2025-05-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det fetade. Tror du på det? Att Måns förstörde familjen i flera år?
Låt oss gå tillbaka till flytten till Sverige.
Då sa Ciara att de ville prova på att bo i Sverige. Hon skulle sätta sig på skolbänken och lära sig Svenska och försöka komma in i Svenska samhället. Varannan vecka skulle hon bo i Sverige och varannan vecka i UK hos sin son.

Inget prat om att det var synd om barnen att de inte fick växa upp med brodern.
Detta för att Ciara visat stor förståelse för hur jobbigt det varit för Måns att pendla i 8 år.
Därför flyttade de till Sverige. Och enligt Ciara hade Sverige bättre skolor än England.
Och hade det hållt mellan dem så hade ju Ciara fortsatt att pendla mellan Sverige och UK tills sonen vuxit upp. Eller hur?

Om bara hälften av vad du skriver var sant så hade väl aldrig någonsin Ciara och barnen flyttat hit.
Isåfall är hon både galen samt totalt oansvarig.
Hon åkte på semester ensam förra sommaren och "galen och oansvarig" som hon var lämnade hon barnen med deras pappa!

Det troliga är att Ciaras känslor för Måns tagit slut. Hon vill skiljas och flytta tillbaka till UK.
Utan Måns är det ju inget som håller henne kvar här och någon Svensk artistkarriär blev det ju inte heller.
Och då vill hon ha den hermetiska vårdnaden om barnen eftersom det är enklast för henne själv.
Samt mest ekonomiskt fördelaktigt med heltids underhåll.
Vid varannan vecka blir det inget underhåll.

Och vad gör man då? Förtalar maken samt okynnes anmäler honom för en knuff.
Allt för att ge honom så mycket dålig publicitet som möjligt inför skilsmässan. Måns har inte förtalat Ciara med ett ord.
Och han kan inte anmäla henne för förtal pga hänsyn till deras barn. Men det skulle han kanske överväga.

Missbruk är svårt. Ge Måns en ärlig chans att sluta.
Och jag tror att det skulle funka med att Måns fick den hermetiska vårdnaden om barnen.
För var Ciara beredd att pendla varannan vecka som gift kan hon ju även gör det som skild.
Var det ok att lämna barnen med Måns då varannan vecka , så är det ok nu också.
Det var väl i höstas de flyttade hit, så ej länge sedan . Rätta mig om jag har fel.
Du har inte fel någonstans.
Citera
2025-05-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Bra skrivet, de som är emot M kan inte svara emot dig så de väljer att nonchalera dig istället. Måns har aldrig sagt något ont om henne innan för det är helt enkelt så man uppför sig. Det tror tyvärr andra stämmer och är det rätta naiva som de är. De har inte förmågan att genomskåda helt enkelt. Det sagda ordet i media/ intervjuer är inte alltid det sanna.

Vad är detta för sallad av ord?

”Det sagda ordet i media / intervjuer är inte alltid det sanna.” Vad bra då kan du ju applicera det på att C sagt i intervjuer att Sverige är ett bra land att växa upp i och att skolorna här är bättre också. Ni kan ju inte bara applicera det på sånt som M säger.

Folk orkar inte bemöta ottoplommon mfl längre för att dom daltar med M och vägrar erkänna att han är den enda som är ansvarig för att ha satt sig själv i skiten. Ottoplommon tycker också att svenska domstolar ska ge en missbrukare vårdnaden om två barn och det får i alla fall mig att förstå att det inte går att diskutera mer
Citera
2025-05-12, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
När det gäller de två barnens uppväxt med sin äldre bror. Domen visar att han bara är hos Ciara var fjortonde dag, han verkar bo mest hos sin far!
Så bröderna skulle bara se varandra varannan vecka för det mesta. Så jag förstår inte varför de flesta här lägger upp det som ett stort argument.

Domen visar inte alls att han bara bor hos C var 14 e dag

Det är inte heller ”dom flesta här” som lägger upp brödernas relation till sin storebror som ett ”stort argument” utan det är en enig rätt som kommit fram till att brödernas relation entydigt är positiv och så viktig för barnen att den utger en grund för varför barnens hemvist bestäms till England

Sluta larva dig nu
Citera
2025-05-12, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Vem fan kom på "Mums mums" till Måns?

Hans PR. Så fruktansvärt äckligt. Skulle inte ens säga det om en snygg kille.
Ännu mindre om den där ljugande vesslan.
Citera
2025-05-12, 09:20
Medlem
Citat:
Ska han förstöra för en ung kvinna?

