2025-05-01, 11:05
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Oj, det är uppenbart att jag inte sett allt av Måns ilska från Mello men det jag såg så håller jag inte riktigt med dig. Lite svårt och förklara men 2 st kan göra likadant men när den ena gör det så är det red flags. Det jag såg i Mello var bara vanlig ilska och det måste man få ha. Har inte sett att han slagit sönder saker så det är självklart oroande

Det är samma sak när 2 säger likadant där dena gör det för att förolämpa och den andra inte.

Har mött mängder med människor som är dålig förlorade och jag tror inte dom skulle piska på sin partner men visst är det red flags. Jag kan själv bli sur om jag förlora men mest på mig själv för att jag suger, haha.

Var det därför massor av människor i Sverige samt Eurovision-fans reagerade och tyckte det var extremt omogen stil? Det blev stora rubriker och Måns kallade reaktionerna ”hat”.
DU kan tycka det är normalt att en kolatorsk på 40 år slår sönder logen och snackar skit om vinnaren och juryn för att han kom tvåa i Melodifestivalen, väldigt många håller inte med.
Jag som har erfarenhet av personer med missbruk, personlighetsstörningar och som är våldsamma privat, kände igen beteendet direkt. Bland annat i två kvinnor jag känt som yngre…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Det säger mycket om dig med faktiskt som har valt att tro på allt som skrivs i sociala medier. Vänta med att döma tills allt kommit fram. Om du inte levt med familjen ett tag vill säga.

Nu exponeras ju Måns beteende i direktsändning så att han förvrängs genom sociala medier stämmer inte. Drog och sexmissbruk har han själv gått ut med ( när det ändå har/hade exponerats). Obefintlig framförhållning, missbrukarpersonlighet och ett ego, det är Ciara som tänker på andra = Måns egen utsaga. Branschfolk bekräftar, ingen dementerar. Kvar är anklagelsen om våld.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Tro det eller ej men det finns barnomsorg även i England. Den är lite dyrare än i Sverige, inte statligt subventionerad i lika hög grad. Sen har hon familjen där som kan hjälpa till. Ett vanligt jobb behöver inte innefatta att man närmast uteslutande jobbar på kvällar, helger och lov.
Men dom har väl haft Nanny hela tiden , även där
Citera
2025-05-01, 11:06
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Tro det eller ej men det finns barnomsorg även i England. Den är lite dyrare än i Sverige, inte statligt subventionerad i lika hög grad. Sen har hon familjen där som kan hjälpa till. Ett vanligt jobb behöver inte innefatta att man närmast uteslutande jobbar på kvällar, helger och lov.
Javisst , för kleti och pleti , men dom har ju haft Nanny även där
Citera
2025-05-01, 11:08
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Nu exponeras ju Måns beteende i direktsändning så att han förvrängs genom sociala medier stämmer inte. Drog och sexmissbruk har han själv gått ut med ( när det ändå har/hade exponerats). Obefintlig framförhållning, missbrukarpersonlighet och ett ego, det är Ciara som tänker på andra = Måns egen utsaga. Branschfolk bekräftar, ingen dementerar. Kvar är anklagelsen om våld.
Ja och det är väl den som har lyfts fram för att hon ska få vårdnaden. I sociala medier. Av henne.
Citera
2025-05-01, 11:08
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Antingen skriver jag skitdålig svenska eller så har du missförstått mina funderingar.
Jag försökte, på det stora hela, uttrycka just detta. Min gissning var att det är lätt att bli panikslagen i ett läge där man inte bara upplöser ett äktenskap utan risker att ens barn hamnar i ett land man inte längre har anknytning till.

