2025-05-01, 11:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Men dom har väl haft Nanny hela tiden , även där

Det tror jag inte. Är väl Ciara som har tagit hand om dem det är min uppfattning iaf.
Citera
2025-05-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ja du vi säger det men nog finns det tonåringar som smashar sönder en dörr i frustration än slår en person, Jisses så man försöker vrida om något som är en väldigt stor icke fråga men man måste hitta varje korn för att föda hatet....

Ja dom förekommer ja, men det betyder inte att beteendet är varken normalt eller acceptabelt
Citera
2025-05-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Tycker det är lite väl lite fokus på M i relation till gängvåldet här.

Dom senaste åren när M alltså missbrukar kokain har vi alltså samtidigt sett de värsta våldsupptrappningarna i svensk historia. Barn och oskyldiga har dött på gatorna. Allt detta kopplat till droghandel vilket M alltså trots att han är fullt kapabel till att läsa nyheterna vet om att han stöttar

Hur fan kan man stå bakom någon som trots bättre vetande väljer att börja med det som göder hela gängkriget?

Det är narkotikapolitiken, politikerna och befolkningen bakom narkotikapolitiken som ansvarar för gängvåldet. Inte partyknarkare som M.

Er skambeläggning funkar inte. Ta konsekvenserna av eran värdelösa politik och sluta skylla ifrån er. Finns idag ingen anledning till att ha en så drakonisk lagstiftning när den bevisligen inte hjälper utan bara gör saker värre.
Senast redigerad av dalavita 2025-05-01 kl. 12:05.
Citera
2025-05-01, 11:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ja dom förekommer ja, men det betyder inte att beteendet är varken normalt eller acceptabelt
Det är fullt normalt bara du som inte tycker det samt ngt till i tråden sedan att det inte är acceptabelt är en annan femma, men dyl saker händer och sedan att MZ gjort det då förstorar man det rejält dessutom....
Citera
2025-05-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.beroendecentrum.se/fakta...0n%C3%A4sblod.
Så ljuger du ånyo läs på istället fakta!

Vad sysslar du med? Jag länkade till alla tre exempel där han själv erkänt alla tre tillfällen, och du svarar ”du ljuger”.
Och länkar till en sida om Beroendecentrum?
Är du påtänd eller?
Det är ett faktum att kokainmissbruk ökar aggressivitet och våldsamhet och hans mönster av att inte kunna reglera känslor och få våldsamma utbrott måste ha förvärrats av kokainmissbruk.

Eller menar du att lögnen var att han inte missbrukade kokain redan som tonåring?
Citera
2025-05-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det tror jag inte. Är väl Ciara som har tagit hand om dem det är min uppfattning iaf.

Nannyn har avlastat och hjälpt Chiara något medans de bott i England eftersom att Måns antingen varit större delen i Sverige eller legat och sovit när han varit hemma.
Anders Öfvergård blev ju galen på honom för att han sket i alla deras överenskommelser och inte ens klev upp ur sängen när tv-teamet kom.
Anders fick stå och ta en försäljning av en soffa via EBay medans Måns drack morgonkaffe och tog timmar på sig att vakna till.
Citera
2025-05-01, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det är narkotikapolitiken, politikerna och befolkningen bakom narkotikapolitiken som ansvarar för gängvåldet. Inte partyknarkare som M.

Er skambeläggning funkar inte. Ta konsekvenserna av eran värdelösa politik och sluta skylla ifrån er. Finns idag ingen anledning till att ha en så drakonisk lagstiftning när den bevisligen inte hjälper utan bara gör saker värre.

