2025-05-08, 22:41
  #1009
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag tror Tre Kronor tar brons. Ut i semin får nog anses som ett fiasko. Kanada och Tjeckien får nog gälla som förhandsfavoriter.
Finland har en svag trupp men man vet aldrig.

Allt annat än att spela finalmatchen är en flopp.
Citera
2025-05-08, 22:53
  #1010
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag tippar 5-1 till Sverige.
Citera
2025-05-08, 23:39
  #1011
Medlem
knurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
https://www.aftonbladet.se/a/bmvWye?utm_source=androidapp&utm_medium=share

4 platser öppna. Finns någon plan tro?

Foppa, Sundin, Lidström, Håkan Södergren
Citera
2025-05-09, 01:22
  #1012
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Fyra platser lämnas alltså öppna.
Kul! Hoppas han har is i magen. Gruppspelet brukar peppar peppar inte vara vårt problem.

Edit: Känns som att det finns inofficiella löften med intressanta namn
__________________
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2025-05-09 kl. 02:13.
Citera
2025-05-09, 01:54
  #1013
Medlem
Synd att Max Friberg fick lämna, han är ju SHL:s bästa spelare i Boxplay...
Citera
2025-05-09, 02:15
  #1014
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Kommer M.Nylander loss?
Lätt. Är nog inte lika kvick längre dock
Citera
2025-05-09, 07:05
  #1015
Medlem
Som jag misstänkte kommer nu målvakten Binnington..samt Schenn till Kanada. Nu väntar jag på Broberg..och kanske Sundqvist. Skulle vara tjänstefel av Hallam om han inte plockade in Broberg.

https://hockeysverige.se/hockey-vm/kanadas-besked-stjarnduon-ansluter-till-vm/
Citera
2025-05-09, 07:09
  #1016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
https://www.aftonbladet.se/a/bmvWye?utm_source=androidapp&utm_medium=share

4 platser öppna. Finns någon plan tro?

Känslan är att Hallam inte har någon plan. Känslan är att inte Sverige får några flera stora stjärnor till VM. Det kommer att bli europeiska spelare som kommer att anmälas.

Ett alternativ skulle vara att Landeskog spelade typ 5 ( förhoppningsvis) matcher i VM. Kommer till de två sista matcherna i gruppspelet och sedan spelar i kvart, semi osv.. Tror inte Hallam tänker på sådana här alternativ.
Citera
2025-05-09, 08:19
  #1017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Känslan är att Hallam inte har någon plan. Känslan är att inte Sverige får några flera stora stjärnor till VM. Det kommer att bli europeiska spelare som kommer att anmälas.

Ett alternativ skulle vara att Landeskog spelade typ 5 ( förhoppningsvis) matcher i VM. Kommer till de två sista matcherna i gruppspelet och sedan spelar i kvart, semi osv.. Tror inte Hallam tänker på sådana här alternativ.

Jag är inte säker. Tror definitivt att någonting är på gång.
Citera
2025-05-09, 08:19
  #1018
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Känslan är att Hallam inte har någon plan. Känslan är att inte Sverige får några flera stora stjärnor till VM. Det kommer att bli europeiska spelare som kommer att anmälas.

Ett alternativ skulle vara att Landeskog spelade typ 5 ( förhoppningsvis) matcher i VM. Kommer till de två sista matcherna i gruppspelet och sedan spelar i kvart, semi osv.. Tror inte Hallam tänker på sådana här alternativ.

Tror spelet kommer se ut,som det brukar.

Går starkt igenom gruppspelet. Vinner eller blir tvåa i gruppen. Sen när Finalmatcherna kommer igång. Samma typ av svårigheter,som vi sett med tidigare Tre Kronor lag. När man i princip fått med mest Nhl proff,och på pappret har VM's bästa lag enligt experterna (FB Dasar)
Citera
2025-05-09, 08:22
  #1019
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag tror Tre Kronor tar brons. Ut i semin får nog anses som ett fiasko. Kanada och Tjeckien får nog gälla som förhandsfavoriter.
Finland har en svag trupp men man vet aldrig.

Semifinal är väl ganska vanligt för Tre skrönor, Att ta brons,silver eller att vinna mot Finland ses som ett VM guld numera.

Tror däremot inte, att Finländarna återupprepar Miracle On Ice 2019. Ny coach,en hel del debutanter i VM.

Men som du säger,man vet aldrig med dom heller.
Citera
2025-05-09, 08:31
  #1020
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Semifinal är väl ganska vanligt för Tre skrönor, Att ta brons,silver eller att vinna mot Finland ses som ett VM guld numera.

Tror däremot inte, att Finländarna återupprepar Miracle On Ice 2019. Ny coach,en hel del debutanter i VM.

Men som du säger,man vet aldrig med dom heller.

Nej det stämmer inte. Guld och silver är alltid godkänt. Brons så är det för det mesta inte en flopp, men hemma-vm så är brons flopp. Finland är bara en rolig match för svenskar att tvåla till finnen. Tänk OS 2006 eller Hartwell Arena - sådant tycker vi är kul. För Finland är det helt tvärtom, man kan förlora varenda match men vinner man mot Sverige så är allt förlåtet. Det säger en del om skillnaden i inställning mellan oss. Ni är förströelse längs vägen för oss medan vi är hela ert liv. Det är lite herre och hund över det hela. Bitch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in