Nej. Du skrev ordagrant att Måns är en dålig förälder men kämpar för att inte förlora sina barn. Som jag förklarade förlorar han inte sina barn om Chiara vinner i rätten, utan det blir som det varit hela tiden, på det sätt som han valt själv; att barnen bor i England och han åker dit ibland när han är ledig.
Citera
2025-05-01, 11:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Var det därför massor av människor i Sverige samt Eurovision-fans reagerade och tyckte det var extremt omogen stil? Det blev stora rubriker och Måns kallade reaktionerna ”hat”.
DU kan tycka det är normalt att en kolatorsk på 40 år slår sönder logen och snackar skit om vinnaren och juryn för att han kom tvåa i Melodifestivalen, väldigt många håller inte med.
Jag som har erfarenhet av personer med missbruk, personlighetsstörningar och som är våldsamma privat, kände igen beteendet direkt. Bland annat i två kvinnor jag känt som yngre…

Jag skiter i vad alla andra tycker. Mina åsikter bilder jag efter vad jag tycker efter hans agerande. Jag visste inte att han var kola torsk då. Som jag skrev i inlägget du svara på så har jag inte sett att han har slagit sönder sin loge.
Citera
2025-05-01, 11:09
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Javisst är det så , men skilsmässan borde skötts på ett annat sätt.Tycker jag.För alla inblandade.

Det kan jag hålla med om. Å andra sidan är vissa skilsmässor extremt kladdiga historier. Måns har ju varit notoriskt otrogen. Det kanske kändes bra att ge igen. Att danskillen tatuerar in en sax är extremt fånigt. Va i h-e liksom. Fjant.
Citera
2025-05-01, 11:10
Citat:
Ja och det är väl den som har lyfts fram för att hon ska få vårdnaden. I sociala medier. Av henne.

Det är för hundraelfte gången ingen vårdnadstvist. Handlar om att barnen ska få bo i England och gå i skolan där, inte Sverige.
Måns kan åka dit och vara med dem hur mycket som helst.
Citera
2025-05-01, 11:11
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag skiter i vad alla andra tycker. Mina åsikter bilder jag efter vad jag tycker efter hans agerande. Jag visste inte att han var kola torsk då. Som jag skrev i inlägget du svara på så har jag inte sett att han har slagit sönder sin loge.
Nja slagit sönder sin loge det är en sanning med modifikation för att tråden ska passa in i hatet inget annat, han sparkade på en soptunna och slog sänder sin mobil mot en vägg om det är slå sönder sin loge well då har man mycket fantasi!
Citera
2025-05-01, 11:11
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Nej. Du skrev ordagrant att Måns är en dålig förälder men kämpar för att inte förlora sina barn. Som jag förklarade förlorar han inte sina barn om Chiara vinner i rätten, utan det blir som det varit hela tiden, på det sätt som han valt själv; att barnen bor i England och han åker dit ibland när han är ledig.

Se där. Ja det är bra att du är här och förklarar
Nu blev det rätt, tack.

För att vara allvarlig; inget vet att allt ”blir som det varit”. Hur otroligt det än kan låta så händer det att skilda par är otroligt bittra och arga på varandra (!) Japp det är sant. Man jävlas på de mest fantasifulla sätt. Och att detta kan drabba barnen.

Med detta sagt kan jag hålla med om att en sån lösning verkar vettigast. Om båda föräldrarna tar sig i kragen och tänker på sina gemensamma barns bästa.
Senast redigerad av Bertil.Falukorv 2025-05-01 kl. 11:19.
Citera
2025-05-01, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Barnets hamnar så gott som alltid sin vanliga hemvist (där barnet är skrivet och bor stadigvarande). Det finns internationella avtal som Bryssel II-förordningen (inom EU) och Haagkonventionen som styr detta.
Det ska till extremt mycket för att en svensk - eller brittisk - domstol ska frångå detta. Kanske för att det annars skulle kunna utmynna i kriser på diplomatisk nivå mellan två länder. Man vill snabbt lösa det.

Är min erfarenhet. Värre farsor än Måns har i praktiken fått enskild vårdnad på grund av detta.

Skulle storebror i UK kunna vara ett trumfkort för Ciara. Ja möjligen. I alla händelser ett bättre trumfkort än att pappan knarkar, köper sex av transvestiter (?), påstås misshandla och på alla sätt framstår som en person som är olämplig att uppfostra barn på egen hand. Det vill jag hävda är av underordnad betydelse.

Min gissning är att barnen blir kvar i Sverige.

Mmm, det du skriver låter rimligt. Tack för förklaringen.
Vi får se hur det går. På ett mänskligt plan är hela situationen djupt tragisk, men på ett annat plan är det intressant att följa händelseförloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in