2025-05-09, 11:55
Medlem
Läste sammanfattningen från barnflickans vittnesmål och detta att hon ansökte om arbetstillstånd den 13 mars låg både henne och M i fatet
Citera
2025-05-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Lugn bara för Ciara vann så FÅR hon inte göra något innan domen vunnit laga kraft och det är till slutet av Maj, dvs hon får inte ta barnen till UK eller göra annat ännu iom under den perioden så sker överklagan till Hovrätten om dom fastställes där då kan hon men tar dem upp fallet då får hon inte ta barnen med sig!

Jag har fattat det som att hon får ta med dem till England. Detta är ett formellt beslut och inte en dom som måste vinna laga kraft. Om M överklagar till hovrätten i närtid kan han begära ”inhibition”
Citera
2025-05-09, 11:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
I ett äktenskap köper man inte ens en hund på eget bevåg, alla beslut är gemensamma!
Man köper absolut inte en gård för 10 miljoner i ett annat land i hemlighet.
Bara din avundsjuka och har som reflekterar det inget annat, för mig är det en investering som ngt annat inom fastigheten
Citera
2025-05-09, 12:03
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Nej barnen får ej flyttas innan dom vunnit laga kraft,har haft mål i tingsrätten med företaget och det är samma där du har en tidsbegränsad period av överklagande innan laga kraft infinner i dom!
Väl då den överklagats dom till hovrätten då är domen inhiberad och stoppad, så hon måste vänta på utslag från ev överklagande from MZ sida

Sluta hitta på saker, det står ju klart och tydligt:

Verkställighet
Överlämning bör ske så snart som möjligt. Något utrymme för tingsrätten att bestäm-
ma den exakta tidpunkten för överflyttningen finns inte. Det är polismyndigheten som
bestämmer när barnen ska hämtas. En överflyttning ska ske så skonsamt som möjligt.
Det ankommer på vederbörande polismyndighet att med tillämpning av 21 §
verkställighetslagen se till att så sker.
Citera
2025-05-09, 12:06
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Sluta hitta på saker, det står ju klart och tydligt:

Verkställighet
Överlämning bör ske så snart som möjligt. Något utrymme för tingsrätten att bestäm-
ma den exakta tidpunkten för överflyttningen finns inte. Det är polismyndigheten som
bestämmer när barnen ska hämtas. En överflyttning ska ske så skonsamt som möjligt.
Det ankommer på vederbörande polismyndighet att med tillämpning av 21 §
verkställighetslagen se till att så sker.
Så fort överklagan ske stoppas det!
Yra inte runt
Citera
2025-05-09, 12:09
Medlem
DjPuttes avatar
Bara invänta se vad som händer!
Överklagan kommer ske!
Citera
2025-05-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Läste sammanfattningen från barnflickans vittnesmål och detta att hon ansökte om arbetstillstånd den 13 mars låg både henne och M i fatet

Kan du länka domen? Eller skicka den till mig. Tack
Citera
2025-05-09, 12:13
Medlem
Jag skulle också bli glad om jag får läsa domen
Citera
2025-05-09, 12:24
Avstängd
Måns ZelmerRÖV är slut!!! Få bort denna kvinnomisshandlare och kokainsnortare ur TV-rutorna ASAP!

Medias värdegrund står på spel!
Citera
2025-05-09, 12:29
Medlem
Har nu läst genom hela beslutet och är helt förfärad av hur M, hans föräldrar och barnflickan använder C s äldsta son som en anledning till att barnen INTE ska återvända till England

M säger att barnen har mer struktur och tydlighet veckorna X inte är med

Han säger också relation har blivit uppblåst, dom pratar knappt med varandra när dom ses

O (pappan) säger att dom bråkar mycket

Ett jävla fokus på att barnens rätt till syskonrelationen inte alls skulle vara värd att vårda

Det är helt sjukt

Samtidigt beskriver alla på C sida att relationerna mellan syskonen är bra och kärleksfull och som syskonrelationer är mest

Fy faaaaaan …..
Senast redigerad av katperlom 2025-05-09 kl. 12:39.
Citera
2025-05-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Kan du länka domen? Eller skicka den till mig. Tack

Man kan inte skicka filer på flashback
Citera
2025-05-09, 12:39
Medlem
Citat: