2025-05-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är ju intressant att Nanny väljer att vittna för MZ.
Hon är ju anställd av både Måns och Ciara.
En Nanny har ju väldigt bra insyn eftersom hon levt med dem.
Som jag förstått det.
Ja, i många år. F.d nannyn slutade pga Ciara. Jag har tagit del av vad just den nannyn ansåg om henne men då det naturligtvis bara är hörsägen så finns inget att dela. Men det finns andra åsikter än bara "hata Måns" vill jag säga.
Citera
2025-05-02, 21:46
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Så du tror alltså på fullaste allvar att Måns skulle svara som han gör på Ciaras kokain-sms om hon hade planterat kokainet? Inget ifrågasättande från honom? Ingen förvåning?

Måns försöker rädda vad som räddas kan, men gräver bara sig själv djupare och djupare.
Hmm... Kanske vore det bättre att titta närmare på vem av de två som uppenbarligen gräver sig djupare och djupare.
Om hon redan låtsas som att sms:en handlar om bostaden i Staffanstorp och det sedan visar sig att det var på ett hotell... Oj, hur kunde hon blanda ihop det?

För det är ju uppenbarligen sant att hon har fejkat saker förut. Konsten som nämndes är ett mycket bra exempel.
Hon utnyttjade också förtroendet och populariteten av Måns, som alltid har stöttat henne i hennes konst. Han hjälpte henne att arrangera utställningar här och spelade till och med där med sitt band för att locka folk; han uppmuntrade henne att göra mer med sin konst. Vid en tidpunkt sålde hon även "sina" målningar i en webbshop...
https://www.expressen.se/kvallsposte...a-konstrundan/

Men då - oops - dök det upp anklagelser om att det inte alls var hennes egen bildkonst, som hon påstod. Hon anklagades för att ha plagierat sina bilder. Och likheterna är helt enkelt obestridliga.

Ett Instagramkonto har samlat och ställt samman en hel serie av originalen och ”kopiorna”:
https://www.instagram.com/wellidontknowordoi
På något sätt verkar profilsidan inte gå att öppna, så här är två av inläggen som exempel:
https://www.instagram.com/wellidontk...p/BhWz0N0gpAh/
https://www.instagram.com/wellidontk...p/Bg_VzkFAIo9/

Så om man ljuger om något sådant här, och det är definitivt inget bagatellartat brott, vad mer ljuger man om?
Senast redigerad av Sagotradapplet 2025-05-02 kl. 22:19.
Citera
2025-05-02, 21:49
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, i många år. F.d nannyn slutade pga Ciara. Jag har tagit del av vad just den nannyn ansåg om henne men då det naturligtvis bara är hörsägen så finns inget att dela. Men det finns andra åsikter än bara "hata Måns" vill jag säga.

Nannyn kan ju ha varit en blåst slampa utan talang för barnpassning.

Jag har hört att sånt förekommer i kändissammanhang.
Citera
2025-05-02, 21:52
Medlem
Marie Serneholt som ni velat ska berätta "allt" ställde istället upp i Masked singer där hon och exet verkade trivas gott.
Citera
2025-05-02, 22:01
Medlem
Citat:
Även om jag vet att det inte är din stil, eftersom du är renhårig så tycker jag för
balansens skull att du gott kan skriva "hörsägen" om Ciara från en fd. Nanny.
Bara du skriver tydligt att det just är hörsägen.
Hela tråden är ju fylld med hörsägen, från hörsägen, från hörsägen om Måns.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-02 kl. 22:05.
Citera
2025-05-02, 22:02
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
... nannyn (som Ciara beskrivit som helt oumbärlig) ...
Korrekt:

För att få allt att fungera har familje tagit in hjälp.
CJ: – Vi har den mest underbara nannyn, som är underbar med barnen. Hon hjälper oss verkligen för tillfället. Jag skulle inte klara livet utan henne, hon är som min fru.
https://www.femina.se/intervju/ciara...flytt/10684244
Citera
2025-05-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon.Fusk
Överflyttningsmålet:

Barnflickan som vittnade arbetar enligt CJ både med barnen och som assistent till MZ.
Då är barnflickan väldigt insatt på två områden.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-02 kl. 22:08.
Citera
2025-05-02, 22:16
Medlem
Citat:
Även om jag vet att det inte är din stil, eftersom du är renhårig så tycker jag för
balansens skull att du gott kan skriva "hörsägen" om Ciara från en fd. Nanny.
Bara du skriver tydligt att det just är hörsägen.
Hela tråden är ju fylld med hörsägen, från hörsägen, från hörsägen om Måns.
Tack för att du uppfattat det. Samtidigt tycker jag att folket här får läsa ordentligt. Jag skrev att det är bara hörsägen. Tråkigt dock att många vuxna läser sämre än 5-åringar men okej; Det jag vet är bara hörsägen!
Citera
2025-05-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Konstigt hur du tolkar allt till Måns fördel och allt till nackdel för Ciara. Sms som bevisar vilken oansvarig förälder Måns är tror du inte på men en nanny som är beroende av Måns för sitt lön bevisar att Måns är ett helgon. Är möjligen Ottoplommon Måns mamma?
Jag har inte yttrat mig om Ciaras s Sms. Men jag har läst dem i sin kontext. Gjorde du det med?

Så du tror att alla anställda är morallösa kräk?
Har du erfarenhet av det själv? Att ljuga för din arbetsgivare eftersom du är beroende av lönen?
Tror inte någon skulle trivas att jobba för en "usling" och ett "svin".
Och bra Nannys och bra assistenter är väldigt efterfrågade, framför allt i UK.
Nannyn påstod inte att MZ var ett helgon. Bara ett sakligt uttalande från barnflickan.
Citera
2025-05-02, 22:19
Medlem
Citat:
Det är ju intressant att Nanny väljer att vittna för MZ.
Hon är ju anställd av både Måns och Ciara.
En Nanny har ju väldigt bra insyn eftersom hon levt med dem.
Som jag förstått det.

Med tanke på att han tidigare berättat om sitt sexmissbruk och ständiga otrohetsaffärer,vore det inte helt orimligt att även han och Nannyn haft ihop det, lättare att vara diskreta när det är någon som både är ens assistent och nanny.. Är ju inte första gången i världshistorien det händer..
Citera
2025-05-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Med tanke på att han tidigare berättat om sitt sexmissbruk och ständiga otrohetsaffärer,vore det inte helt orimligt att även han och Nannyn haft ihop det, lättare att vara diskreta när det är någon som både är ens assistent och nanny.. Är ju inte första gången i världshistorien det händer..
Din smutsiga fantasi skvallrar om dig själv.
Måns har inte berättat om något sexmissbruk, däremot berättade han för tio år sedan om hans problem med otrohet i förhållanden.
Citera
2025-05-02, 22:26
Medlem
Citat:
Marie Serneholt som ni velat ska berätta "allt" ställde istället upp i Masked singer där hon och exet verkade trivas gott.

Står endel intressant i Serneholts egen tråd på Flashback. Annars har de väl båda gått vidare och kan prata när de ses även om de inte har kontakt. Hon är nu evigt tacksam nu över att det tog slut så hon kunde träffa sin stora körlek, även om det var smärtsamt då.

https://www.expressen.se/noje/serneh...med-zelmerlow/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in