2025-05-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robotron
Nog har det hänt mer än en gång att mindra attraktiva 50-taggare tafsat på en när man kom in på harrys i 20-årsåldern. Tycker man det är otrevligt säger man bestämt stopp och går i vidare med sitt liv. En puss på munnen på en blöt fest med jobbet är såklart över gränsen och bör väl hanteras inom bolaget med inblandade. Händer det fler gånger kan det absolut vara fog för avsked.

Men det här med att ytterst "lätta händelser" skulle generera något slags personligt trauma är ju ett modernt påhitt. Det torde väl snarare vara så att kvinnan i fråga har ett smått knackigt förhållande, att hon själv känner att det är påväg att spåra ur.
Det blir intressant att följa fortsättningen. Kvinnans kraftiga överreaktion kan ha två orsaker:
1. Dåligt samvete dagen efter.
2. Relationsproblem.
Lever man i en stabil relation skyddar man den mot ”inkräktare” och avvisar närmanden, även om man är salongsberusad. Gäller båda könen.
Citera
2025-05-21, 15:11
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
haha, det var en målande beskrivning du fick till, men jag vidhåller att ärkesnuskgubben ML skulle fått stora problem om det hade varit min dotter
Jo, du är onekligen en grov våldsverkare och borde som sådan sitta inom lås och bom, inte minst för dina kåta dotters skull.
Citera
2025-05-21, 15:11
Medlem
DonaldBidens avatar
Stor eloge till kvinnan för att hon först förankrat sin version bland bekanta innan hon polisanmält Leijnegard!
Helt sjukt att det kvinnofientliga SVT väljer att sända programet med monstret Leijnegard som programledare,
Uppenbart att han använt MM som redskap för att kunna förgripa sig på en oskyldig kvinna! Är detta kanske ett mönster?

Angående Leijnegard så är det ju bara så obegripligt respektlöst att begå handlingar av sexuell karaktär med en gift kvinna utan att först kolla med maken om det är okej!

Tips till Micke: Snagga dig eller genomgå en hårtransplantation; så kanske du inte blir polisanmäld reflexmässigt!
Senast redigerad av DonaldBiden 2025-05-21 kl. 15:18.
Citera
2025-05-21, 15:15
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Det blir intressant att följa fortsättningen. Kvinnans kraftiga överreaktion kan ha två orsaker:
1. Dåligt samvete dagen efter.
2. Relationsproblem.
Lever man i en stabil relation skyddar man den mot ”inkräktare” och avvisar närmanden, även om man är salongsberusad. Gäller båda könen.
Hon har drabbats av en överdeterminerad krisreaktion. Sannolikt pga av en sårbar personlighet, nåt som hänt tidigare i hennes liv och oförståndiga människor i hennes närhet som lyckats inbilla henne att hon utsatts för ett trauma. Såtillvida har dessa närmaste skadat henne enormt mycket mer än vad Micke gjorde med en flyktig puss.
Citera
2025-05-21, 15:19
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Som sagt man borde skämmas när man tar upp utrymme istället för utsatta som blir utsatta för verkliga övergrepp.

jag är ipå intet sätt svagare än män. Kvinnor brukar traditionellt anses starkare på subtila signaler, emotionell intelligens och att läsa av icke-verbal kommunikation. I detta fallet förekom det ju inget våld där just muskelstyrka krävdes så då skulle man alltså säga att kvinnan var i överläge? Var hon inte dessutom hans chef?
En polisanmälan o den smutskastning detta innebar - istället för att de redde ut detta mellan varandra skulle isf kunna ses som ett större övergrepp då det med all sannolikhet har orsakat MJ minst lika mycket ångest o obehag. Om det nu är personens mående man ska se som anledningen till en anmälan...

Du är på alla sätt svagare än män.

Jag tycker som sagt att det är absurt att detta ledde till en polisanmälan. Diskussionen kom in på ett sidospår där jag hävdat att det är värre för en man att hota en kvinna än tvärtom, för kvinnan är svagare och ömtåligare.

Om kvinnor inte är svagare än män varför har vi då separata kategorier för manliga och kvinnliga tävlande i idrott?

Din påstådda styrka i att läsa subtila signaler och icke-verbal kommunikation hjälper dig inte mot en man som vill dig illa fattar du väl?
Citera
2025-05-21, 15:21
Medlem
Kryptonitonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattan
Cissi är dömd för förtal och andra grova anklagelser. Hur tillförlitligt är det?
En typ jailhouse snitch ....