Eller hur. Ciara valde ju att vara en ”vanlig mamma” som satsade på barnen. Oerhört snäll, förstående osv.
Nej, möjligtvis ”behöver” han en rysk kulkasterska med ett helvetes-humör.
Annars är hans äckliga hor-beteende och knarkande hans eget ansvar.
Citera
2025-05-12, 09:29
Avstängd
Citat:
Ska han förstöra för en ung kvinna?

Han menar att han ska välja någon som inte har möjlighet att lämna honom. Blir att flytta till 50-talet då. Eller vänta tills de förbjuder skilsmässa i USA och flytta dit.
Citera
2025-05-12, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej, han har använt kokain på utekvällar men inte i hemmiljö.

Detta stämmer inte. Han har även haft det hemma vilket Ciara bett honom flertal gånger att få det förvisat.? Hon har inte velat ha det i huset.?

Flytten var tillfälligt, ett sista försök att rädda äktenskapet. Z lurade henne. Det var allt planerat att få hit barnen om änenskapet inte lyckades att rädda.? Då trodde han att han hade större chans att få behålla barnen här. Vingården är inte ens skriven på honom.

Måns ville INTE att Ciara skulle ta ut skilsmässa så länge Mello varade då han trodde att hans chanser att vinna då skulle minska.?

Sen tycker barnen mycket om sin pappa. När han hämtar dem så springer de bort till honom o slänger sig runt halsen. Jag tror inte han varit våldsam mot dem.?

Har lite insikt men sen vet jag inte vad som försigår innanför stängda dörrar.

En tanke i huvudet var också när de började bo delat varför barnflickan följde med Z när barnen var kvar hos C??
Senast redigerad av Hmmmthinking8 2025-05-12 kl. 10:02.
Citera
2025-05-12, 09:42
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Domen visar inte alls att han bara bor hos C var 14 e dag

Det är inte heller ”dom flesta här” som lägger upp brödernas relation till sin storebror som ett ”stort argument” utan det är en enig rätt som kommit fram till att brödernas relation entydigt är positiv och så viktig för barnen att den utger en grund för varför barnens hemvist bestäms till England

Sluta larva dig nu
Jag har kollat upp det igen. Och ok, jag måste erkänna att jag misstolkade det som "bara" var fjortonde dag. Det kan mycket väl vara med kortare intervall. Men han bor fortfarande inte med C hela tiden, och enligt flera passager i domen är regeln varannan vecka. Här följer några utdrag:

Sidan 5:
A bor hos henne varannan vecka.

Sidan 13:
De har ett flexibelt system där de har A varannan vecka men kan lätt göra avsteg.

Sidan 24:
De delar 50/50, och har A varannan vecka men det har varit väldigt flexibelt.

Sidan 26:
De bor i närheten och sågs var eller varannan vecka.

Sidan 30:
A vistades hos dem varannan vecka.
Citera
2025-05-12, 09:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Bra skrivet, de som är emot M kan inte svara emot dig så de väljer att nonchalera dig istället. Måns har aldrig sagt något ont om henne innan för det är helt enkelt så man uppför sig. Det tror tyvärr andra stämmer och är det rätta naiva som de är. De har inte förmågan att genomskåda helt enkelt. Det sagda ordet i media/ intervjuer är inte alltid det sanna.

Fast man kan inte behandla någon som skit och sen stämpla sig själv som ett oskyldigt offer för man har inte sagt något negativt så att andra hör. Det är psykopatiskt beteende.
Citera
2025-05-12, 09:48
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Vem fan kom på "Mums mums" till Måns?
Låt dig inte luras av snacket om att det skulle vara hans PR. Såvitt jag vet började det med att Kristian Luuk kallade honom för det under intervjun i Melodifestivalen 2007.
Citera
2025-05-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Han menar att han ska välja någon som inte har möjlighet att lämna honom. Blir att flytta till 50-talet då. Eller vänta tills de förbjuder skilsmässa i USA och flytta dit.

Då ligger väl nannyn bäst till. Hon har väl knappt gått ur grundskolan och jag lovar att hon inte ens har någon slags kvalifikation som nanny utan att Måns bara valde henne för att hon var den enda i England som visste vem han var och dessutom var ett stan på det.
Han måste ju bli beundrad och upphöjd.
Citera
2025-05-12, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Låt dig inte luras av snacket om att det skulle vara hans PR. Såvitt jag vet började det med att Kristian Luuk kallade honom för det under intervjun i Melodifestivalen 2007.

2007 var han väl 20 år. Vidrigt att säga det om en fårad, tunnhårig knarkare full med pundar-ringar och ett respektlöst beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in