2025-05-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu ignorerar du att han har uppgett att hennes händer varit på hans underarmar, ansikte och axlar, hon ska även ha stoppat i handen innanför hans skjorta innan middagen.

Varför tror du hon utelämnade detta när hon fick "rådgivning"?

Detta är en uppgift med oerhört lågt bevisvärde, eftersom det endast är han själv som påstår det. Kvinnan själv dementerar uppgifterna och ingen av de 30 festdeltagarna/50 medarbetarna i produktionen har sett detta eller fått det berättat för sig av M.L.
Citera
2025-05-22, 13:51
Medlem
Bilderberg78s avatar
Trots att han i sms till kvinnan ber om ursäkt för att ha försökt kyssa henne två gånger, nekar han i polisförhör till delar av händelseförloppet.
En kvinnlig chef i produktionen har i polisförhör uppgett att Micke Leijnegard först kysste henne på munnen mitt under festen, inför flera kollegor.

Senare under kvällen ska han enligt åtalet ha tagit tag i hennes kinder och försökt kyssa henne igen.

Timmarna efter skickade Micke Leijnegard ett sms till kvinnan där han uttryckligen bad om ursäkt:

– Förlåt förlåt förlåt för att jag försökte pussa dig, TVÅ GÅNGER dessutom, fan, fyllskalle och idiot var jag, kan vi låtsas som att det aldrig hänt?
Olämpligt, visst, men inget kriminellt att vara en slusk, att ge han sparken är säkert motiverat, men inte åtal och skit anser jag. Då har samhället gått till överdrift, medan han får leva med att det skvallras när man beter sig olämpligt och straffet har redan skett i den mån att det sköter sig själv utan rättsväsendets inblandning av att försökt kyssa en pingla, vad skulle ens ett straff bli av detta i en tingsrätt?

Jävla trams och det var bättre förr när inte 90% av alla åklagare var kvinnor som idag.
Citera
2025-05-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är precis det här man reagerar på. En yngre generation som anser att alla andra ska engagera sig och lösa hennes situation. Rikta din ilska mot ML och prata med honom istället för att riva upp en hel jäkla cirkus. Hur många personer ska engageras och hur många arbetstimmar och skattepengar ska spenderas på två pussar?
Håller med till fullo.
Citera
2025-05-22, 13:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ja om man läser sms-konversationen så skyller han på alkohol.

..fan fyllskalle och idiot var jag...
Ok, tack.
Citera
2025-05-22, 13:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Detta är en uppgift med oerhört lågt bevisvärde, eftersom det endast är han själv som påstår det. Kvinnan själv dementerar uppgifterna och ingen av de 30 festdeltagarna/50 medarbetarna i produktionen har sett detta eller fått det berättat för sig av M.L.

Han har kanske hållit detta hemligt om de nu har haft en lite mer intim kontakt med viss beröring? Hon är ju trots allt gift.

Vi vet samtidigt inte om han ljuger eller om om det är hon som ljuger om detta. Du väljer dock att lita på kvinnan trots att du inte vet ett skvatt om hennes trovärdighet.
Citera
2025-05-22, 14:01
Medlem
Citat:
Han har kanske hållit detta hemligt om de nu har haft en lite mer intim kontakt med viss beröring? Hon är ju trots allt gift.

Vi vet samtidigt inte om han ljuger eller om om det är hon som ljuger om detta. Du väljer dock att lita på kvinnan trots att du inte vet ett skvatt om hennes trovärdighet.

Nej, jag har inte alls påstått att jag "väljer att lita på kvinnan" (vart står det??) Jag säger att M.L uppgift har lågt bevisvärde...
Citera
2025-05-22, 14:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Ja du, tycker du själv inte att det vore oerhört konstigt att skriva till henne så som han gjorde morgonen efter, ifall de hade en intim relation i smyg?