Mer pålitlig än fulla män på SVT
Citera
2025-05-21, 15:22
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Enligt din lokig verkar det som att det bara är män som kan begå brott eftersom de har större muskelmassa.
Själv ser jag kvinnor som fullvärdiga vuxna som är ansvariga för sina handlingar.

Det måste trots allt vara handlingen som sådan som avgör om något är ett brott. Inte utifrån hur det känns hos den som känner sig utsatt. Även om en person inte blir rädd när den blir rånad har ju förövaren begått ett rån och ska straffas för det.

Ja absolut är det ett brott. Men juridiskt sett så tas hänsyn till brottsoffrets utsatthet och förmåga att försvara sig. Det säger väl ändå sig självt? Om ett dagisbarn hotar att slå ihjäl dig så är det olaga hot i lagens mening men om du hotar samma sak till barnet så är det värre för hen kan inte försvara sig.
Citera
2025-05-21, 15:22
Medlem
Månsans avatar
Funderar på en sak, vad är det för satans tönt som den hysteriska pussfobikärringen är gift med? Hade det varit lite ruter i karln hade han avstyrt galenskapen med polisanmälan och att frun gör sig till åtlöje som en överkänslig idiot.

”Lugna sig gumman, ett pussförsök är inte hela världen. Kom igen nu, jag stöttar dig” borde vara hans ingång. Men han är knappast den trygga person som denna coolare inställning kräver. Istället har han troligtvis svartsjukt pressat sin nervösa tokkärring att polisanmäla och riva upp himmel och jord för en liten fjantgrej — sur som satan som han är för att nån fyllskalle försökte pussa på hans fru.
Citera
2025-05-21, 15:23
Medlem
Kryptonitonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du är på alla sätt svagare än män.

Jag tycker som sagt att det är absurt att detta ledde till en polisanmälan. Diskussionen kom in på ett sidospår där jag hävdat att det är värre för en man att hota en kvinna än tvärtom, för kvinnan är svagare och ömtåligare.

Om kvinnor inte är svagare än män varför har vi då separata kategorier för manliga och kvinnliga tävlande i idrott?

Din påstådda styrka i att läsa subtila signaler och icke-verbal kommunikation hjälper dig inte mot en man som vill dig illa fattar du väl?

Anledningen till uppdelade tävlingar är att män generellt sett fuskar mer, filmar mer och är så dåliga förlorare och det skulle aldrig kvinnor orka med. De vill ju fokusera på sporten.
Citera
2025-05-21, 15:24
Medlem
Kryptonitonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Funderar på en sak, vad är det för satans tönt som den hysteriska pussfobikärringen är gift med? Hade det varit lite ruter i karln hade han avstyrt galenskapen med polisanmälan och att frun gör sig till åtlöje som en överkänslig idiot.

”Lugna sig gumman, ett pussförsök är inte hela världen. Kom igen nu, jag stöttar dig” borde vara hans ingång. Men han är knappast den trygga person som denna coolare inställning kräver. Istället har han troligtvis svartsjukt pressat sin nervösa tokkärring att polisanmäla och riva upp himmel och jord för en liten fjantgrej — sur som satan som han är för att nån fyllskalle försökte pussa på hans fru.

Jag tror kvinnor är fullt förmögna att ta beslut utan sin man.
Citera
2025-05-21, 15:26
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ja absolut är det ett brott. Men juridiskt sett så tas hänsyn till brottsoffrets utsatthet och förmåga att försvara sig. Det säger väl ändå sig självt? Om ett dagisbarn hotar att slå ihjäl dig så är det olaga hot i lagens mening men om du hotar samma sak till barnet så är det värre för hen kan inte försvara sig.
Återigen likställer du vuxna kvinnor med små barn. Låt bli det.

Det finns starka kvinnor och svaga män. Det finns män som är mycket starkare än andra män.
De svagare varianterna har inte frikort på brott och de starkare ska inte straffas hårdare.

Det du förordar är rättsvidrigt. Det är dina brottsliga handlingar som ska straffas, inte vad de råkar väcka i brottsoffret.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-21 kl. 15:36.
Citera
2025-05-21, 15:27
Medlem
Micke är en gigant inom SVT. Om han icke utnyttjat sin situation till att tillfredsställa unga kvinnor som vill komma upp sig i karriären vore otänkbart, må jag säga....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in