Varje person som brukar droger i Sverige har bidragit till att upprätthålla situationen som den är. Det kan man inte komma ifrån

Med det sagt är jag inte på något vis för svensk narkotikapolitik utan är helt enig med dig om att den nuvarande politiken är för drakonisk men det är inte en diskussion som hör hemma i den här tråden
Citera
2025-05-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatieKassidy
Eller har han fått karriärmöjligheter tack vare henne? Hade varit svårt att hålla igång karriären om hon inte backat upp honom på hemmaplan. Hennes medverkan i nämnda program har antagligen dessutom boostat hans karriär mer än hennes. Bra för imagen.
Hur tänker du nu? Han har ju haft karriär långt innan henne. Om du menar att hon tagit hand om barnen på hemmaplan, så vet jag inte var du fått det ifrån? Dels har de en nanny med sig överallt och dels verkar han tagit hand om barnen lika mycket som henne. Det är inte så att hon suttit ensam och tryckt med barnen i Uk hela tiden, utan hela familjen har ofta rest dit det behövts tillsammans. Förra sommaren hade han ensam barnen med sig på turné när hon var på semester.
Citera
2025-05-01, 12:14
Medlem
Citat:
Varje person som brukar droger i Sverige har bidragit till att upprätthålla situationen som den är. Det kan man inte komma ifrån

Med det sagt är jag inte på något vis för svensk narkotikapolitik utan är helt enig med dig om att den nuvarande politiken är för drakonisk men det är inte en diskussion som hör hemma i den här tråden

Det var dock du som drog in detta i diskussionen, men det är bra att du håller med mig om lagstiftningen.

Sanningen är helt enkelt den att människor inte följer värdelösa lagar som urholkar samhället. Att skylla på individerna som bryter mot lagen när lagen är så skev och förlegad är på samma nivå för mig som att säga att folk inte borde vara bögar i länder där det är olagligt med bögeri. "om bara alla slutade knarka" är ett resonemang som aldrig någonsin kommer att hålla, framför allt inte idag där marknaden redan är så stor som den är och gängen har total monopol på grund av politiken. Detta har vi sett i samtliga länder som gått från att kriminalisera till att inte göra det längre. Frågan är hur länge Sverige idiotiskt ska fortsätta på denna linje trots konsekvenserna vi ser i samhället.
Senast redigerad av dalavita 2025-05-01 kl. 12:19.
Citera
2025-05-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hur tänker du nu? Han har ju haft karriär långt innan henne. Om du menar att hon tagit hand om barnen på hemmaplan, så vet jag inte var du fått det ifrån? Dels har de en nanny med sig överallt och dels verkar han tagit hand om barnen lika mycket som henne. Det är inte så att hon suttit ensam och tryckt med barnen i Uk hela tiden, utan hela familjen har ofta rest dit det behövts tillsammans. Förra sommaren hade han ensam barnen med sig på turné när hon var på semester.

Intressant att du verkar vägra svara på min fråga som jag ställt två gånger i tråden om du tycker Måns har något ansvar i att inte slita barnen från deras storebror i UK, men såklart kan svara på andra saker

Var du med på turnén i somras?
Citera
2025-05-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Tro det eller ej men det finns barnomsorg även i England. Den är lite dyrare än i Sverige, inte statligt subventionerad i lika hög grad. Sen har hon familjen där som kan hjälpa till. Ett vanligt jobb behöver inte innefatta att man närmast uteslutande jobbar på kvällar, helger och lov.
Hennes mor har precis debatterat i tv att man inte ska utnyttja sina mor- och farföräldrar till barnpassning. Att det är nya tider nu och att de då kanske borde få betalt.
Citera
2025-05-01, 12:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Du får gärna dua mig. Jag hoppas att barnen får stanna i Sverige hos sin far och hans släktingar. Vi får tycka olika.

Det går nog inte att hitta ett tydligare uttryck för manlig bitterhet och kvinnohat än när de vill använda sina egna barn som vapen för att straffa kvinnan som lämnat dem. Som alla vet tål inte kontrollerande män att bli lämnade.

Ni skiter totalt i barnens bästa, det enda viktiga är att mamman inte ska få träffa sina barn, eller åtminstone ska få ett omöjligt liv med dans efter er pipa.

Vi kan vända på det. Om en kvinna från ett annat land flyttar till Sverige, skaffar barn med en svensk man som redan har barn här sedan tidigare, och de sedan skiljer sig. Då hade jag också tyckt att det var orimligt om hon krävde att barnen skulle flyttas till ett annat land. Har man valt att skaffa barn utomlands får man stå sitt kast. Inte skapa en situation där ens barns förälder får sina barn i olika länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in