2025-05-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Det blir alltså spelarna som måste bestrida det ATG kommer att påstå ang fel på mjukvaran..

Troligen kommer ATG redan dubbelkolla allt innan dom isåfall skulle skicka ut återbetalnings krav..

Så enkelt blir det väl att om ATG kräver återbetalning så har jag svårt att se spelarna kan bestrida detta...
Spelarna kan bestrida, och möjligt att ATG släpper det hela där. Men om deras jurister tror att de kan vinna så kommer de säkert gå vidare om de redan dragit det så långt.
Citera
2025-05-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så här skriver KFM,
Du kan invända (bestrida) om du har fått ett felaktigt krav om att betala eller göra något. Den tid du har på dig står i brevet du har fått. Meddela oss om du invänder.

Den som ansökt (sökanden) kan begära att vi lämnar målet till domstolen. Går målet till domstolen och du förlorar kan du bli skyldig att betala rättegångskostnader.
https://kronofogden.se/nagon-har-ett-krav-mot-dig/du-har-fatt-ett-krav-forelaggande/kravet-ar-fel---du-vill-invanda

Kan tänka mig att om ATG drar 2-3 personer som tagit ut pengar till domstolen, och där får rätt, och att spelaren måste betala skulden plus någon eller några månadslöner i rättegångskostnader, så kommer nog inte så många fler att bestrida utan att helt enkelt betala.

Sen är det väl ingen spelare som kommer bestrida "fel på mjukvaran" ..

Vad skulle dom ha att vinna på det ?

Felet var ju inte att spelet gav mkt i bonus ..t.ex

Utan felet bestod ju av att spelarna kunde spela på en maskin utan pengar..

Så jag har ju väldigt svårt att se någon spelare ens tänka tanken att bestrida om dom får återbetalnings krav
Citera
2025-05-15, 21:45
Medlem
Citat:
Spelarna kan bestrida, och möjligt att ATG släpper det hela där. Men om deras jurister tror att de kan vinna så kommer de säkert gå vidare om de redan dragit det så långt.

Okej ,

Jag tänkte att felet eg är glasklart och att det finns eg inget att bestrida ...

Kan inte ATG ta in jurister och visa dom felet på mjukvaran redan innan återbetalnings kravet skickas ut...

Om där redan finns ett skrivet avtal mellan ATG och spelaren så finns ju inte mkt att bestrida !?
Citera
2025-05-15, 21:46
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Kan du inte försöka att föra en vettig diskussion istället för att kalla mig för idiot hela tiden.

Berätta varför du inte tror att det kommer gå vidare, om det nu ens hänt. Varför tror du inte att ATG kommer att kräva tillbaka pengarna? Varför tror du inte att det kan gå till rätten? Varför tror du inte att KFM kommer att anlitas?

Jag är inte din fiende, jag bara tar upp hur jag tänker. Om någon får behålla pengarna eller inte rör mig inte det minsta.

De kommer inte att gå vidare på grund av...

1. Det är de som har fuckat upp, ingen har stulit några pengar från dem utan bara utnyttjat ett fel.
2. De vet mycket väl att de aldrig kommer att få tillbaka majoriteten av pengarna ändå även om de skulle gå vidare med detta. Det skulle kosta mer än det skulle smaka helt enkelt att gå vidare med detta.

De kommer med största sannolikhet sänka RTP på alla maskiner utan att meddela om det så att de på så sätt får tillbaka pengarna de har losat här.
Spelbolag som begränsar vinnare kan man inte lita på när det gäller annat heller, det har jag försökt förklara för folk länge men de flesta är så naiva så det är skrämmande.
Citera
2025-05-15, 21:51
Medlem
Citat:
Kom att tänka på en sak..

Låt säg att ATG skickar ut återbetalnings krav till personer ...

Räcker det inte att ATG skriver såhär :

Pga fel på mjukvaran så har det blivit ett fel och tyvärr blir du återbetalnings skyldig på dom uttagen du gjort efter att spelat på den felaktiga mjukvaran..

Då blir det väl spelaren som måste driva ärendet för att få rätt !?

Citat:
Det blir alltså spelarna som måste bestrida det ATG kommer att påstå ang fel på mjukvaran..

Troligen kommer ATG redan dubbelkolla allt innan dom isåfall skulle skicka ut återbetalnings krav..

Så enkelt blir det väl att om ATG kräver återbetalning så har jag svårt att se spelarna kan bestrida detta...

Allt kan bestridas och bollen ligger helt hos ATG att driva om de tror sig kunna få tillbaka pengarna. De har ingen som helst annan möjlighet än att stämma varje enskild spelare i domstol för att sen med en vinnande dom vända sig till kronofogden. Om inte spelarna betalar tillbaka frivilligt. Eventuella krav från ATG kan du skita i helt om de inte kommer från kfm eller tingsrätten, först då är det dags att agera.
Citera
2025-05-15, 21:52
Medlem
FuckSwedens avatar
Vilken rolig bugg.

