2025-06-01, 17:53
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Han skulle inte bli förordnad ett ombud om det inte fanns misstanke om brott. Det reddes väl ut tidigare i tråden. Så du kan sluta att försöka vända det till att det enbart skulle vara hittepå
Månsvurmarna kommer påstå att det var självförsvar om han åker dit för knuffandet. Ciara blir den som återigen misshandlat Måns och nu även fysiskt.
Citera
2025-06-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Efter detta borde polisen vara uppmärksam och noggrant kontrollera turnebussar. Även MånsPetters körkort då han borde kört bil påverkad i åratal. I alla fall dom 2 sista.

Kan en kändis bli åtalad för 2 pussar borde MånsPetters förehavanden leda till detsamma. Att köra både bil och flygplan påverkad är att riskera många människors liv.
Varför borde han gjort det? Finns det någon rimlighet i det påståendet? Sätter du dig själv alltid, som någon slags naturlag, bakom ratten så fort du druckit alkohol? Nej, låt mig gissa! Du dricker bara filtrerat vatten med gurka i.
Citera
2025-06-01, 18:03
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Varför borde han gjort det? Finns det någon rimlighet i det påståendet? Sätter du dig själv alltid, som någon slags naturlag, bakom ratten så fort du druckit alkohol? Nej, låt mig gissa! Du dricker bara filtrerat vatten med gurka i.
Med tanke på att han hade kokain, höga halter av alkohol samt annan substans i blodet vid provtagning, så tror ju inte jag att han åkte taxi i Staffanstorp...hur tog han sig fram?
Citera
2025-06-01, 18:11
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Han blir väl extra pigg och kåt? Kanske därför han orkar hålla på och strida? Till slut kollapsar han nog och behöver sova en vecka.

Tror han har för mycket folk runt omkring sig som håller koll nu (och försöker tjäna pengar med) på honom så det blir svårt att krascha och sova en hel vecka. Jag skulle kunna tro att en person i denna sits håller sig ”lullig” just nu, iklädd en offerkofta så klart.

Snart blir det ju ett förhör - ojojoj så hemskt att detta kommit ut och orättvist när man aldrig bankat skiten ur sin familj 🥲 Vissa män har bara sån jävla helvetes otur här i livet!
Citera
2025-06-01, 18:27
Medlem
Citat:
Med tanke på att han hade kokain, höga halter av alkohol samt annan substans i blodet vid provtagning, så tror ju inte jag att han åkte taxi i Staffanstorp...hur tog han sig fram?
Var det inte urinprov? Där exempelvis kokain kan synas i upp till fyra dagar? Vad gäller alkohol är väl rekommendationen att låta bilen stå dagen efter? Inte flera.
För övrigt finns många sätt att ta sig fram; till fots, med buss och ibland kan man tom få skjuts!
Senast redigerad av Lazydell 2025-06-01 kl. 18:49.
Citera
2025-06-01, 18:34
Avstängd
Citat:
Dra inte in mig då jag varken super eller knarkar. Ja, det är högst rimligt att Måns kört påverkad eftersom han erkänner sitt missbruk. Droger och alkohol sitter i och Måns sa ju själv att det var spår efter flera dagar/veckor? Sluta hitta på då ni har försvar i precis alla misstag han gör. Enligt er i fancluben är han ofelbar och gudomlig.
Senast redigerad av Vipan 2025-06-01 kl. 18:36.
Citera
2025-06-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Snart blir det ju ett förhör - ojojoj så hemskt att detta kommit ut och orättvist när man aldrig bankat skiten ur sin familj 🥲 Vissa män har bara sån jävla helvetes otur här i livet!
Påstår du att han de facto har "bankat skiten ur sin familj"?
Citera
2025-06-01, 18:47
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
I Sverige följs melodifestivalen av ca 3+ miljoner tittare.
Eurovision ses av över 200 miljoner tittare världen över, Storbritannien 7+ miljoner tittare. Vinnaren har en gedigen historia och mycket välkänd med sina följare.
Fast nu jämför du äpplen och päron. Svenska Melodifestivalens siffror måste jämföras med Storbritanniens You Decide.

