Idag, 12:26
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpen123
Hur lång tid har ATG på sig att lämna ärendet vidare till domstol vid ett bestridande av kravet hos kronofogden?

Det bör väl rimligtvis finnas något form av bestämmelser kring det, drygt 1,5 vecka sedan jag bestred, har ännu inte hört något.

ATG har fyra veckor på sig från det att ATG underrättats om ditt bestridande. Du kan säkert kolla med KFM om ATG fått en underrättelse och i sådana fall när. Sedan kan du räkna fyra veckor fram och se när sista dagen för ATG att begära att målet överlämnas är.
Citera
Idag, 12:41
Medlem
Citat:
Hur lång tid har ATG på sig att lämna ärendet vidare till domstol vid ett bestridande av kravet hos kronofogden?

Det bör väl rimligtvis finnas något form av bestämmelser kring det, drygt 1,5 vecka sedan jag bestred, har ännu inte hört något.

Citat:
Ursprungligen postat av EtikHaexan
ATG har fyra veckor på sig från det att ATG underrättats om ditt bestridande. Du kan säkert kolla med KFM om ATG fått en underrättelse och i sådana fall när. Sedan kan du räkna fyra veckor fram och se när sista dagen för ATG att begära att målet överlämnas är.

Dock ingenting som hindrar ATG från att vända sig direkt till tingsrätten själva om de skulle råka bränna deadlinen hos KFM.
Citera
Idag, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EtikHaexan

Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Dock ingenting som hindrar ATG från att vända sig direkt till tingsrätten själva om de skulle råka bränna deadlinen hos KFM.

Ah okej, får väl vänta och se då!

Om ATG bränner sin deadline hos KFM och lämnar in det själva till tingsrätten så talar det nog inte till deras fördel ur en rättslig synvinkel heller känns det som.

Jag vill ju gå på rättegång, så hoppas på att få ett brev snart
Citera
Idag, 14:25
Medlem
Citat:
Ah okej, får väl vänta och se då!

Om ATG bränner sin deadline hos KFM och lämnar in det själva till tingsrätten så talar det nog inte till deras fördel ur en rättslig synvinkel heller känns det som.

Jag vill ju gå på rättegång, så hoppas på att få ett brev snart

Jag blev lite förvånad att de tog det till KFM. Förväntade mig att de skulle hoppa över det steget och köra tingsrätten direkt faktiskt om de nu ändå hade tänkt göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in