Hoppas alla får behålla pengarna. Spelbolagen, inklusive ATG, har fulat sig genom åren och kommit undan med det.
Citera
2025-05-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
De kommer inte att gå vidare på grund av...

1. Det är de som har fuckat upp, ingen har stulit några pengar från dem utan bara utnyttjat ett fel.
2. De vet mycket väl att de aldrig kommer att få tillbaka majoriteten av pengarna ändå även om de skulle gå vidare med detta. Det skulle kosta mer än det skulle smaka helt enkelt att gå vidare med detta.

De kommer med största sannolikhet sänka RTP på alla maskiner utan att meddela om det så att de på så sätt får tillbaka pengarna de har losat här.
Spelbolag som begränsar vinnare kan man inte lita på när det gäller annat heller, det har jag försökt förklara för folk länge men de flesta är så naiva så det är skrämmande.
1. De har med all säkerhet någon del i sitt avtal med dig, typ att du borde insett att något var fel.

2. Det kostar inte så mycket att skicka någon till KFM. Tänker mig dessutom att de flesta som det gäller är ganska unga, så någon gång i livet kanske de kan betala. Löneutmätning finns. Sedan är det inte skitkul att få allt för många betalningsanmärkningar om man någon gång tänkt hyra en lägenhet eller skaffa ett mobilabonnemang.

ATG har regler de måste följa, så de kan inte sänka RTP (antar att det är vinst som återbetalas) hur som helst. Det gäller alla spelbolag som har svensk licens.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-05-15 kl. 22:00.
Citera
2025-05-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Allt kan bestridas och bollen ligger helt hos ATG att driva om de tror sig kunna få tillbaka pengarna. De har ingen som helst annan möjlighet än att stämma varje enskild spelare i domstol för att sen med en vinnande dom vända sig till kronofogden. Om inte spelarna betalar tillbaka frivilligt. Eventuella krav från ATG kan du skita i helt om de inte kommer från kfm eller tingsrätten, först då är det dags att agera.
Om ATG vunnit 2-3 mål i domstol, och där spelaren fått betala tillbaka vinsten de fått ut, och dessutom en hel del i rättegångskostnader, så är det väl otroligt korkat av andra om de också drar det dit.
Citera
2025-05-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123

Okej , du verkar ha koll

Jag tänkte att om du redan godkänner ett avtal med ATG innan du spelar som gäller t.ex fel på mjukvara .

Vad är skillnaden om du får en p-bot då ?

Då är det väl jag som måste bestrida p-boten ?
Citera
2025-05-15, 22:05
Medlem
Vän tog ut 13k och två andra bekanta skrapa ihop 150k...
Återbetalningsskyldighet lär komma... men fan.
Senast redigerad av Caligarii 2025-05-15 kl. 22:14.
Citera
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
1. De har med all säkerhet någon del i sitt avtal med dig med typ att du borde insett att något var fel.

2. Det kostar inte så mycket att skicka någon till KFM. Tänker mig dessutom att de flesta som det gäller är ganska unga, så någon gång i livet kanske de kan betala. Löneutmätning finns. Sedan är det inte skitkul att få allt för många betalningsanmärkningar om man någon gång tänkt hyra en lägenhet eller skaffa ett mobilabonnemang.

ATG har regler de måste följa, så de kan inte sänka RTP (antar att det är vinst som återbetalas) hur som helst. Det gäller alla spelbolag som har svensk licens.

1. Med mig? Eller du pratar rent generellt nu? För jag har inte blåst ATG på några pengar.
Tvärtom har de blåst mig på mycket pengar genom att limitera mig på sportsbetting.
Ett företag som gör skillnad på folk och alltså inte ens kan stå för sina egna odds...

2. Ja ja du kan drömma om KFM, löneutmätning, betalningsanmärkningar och annat.

3. Vem ska kontrollera dessa regler menar du? Spelinspektionen?
Spelinspektionen skiter högaktningsfullt om folk ens får sina pengar utbetalda, tror du då att de bryr sig huruvida spelbolagen följer några regler?
Det enda som spelbolagen måste följa är att betala in sina skatter och pröjsa för licensen, i övrigt kan de göra vad fan de vill vilket de också gör...
Citera
Medlem
Citat:
Okej , du verkar ha koll

Jag tänkte att om du redan godkänner ett avtal med ATG innan du spelar som gäller t.ex fel på mjukvara .

Vad är skillnaden om du får en p-bot då ?

Då är det väl jag som måste bestrida p-boten ?
Egentligen ingen skillnad.

När du parkerar på en p-plats så ingår du ett avtal.

Du kan bestrida när du får fakturan, eller när du får "räkningen" från KFM. Smartast är att bestrida så tidigt som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in