Måns ledde inte Eurovisionen utan Storbritanniens uttagning inför Eurovision. Den heter "You Decide" och följdes av ca 1,2 miljoner tittare. Källa wikipedia. Skrolla ner till rubriken 'Before Eurovision'.

Samma år hade Storbritannien 66,9 miljoner innevånare. Om 1,2 miljoner tittade på You Decide så motsvarar det 1,79% av befolkningen.

Hur många som minns programledarna (eller bidragen) låter jag vara osagt.
Citera
2025-06-01, 18:53
Avstängd
Citat:
Påstår du att han de facto har "bankat skiten ur sin familj"?
Man behöver inte banka och slå för att skada sin familj. Otrohet, svek, lögner, missbruk och listan kan bli lång. Riktigt plågsamt och barn känner av klimatet i hemmet. Knuffen är också en form av kränkning. Sen fattar jag inte varför du går in i en skvallertråd om du mår så dåligt. I så fall kanske facebook passar dig bättre då ni kan hylla och gulla tillsammans.
Citera
2025-06-01, 20:13
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Fast nu jämför du äpplen och päron. Svenska Melodifestivalens siffror måste jämföras med Storbritanniens You Decide.

Måns ledde inte Eurovisionen utan Storbritanniens uttagning inför Eurovision. Den heter "You Decide" och följdes av ca 1,2 miljoner tittare. Källa wikipedia. Skrolla ner till rubriken 'Before Eurovision'.

Samma år hade Storbritannien 66,9 miljoner innevånare. Om 1,2 miljoner tittade på You Decide så motsvarar det 1,79% av befolkningen.

Hur många som minns programledarna (eller bidragen) låter jag vara osagt.

Det var bara 900 000 tittare för You decide 2018, så ännu mindre ;p. Och endast 6 bidrag. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unit...g_Contest_2018
Efter det året struntade BBC i att tittarna skulle rösta och lät typ skivbolag välja nån.
Men det är ju inte som att nån ens bland de få som råkade ha tv:n i bakgrunden då minns just en programledare för det lilla programmet för 7 år sen.
De flesta har bara på tv:n i vardagsrummet i England utan att alltid kolla så himla noga,
Speciellt inte det där programmet.
Alla vet däremot vad HollyOaks är.
Citera
2025-06-01, 21:01
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Var det inte urinprov? Där exempelvis kokain kan synas i upp till fyra dagar? Vad gäller alkohol är väl rekommendationen att låta bilen stå dagen efter? Inte flera.
För övrigt finns många sätt att ta sig fram; till fots, med buss och ibland kan man tom få skjuts!
"Kokain:
Kokain kan finnas kvar i kroppen i upp till en vecka efter intag, beroende på mängd och individuella faktorer."
Då är det ännu värre om han kört...
Saxat från rmv: "När vi undersöker drogfrihet analyserar vi i första hand urinprov. Det är lättare att spåra droger i urin eftersom drogens koncentration är högre och går att spåra längre tid (detektionstiden är längre) i urin än i blod."
Senast redigerad av vemedinma 2025-06-01 kl. 21:11.
Citera
2025-06-01, 21:17
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Han skulle inte bli förordnad ett ombud om det inte fanns misstanke om brott. Det reddes väl ut tidigare i tråden. Så du kan sluta att försöka vända det till att det enbart skulle vara hittepå
Jag säger inte att ingenting hände. Men det är fortfarande inte offentligt känt exakt vad som hände eller hur det hände. Eller med vilken intensitet. Och det faktum att vissa saker mycket snabbt kan bli extremt överdrivna och överdramatiserade visas särskilt väl av vissa användare på detta forum.

Och jag undrar, om polisen skulle se eller följa upp ett visst allvar, skulle de då inte åtminstone försöka förhöra alla misstänkta omgående medan händelserna fortfarande är färska och aktuella i deras minnen?

Som man kan tolka de senaste tidningsartiklarna är det Måns advokat som nu äntligen vill driva fallet framåt genom att låta förhöra honom nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in