Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Som sagt man borde skämmas när man tar upp utrymme istället för utsatta som blir utsatta för verkliga övergrepp.
jag är ipå intet sätt svagare än män. Kvinnor brukar traditionellt anses starkare på subtila signaler, emotionell intelligens och att läsa av icke-verbal kommunikation. I detta fallet förekom det ju inget våld där just muskelstyrka krävdes så då skulle man alltså säga att kvinnan var i överläge? Var hon inte dessutom hans chef?
En polisanmälan o den smutskastning detta innebar - istället för att de redde ut detta mellan varandra skulle isf kunna ses som ett större övergrepp då det med all sannolikhet har orsakat MJ minst lika mycket ångest o obehag. Om det nu är personens mående man ska se som anledningen till en anmälan...
Du är på alla sätt svagare än män.
Jag tycker som sagt att det är absurt att detta ledde till en polisanmälan. Diskussionen kom in på ett sidospår där jag hävdat att det är värre för en man att hota en kvinna än tvärtom, för kvinnan är svagare och ömtåligare.
Om kvinnor inte är svagare än män varför har vi då separata kategorier för manliga och kvinnliga tävlande i idrott?
Din påstådda styrka i att läsa subtila signaler och icke-verbal kommunikation hjälper dig inte mot en man som vill dig illa fattar du väl?