer att lämna produktionen.

Dessa uppgifter får ju även visst stöd av vittnet I.A som berättat att målsägande dagen efter varit helt förstörd och låg, då det hade det sjunkit in ännu mer vad som hänt. Målsägandes uppgifter får även visst stöd av vittnet C.M som berättar att målsägande dagen efter när dom åkt bil berättat om händelsen, för att sedan under lunchen upplevas deppig och tycka det var jobbigt att prata om händelsen. För att därefter under dagen bli alltmer upprörd och ledsen.

Det var ju Reneé som sa till Micke innan den blöta kvällen "att ikväll ska vi bli spritfulla och ha kul". Tror det krökades på en hel del där under e.m/kväll/natt och att Reneé och Micke fortfarande var berusade på morgonen/förmiddag. MEN som vi alla vet som har haft en rejäl bläcka kommer bakisångesten som ett brev på posten när alkoholen går ur kroppen. Kanske har Reneé inte haft rejäl bakisångest någon gång och visst f-n mår man som man förtjänar dagen efteråt. I kombination med en uppriven man efter samtal med denne, och att det börjar tisslas och tasslas i teamet, så är bollen i rullning.... Som sagt en hel jävla hönsgård av en liten fjäder och förmodligen 2 karriärer som får sig en rejäl törn, eller kanske t o m "förstörs"

Man kan tycka att inspelningsansvarig Clara borde ha tuttat ihop M och R i någotslags 3-partssamtal där på e.m. Det borde ha hänt en hel del liknande händelser under åren i denna produktion. Långa inspelningsdagar, en hel del alkohol kan man tänka, friktioner och konflikter av olika slag o s v o s v. Men alltid lätt att vara efterklok och det rättsliga efterspelet kom ju inte först flera månader efteråt om jag förstått det hela rätt.
Citera
2025-05-22, 14:57
Medlem
Alla ni som klagar på Mickes beteende. Har ni aldrig varit fulla eller överförfriskade som det så fint heter. I det tillståndet händer det många dumheter men dom reder man ut dagen efter. Sen är allt ur värden. Skulle alla springa till polisen så fort det händer något under alkoholens inverkan hade vårt rättsväsende gått under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in