Varför skickade hon ett hjärta till honom och en inbjudan till lunch morgonen efter om hon ansåg att han gjort sig skyldig till sexuellt ofredande?

Låter inte det oerhört konstigt?
Citera
2025-05-22, 14:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, jag har inte alls påstått att jag "väljer att lita på kvinnan" (vart står det??) Jag säger att M.L uppgift har lågt bevisvärde...

Kvinnans uppgifter har väl också ett lågt bevisvärde med tanke på att hon skickade ett hjärta till honom och en inbjudan till lunch morgonen efter?
Citera
2025-05-22, 14:08
Medlem
Citat:
Varför skickade hon ett hjärta till honom och en inbjudan till lunch morgonen efter om hon ansåg att han gjort sig skyldig till sexuellt ofredande?

För mig framstår det sms och hjärtat som att hon vill säga. Det som hände igår glömmer vi och nu kör vi på som vanligt.
Citera
2025-05-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Kvinnan mådde för dåligt för att jobba kvar – men den åtalade SVT-profilen stannade och gjorde klart programmet.

Kvinnan riktar kritik mot SVT:s hantering av incidenten som utreds som sexuellt ofredande.

”Hon tycker det är en märklig situation att förövaren får stanna kvar”, står det i förundersökningen.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ar-stanna-kvar

Herregud, hon tycker det är konstigt att "förövaren" får stanna kvar Det var alltså ett inspelningsteam nere i Spanien om ca 50 personer som hade 2 veckor kvar att spela in av denna säsong av MM.
Förväntade sig Reneé att samtliga dessa skulle resa hem för 2 flyktiga fyllepussar med en vän? Hade Micke rest hem hade alltså hela teamet behövt resa hem, då han ju är helt central för att avsluta produktionen. Eller menar Reneé att SVT skulle avsluta hela inspelningen och inte sända den säsong som numer har sänts? Eller kanske med någon dags varsel hitta en ny programledare.....

Får intrycket av en mycket labil och självcentrerad person. Enligt Micke hade hon en hel del strul på hemmaplan som hon öppnat upp med honom i förtrolighet. Nu blir det dessutom publikt, det borde hon förstått när hon satte bollen i rullning. Hon (eller hennes man förmodligen) verkar inte förstå att en sån här bagatell spiller över på dom själva. Vem f-n vågar anlita en person som detta framöver? Kanske kan hon rädda sin karriär om hon tar tillbaka åtalet och säger att hon inte förstod vad hon satte i rullning och att hon vid tillfället inte mådde bra.
Senast redigerad av Neverever31 2025-05-22 kl. 14:12.
Citera
2025-05-22, 14:10
Medlem
bema56s avatar
Citat:

Ja jävligt märkligt beteende?
Citera
2025-05-22, 14:12
Medlem
BallaBellas avatar
Åh herregud! Vad är detta frågar jag mig.
Sandlåda…

Självklart är det inte bra att någon tar sig friheten att pussa en medarbetare på munnen.
Det blir inte bra och de borde kunna lösa det där och då som vuxna människor.

Att åka hem och behöva krishantering och terapi ….. ja…. Vad säger man?!
Låter helt sjukt i mina öron.
Då har man inte varit med om mycket i livet.

Sånt här måste man kunna hantera utan rättsliga åtgärder. Enligt min åsikt löjligt att dra igång det så här långt.

Ja man slutar aldrig att förvånas. Är det en generationsfråga? Det var det första jag tänkte. Tag själv tag i problemet utan att anmäla. Idag ska allt anmälas vilket jag inte förstår. Det blir inte bättre på något sätt.

Var det inte Micke som hade sex på en toalett med en medarbetare på en personalfest för många år sedan och det gick så hett till att en av de två bröt armen / handen.

Jag uppfattar att det är lite ADHD över honom och att han är en glad skit.
I alla fall de gånger jag träffat honom.
Senast redigerad av BallaBella 2025-05-22 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in