2025-05-21, 14:37
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
FUP någon?
Skriv fup i sökrutan så hittar du inlägget. Tror det är inlägg #285
Citera
2025-05-21, 14:40
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Du är rubbade och efterbliven och en incell som aldrig varit ihop med någon. Lyssna nu:

När en man eller kvinna tror att den andre är intresserad (och de själva också är det) så kan de göra en framstöt ...

Det brukar nästan alltid vara en kyss. Man kysser den andre helt enkelt. Det är så vuxna människor gör och har alltid gjort. Det är ju liksom ingen som frågar chans på krogen eller efterfesten. I 99 fall av 100 så kysser ju den andre tillbaka. Skulle det vara så att man grovt missbedömt situationen tex att den andre bara flirtat men inte varit intresserat så uppstår ju en pinsam situation. Men väldigt sällan. Det finns ju ingen person som vill skämma ut sig och kyssa någon som inte är intresserad. Eller hur?

Det är ju liksom inte så att någon tar den andre på könet. Skulle dessa oskyldiga kyssar som i regel leder till att folk blir ihop vara olagliga ... tja, hur skulle då folk kunna bli ihop?

Helt sinnessjukt. Man kan lagstifta mycket men här går gränsen. Vad var det för häxa som anmälde honom? Namn? Advokaten får väl kalla alla hennes ex och de hon varit otrogen med och fråga ut dem hur de blev ihop ... det kommer bli lite kul ...

Exakt! Så gör vuxna personer när de dejtar varandra. Någon tar initiativet till en puss. Hur många gånger i historien har det även lett till felbedömningar där den andra inte vill och vänder bort huvudet? Utan att det ska polisanmälas.
Citera
2025-05-21, 14:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Man kan konstatera att vi är en lång väg från ansvarstagande och att äga sina handlingar i alla fall. Hela den här tråden består till 95 % av män som struntar i samtycke, samt är fullt upptagna med att hitta på att en mans dåliga beteende mot ev kvinna på ett eller annat sätt måste vara kvinnans fel.

Enligt mannen så har hennes händer tidigare varit på hans underarmar, ansikte och axlar, hon förnekar dock detta men i ett tillägg så säger hon att hon kan i alla fall inte komma ihåg att hon gjort det. Mannen uppger även att hennes hand varit innanför hans skjorta innan middagen.

Du Trues245 pratar dock om samtycke men ignorerar mannens uppgifter om hennes tidigare uppträdande.

Vem tror du talar sanning här? Det bör tilläggas att kvinnan är gift och maken var inte med under resan.
Citera
2025-05-21, 14:48
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Men den utsatta kan ju inte veta i förväg om styrkan kommer att användas eller ej. Hon är ändå i en utsatt position för om det blir handgemäng så är hon chanslös.

Om någon till exempel blir rånad under pistolhot så kan man ju inte säga "ja men pistolen användes inte så du var inte i en utsatt position"
Enligt din lokig verkar det som att det bara är män som kan begå brott eftersom de har större muskelmassa.
Själv ser jag kvinnor som fullvärdiga vuxna som är ansvariga för sina handlingar.

Det måste trots allt vara handlingen som sådan som avgör om något är ett brott. Inte utifrån hur det känns hos den som känner sig utsatt. Även om en person inte blir rädd när den blir rånad har ju förövaren begått ett rån och ska straffas för det.
Citera
2025-05-21, 14:49
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ja men gör det då? Jag kan inte ta dig på allvar när du jämför kvinnor och män på det här sättet. I 99 % av fallen är det fysiskt omöjligt för en kvinna att ta tag i en mans huvud och kyssa honom mot hans vilja. Han kan avstyra det, kyssen blir aldrig av.
Att du anser att en kvinna inte är ansvarig för sina handlingar i lika hög grad som män, gör det svårt att ta dig på allvar.
Citera
2025-05-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Exakt! Så gör vuxna personer när de dejtar varandra. Någon tar initiativet till en puss. Hur många gånger i historien har det även lett till felbedömningar där den andra inte vill och vänder bort huvudet? Utan att det ska polisanmälas.
Jojo, men hade fanskapet gjort det mot min dotter så hade han fått äta soppa med sugrör i resten av sitt liv.
Citera
2025-05-21, 14:53
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Himla gnäll. Sluta skyll allting på kvinnor. Ta ansvar för ditt eget beteende. Lär dig vad samtycke är.
Vilket påhopp helt utan förankring i verkligheten. Varför nedlåter du dig till sådana?

