2025-05-15, 21:09
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad menar du?

Jag ger en anledning som kan finnas för att inte kräva pengarna tillbaka. Om nu några pengar har betalats ut, och om nu inte ATG kommer att kräva pengarna tillbaka.

Genom att kräva in pengarna. Exakt hur de skulle kunna gå tillväga kan jag inte svara på, men det finns en statlig myndighet som heter Kronofogsmyndigheten som de möjligen kan anlita. Kanske efter att ett par fall tagits upp som civilmål.
Bland vissa här känner jag mig faktiskt ganska smart.

Nej din fjant du är inte ganska smart, snarare tvärtom...
Du och vissa andra muppar här tycks tro att ATG är någon jäkla slags auktoritet och att banker och andra dansar efter deras pipa och ska spärra folks bank-id och annat trams som bara finns i era våta fantasier.
Citera
2025-05-15, 21:09
Medlem
Vi är många som skålar för vad som hänt! Kollat med många grupper om saken. ATG har systematiskt stängt av spelare vid stora förluster.

En spelare kör upp 120.000 kr får ett samtal dagen efter, ATG:vi anser att ni har spelproblem, vi kommer därför begränsa ditt konto till 1000 kr insättning per månad. Enkla intjänade penga direkt för dem och spelaren kan inte ens vinna tillbaka något.

Vet nu 5-6st dom kört detta på och det är efter stora insättningar. Nu kanske jag kom av mig lite, men som man bäddar får man ligga.
Citera
2025-05-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solstralen94
Nej det är du inte avundsjuk på. Däremot människor som fick ut pengar gratis.
Lägg ner. Jag är med i diskussionen för att jag anser det är spännande om det hela verkligen har inträffat, och med funderingar om vad ATG kommer att göra om några har spelat för pengar de inte har insatta och sedan plockar ut vinsten.

Om jag hade spelat och tagit ut vinst och köpt en resa för dessa pengar, och utan att ha någon buffert, så hade jag varit pissnervös för eventuella repressalier. Det är ingen situation som jag ser att jag är avundsjuk på.
Citera
2025-05-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Självklart.

Vad fan ska dom göra?

"Hej du har tagit ut pengar som inte tillhör dig och är nu återbetalningsskyldig."

"Hej kära spelbolag, jag tog självklart för givet att dessa pengarna var mina och tog därav ut dom, vill ni ha pengar ifrån mig så får ni ta mig till domstol eller dra åt helvete, Mvh."

Jo men du utgår då från att det inte finns ett avtal redan färdigt som du godkänner när du reggar dig...

Det avtalet kan ju vara ett skydd mot sådant som t.ex fel på en mjukvara

Då är jag osäker på om ATG måste dra ärendet till domstol för att få rätt !

Sen kanske ATG ändå struntar i det...Men det är en annan sak
Citera
2025-05-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Nej din fjant du är inte ganska smart, snarare tvärtom...
Du och vissa andra muppar här tycks tro att ATG är någon jäkla slags auktoritet och att banker och andra dansar efter deras pipa och ska spärra folks bank-id och annat trams som bara finns i era våta fantasier.
Var någonstans har jag sagt att ATG skulle vara någon form av auktoritet? Var har jag sagt något om att spärra Bank-ID?

Jag säger att om några har fått ut pengar som de inte ska ha, så finns det säkert inskrivet i avtalen de har med ATG, att pengarna ska betalas tillbaka.

Möjligt att det räcker för att Kronofogden ska ta sig an uppdraget, möjligen att de får dra 2-3 fall civilsrättsligt först.

Om de sedan kräver tillbaka pengarna är en annan sak.
Citera
2025-05-15, 21:23
Medlem
Citat:
Var någonstans har jag sagt att ATG skulle vara någon form av auktoritet? Var har jag sagt något om att spärra Bank-ID?

Jag säger att om några har fått ut pengar som de inte ska ha, så finns det säkert inskrivet i avtalen de har med ATG, att pengarna ska betalas tillbaka.

Möjligt att det räcker för att Kronofogden ska ta sig an uppdraget, möjligen att de får dra 2-3 fall civilsrättsligt först.

Det är möjligt att jag förenklar allt..

Men du skriver på avtal när du t.ex hyr en bil eller reggar dig på en spelsajt..

Det skulle ju vara rätt korkat om inte ATG och Leovegas inte hade ett avtal mot fel på mjukvara ..

Tänk om någon vunnit en miljard t.ex ( överdrivet) så skulle ju företaget konka om dom skulle behöva betala ut det till människor om något skulle vara fel..