Jag har aldrig gjort något med en kvinna utan samtycke. Däremot har jag som jag skrev innan blivit utsatt en massa gånger. Dessa avfärdade du genom att hävda att eftersom jag är starkare (något du inte heller vet något om) så var det väl inte så farligt. Du förefaller att vara en extremt sexistisk människa som ger kvinnor frikort till lekfull uppvaktning medan du tycker att män ska lagföras för det. Fullständigt rättsvidrigt och du borde skämmas.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-21 kl. 14:56.
Citera
2025-05-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Och när påstod jag att hon bett om att det skulle hända? Hjärtat skickade hon ju efter incidenten i fråga. Jag menar inte att detta innebär att hon varit förälskad i honom, men det visar ju knappast på ett enormt obehag. Skickar du ett hjärta och en inbjudan till någon så signalerar du inte att du känner dig ofredad av vederbörande.

Klart man kan ångra sig, har du aldrig gjort det efter att du tänkt till lite och landat i dig själv? Dessutom var det särskilda omständigheter, hon tyckte redan från början att det var jävligt, men skrev att det var okej för att dom har ett program som dom gör tillsammans. Säkert en bra deal att få göra det programmet för svt, kanske endast möjligt för att dom har ett bra samarbete med programledaren. Programledaren i fråga vet om denna maktförskjutning väl och utnyttjar sin maktposition för att göra det han vill, för enligt han förtjänar han det. Det är basic psykologi
Citera
2025-05-21, 14:57
Medlem
Robotrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Vilket påhopp helt utan förankring i verkligheten. Varför nedlåter du dig till sådana?

Jag har aldrig gjort något mot en kvinna utan samtycke. Däremot har jag som jag skrev innan blivit utsatt en massa gånger. Dessa avfärdade du genom att hävda att eftersom jag är starkare (något du inte heller vet något om) så var det väl inte så farligt. Du förefaller att vara en extremt sexistisk människa som ger kvinnor frikort till lekfulla uppvaktningen medan du tycker att män ska lagföras för det. Fullständigt rättsvidrigt och du borde skämmas.

Nog har det hänt mer än en gång att mindra attraktiva 50-taggare tafsat på en när man kom in på harrys i 20-årsåldern. Tycker man det är otrevligt säger man bestämt stopp och går i vidare med sitt liv. En puss på munnen på en blöt fest med jobbet är såklart över gränsen och bör väl hanteras inom bolaget med inblandade. Händer det fler gånger kan det absolut vara fog för avsked.

Men det här med att ytterst "lätta händelser" skulle generera något slags personligt trauma är ju ett modernt påhitt. Det torde väl snarare vara så att kvinnan i fråga har ett smått knackigt förhållande, att hon själv känner att det är påväg att spåra ur.
Citera
2025-05-21, 15:02
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Jojo, men hade fanskapet gjort det mot min dotter så hade han fått äta soppa med sugrör i resten av sitt liv.
Jo, jag har börjat misstänka att en del av individerna här i tråden är av islamistisk extremism.

Det du beskriver nu att du skulle göra om någon försökte pussa din dotter, går långt över en flyktig puss i straffskalan. Såtillvida är du enligt lagen en mycket tyngre kriminell än den bagatellartade händelse som tråden handlar om.

Du vet, din dotter har rätt att knulla runt hur mycket hon vill. Hon får både ta den i analen och svälja dubbla kukar - samtidigt. Det är varken kriminellt och framförallt har du ingen saying om hennes sexuella utsvävningar, om hon så filmar sina knull och säljer dem för högstbjudande.
Citera
2025-05-21, 15:04
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robotron
Nog har det hänt mer än en gång att mindra attraktiva 50-taggare tafsat på en när man kom in på harrys i 20-årsåldern. Tycker man det är otrevligt säger man bestämt stopp och går i vidare med sitt liv. En puss på munnen på en blöt fest med jobbet är såklart över gränsen och bör väl hanteras inom bolaget med inblandade. Händer det fler gånger kan det absolut vara fog för avsked.

Men det här med att ytterst "lätta händelser" skulle generera något slags personligt trauma är ju ett modernt påhitt. Det torde väl snarare vara så att kvinnan i fråga har ett smått knackigt förhållande, att hon själv känner att det är påväg att spåra ur.
Jag delar uppfattningen att Mickes handling inte var lämplig, men jag kan se väldigt många bättre och värdiga sätt att hantera denna historia på än att dra igång en polisutredning - för båda parter i målet.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-21 kl. 15:09.
Citera
2025-05-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jo, jag har börjat misstänka att en del av individerna här i tråden är av islamistisk extremism.

Det du beskriver nu att du skulle göra om någon försökte pussa din dotter, går långt över en flyktig puss i straffskalan. Såtillvida är du enligt lagen en mycket tyngre kriminell än den bagatellartade händelse som tråden handlar om.

Du vet, din dotter har rätt att knulla runt hur mycket hon vill. Hon får både ta den i analen och svälja dubbla kukar - samtidigt. Det är varken kriminellt och framförallt har du ingen saying om hennes sexuella utsvävningar, om hon så filmar sina knull och säljer dem för högstbjudande.
haha, det var en målande beskrivning du fick till, men jag vidhåller att ärkesnuskgubben ML skulle fått stora problem om det hade varit min dotter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in