Samma gäller ju såklart för spelaren för det kan ju gå fel åt andra hållet också..
Citera
2025-05-15, 21:25
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:

Detta kommer inte att gå till någon domstol.
Spelarna som lyckades "lura" till sig pengarna får behålla dessa, dock är det slutspelat på ATG.
Alla muppar som uttalade sig tvärsäkert igår kommer inte lära sig något utan vid nästa tillfälle liknande skäl så får man höra samma sak från dessa idioter.
Citera
2025-05-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Det är möjligt att jag förenklar allt..

Men du skriver på avtal när du t.ex hyr en bil eller reggar dig på en spelsajt..

Det skulle ju vara rätt korkat om inte ATG och Leovegas inte hade ett avtal mot fel på mjukvara ..

Tänk om någon vunnit en miljard t.ex ( överdrivet) så skulle ju företaget konka om dom skulle behöva betala ut det till människor om något skulle vara fel..

Samma gäller ju såklart för spelaren för det kan ju gå fel åt andra hållet också..
Jag har länkat till avtalet med ATG, men tyckte att det var lite väl mycket att gå igenom. Självklart har de sådana "regler".

Faktum är att man ingår ett avtal genom så simpla saker som att ta bussen in till stan.
Citera
2025-05-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Detta kommer inte att gå till någon domstol.
Spelarna som lyckades "lura" till sig pengarna får behålla dessa, dock är det slutspelat på ATG.
Alla muppar som uttalade sig tvärsäkert igår kommer inte lära sig något utan vid nästa tillfälle liknande skäl så får man höra samma sak från dessa idioter.
Kan du inte försöka att föra en vettig diskussion istället för att kalla mig för idiot hela tiden.

Berätta varför du inte tror att det kommer gå vidare, om det nu ens hänt. Varför tror du inte att ATG kommer att kräva tillbaka pengarna? Varför tror du inte att det kan gå till rätten? Varför tror du inte att KFM kommer att anlitas?

Jag är inte din fiende, jag bara tar upp hur jag tänker. Om någon får behålla pengarna eller inte rör mig inte det minsta.
Citera
2025-05-15, 21:29
Medlem
Citat:
Jag har länkat till avtalet med ATG, men tyckte att det var lite väl mycket att gå igenom. Självklart har de sådana "regler".

Faktum är att man ingår ett avtal genom så simpla saker som att ta bussen in till stan.

Kom att tänka på en sak..

Låt säg att ATG skickar ut återbetalnings krav till personer ...

Räcker det inte att ATG skriver såhär :

Pga fel på mjukvaran så har det blivit ett fel och tyvärr blir du återbetalnings skyldig på dom uttagen du gjort efter att spelat på den felaktiga mjukvaran..

Då blir det väl spelaren som måste driva ärendet för att få rätt !?
Citera
2025-05-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Kom att tänka på en sak..

Låt säg att ATG skickar ut återbetalnings krav till personer ...

Räcker det inte att ATG skriver såhär :

Pga fel på mjukvaran så har det blivit ett fel och tyvärr blir du återbetalnings skyldig på dom uttagen du gjort efter att spelat på den felaktiga mjukvaran..

Då blir det väl spelaren som måste driva ärendet för att få rätt !?
Så här skriver KFM,
Du kan invända (bestrida) om du har fått ett felaktigt krav om att betala eller göra något. Den tid du har på dig står i brevet du har fått. Meddela oss om du invänder.

Den som ansökt (sökanden) kan begära att vi lämnar målet till domstolen. Går målet till domstolen och du förlorar kan du bli skyldig att betala rättegångskostnader.
https://kronofogden.se/nagon-har-ett-krav-mot-dig/du-har-fatt-ett-krav-forelaggande/kravet-ar-fel---du-vill-invanda

Kan tänka mig att om ATG drar 2-3 personer som tagit ut pengar till domstolen, och där får rätt, och att spelaren måste betala skulden plus någon eller några månadslöner i rättegångskostnader, så kommer nog inte så många fler att bestrida utan att helt enkelt betala.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-05-15 kl. 21:36.
Citera
2025-05-15, 21:38
Medlem
Citat:
Så här skriver KFM,
Du kan invända (bestrida) om du har fått ett felaktigt krav om att betala eller göra något. Den tid du har på dig står i brevet du har fått. Meddela oss om du invänder.

Den som ansökt (sökanden) kan begära att vi lämnar målet till domstolen. Går målet till domstolen och du förlorar kan du bli skyldig att betala rättegångskostnader.
https://kronofogden.se/nagon-har-ett-krav-mot-dig/du-har-fatt-ett-krav-forelaggande/kravet-ar-fel---du-vill-invanda

Det blir alltså spelarna som måste bestrida det ATG kommer att påstå ang fel på mjukvaran..

Troligen kommer ATG redan dubbelkolla allt innan dom isåfall skulle skicka ut återbetalnings krav..

Så enkelt blir det väl att om ATG kräver återbetalning så har jag svårt att se spelarna kan bestrida detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in