2025-04-18, 21:00
Erik Segerstedt om det som Ciara skrivit på instagram:
” – Jag förstår om du inte vill gå in på vad han är uppe i just nu, av respekt och för att det också är barn med i bilden. Men när sådant här händer för kollegor där det bli någon slags storm kring människor som du känner – upplever du att du ofta blir förvånad?, frågar Nemo.

Erik svarar att han inte varit med om något liknande tidigare:

Jag är nästan lite likgiltig inför hela den här situationen.

Han fortsätter:

Sedan är det att han har väl levt på ett sätt som har gjort att det har blivit så här, det är så – ingen rök utan eld på nåt sätt.

https://www.hant.se/noje/erik-segers...-satt/10788979

Stoppa Pressarna felciterade detta genom att lämna ute att Erik svarade att Måns ”levt på ett sätt som har gjort att det blivit såhär, ingen rök utan eld, känner mig likgiltig”.
Stoppa pressarna skyddar Måns återigen alltså.

Det är så otroligt talande att Erik säger att han är likgiltig och att det är Måns som är orsaken till alltihop med sitt agerande. Han är ändå hans vän enligt samma artikel, som varit med och sett honom backstage off-camera ett antal år.
Citera
2025-04-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Stoppa Pressarna felciterade detta genom att lämna ute att Erik svarade att Måns ”levt på ett sätt som har gjort att det blivit såhär, ingen rök utan eld, känner mig likgiltig”.
Stoppa pressarna skyddar Måns återigen alltså.
Du driver va? Eller hur menar du att Stoppa pressarna (återigen?) har skyddat Måns, felciterat Erik, eller skrivet annorlunda, än Hänt?
Citera
2025-04-18, 23:16
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Då får du väl ställa frågan till rätt person.
Jag är inte mamman.
Det var inte en siffra rätt i dina påståenden.
Gaggande om psykolog hit o dit.
Och detta inlägg. Inbillar dig att MZ gått i sexterapi hos en sexterapeut.
Tror du han behövde lära sig bättre sexteknik?

Edit: Sexterapeut går man till om man har sexuella svårigheter.
Typ att man inte kan få stånd o sådana saker.
Måns har inte gått till en sexterapeut.
Det var ett självironiskt skämt!!!!!

Tar det en gång till så poletten faller ned. På tal om sin otrohet skämtade MZ att han tom legat med sin sexterapeut.
(Som han inte hade någon. Det var bara på skoj!)

Du har uppenbarligen svårt för att fatta. Oavsett vilken sorts terapeut han skämtade om så skulle det inte förvåna mig om han låg med den han var hos.

Varför skriver du att Måns inte har gått till en sexterapeut? Vad fan vet du om det?
Citera
2025-04-18, 23:16
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men herregud. Nu var det MZ familj i Skåne som var på tapeten.
Styvsonen bor i UK. Men hälsar på under loven ibland.
Är det kul att märka ord? Tydligen.
När argumenten tryter får man dammsuga under varje sten.
Verkligen lååååångsökt.

Nej, det var det inte. Han kommenterade Ciaras inlägg, där hon skrev att hon inte kunde låta hennes familj leva i en fientlig miljö med olika typer av övergrepp. Givetvis ingår alla hennes barn i hennes familj. Och det är inte osannolikt att Måns varit på äldsta pojken, då pojkens pappa är med på Ciaras lista med vittnen som lämnats till domstolen.
Citera
2025-04-18, 23:19
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Varför skriver du plötsligt ner det här på engelska när han faktiskt skrev sitt inlägg på svenska? Lite mystiskt ändå…

Han skriver här om två barn, eller mina barn, eftersom det bara är de två som för närvarande bor i hans hushåll. Det tredje barnet från CJZ:s tidigare förhållande bor fortfarande i England och är inte direkt inblandat i händelserna. Han är därför inte heller en del av vårdnadstvisten, som detta drama, som det ibland verkar, är tänkt att gynna CJZ...

För det du kritiserar här är dock den delen förmodligen mer avgörande:
”Jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru.” Han skriver barnen, inte bara sina egna.
Bra försök, synd när folk kan läsa själva...

Du är genomfalsk. Jo, Måns skriver mina egna barn.

Han skriver följande, på svenska, men orden har precis samma betydelse på engelska:

”Till er som tror att jag skulle vara farlig eller våldsam mot Ciara eller mina egna barn vill jag säga följande: jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”

Citatet är från Expressen, som han hört av sig till med uttalandet.
Citera
2025-04-18, 23:19
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Någon på Reddit påstår sig ha blivit mobbad av honom och att han var elak mot alla tjejer han inte såg som liggbara, apropå mobbning.

Skulle inte förvåna mig det minsta om det stämmer.

Välkommen tillbaks, jag har saknat dig jättemycket!
Senast redigerad av FairyGirl 2025-04-18 kl. 23:23.
Citera
2025-04-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Du är genomfalsk. Jo, Måns skriver mina egna barn.

Han skriver följande, på svenska, men orden har precis samma betydelse på engelska:

”Till er som tror att jag skulle vara farlig eller våldsam mot Ciara eller mina egna barn vill jag säga följande: jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”

Citatet är från Expressen, som han hört av sig till med uttalandet.
Du glömde feta "barnen eller min hustru" som din mening avslutas med.
Nu anmärkte du fånigt på att uttrycket "egna barn" uteslöt hans styvbarn.
Men isåfall ingår styvbarnet i fortsättningen "barnen" i ditt långsökt, tramsiga hårklyveri.
Citera
2025-04-18, 23:29
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen svårt för att fatta. Oavsett vilken sorts terapeut han skämtade om så skulle det inte förvåna mig om han låg med den han var hos.

Varför skriver du att Måns inte har gått till en sexterapeut? Vad fan vet du om det?
https://youtu.be/RgOHK8Lwe8U
I slutet på videon kan du få höra det själv från hästens mun dvs MZ.
Om du fattar svenska.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-18 kl. 23:36.
Citera
2025-04-18, 23:34
Citat:
Nej, det var det inte. Han kommenterade Ciaras inlägg, där hon skrev att hon inte kunde låta hennes familj leva i en fientlig miljö med olika typer av övergrepp. Givetvis ingår alla hennes barn i hennes familj. Och det är inte osannolikt att Måns varit på äldsta pojken, då pojkens pappa är med på Ciaras lista med vittnen som lämnats till domstolen.

Fy fan. Måtte de få åka tillbaka till England. En sak som gick upp för mig när jag såg er diskutera att Måns bara köpt gården i Skåne utan att ens diskutera med Ciara först, var att jag tror på ett tredje alternativ;
Nämligen att det är regel att narcissister jävlas med barn och vårdnad även om de framtill separationen inte tagit ansvar och mest festat i ett annat land eller legat och sovit/shoppat.

Han kanske köpte gården bakom hennes rygg eftersom hon inte velat flytta till Sverige innan, lyckades få henne ”testa” det när huset ändå var på plats - väl medveten om att relationen skulle ta slut, för att jävlas med att barnen blir fast i Sverige.
Ciara hade ju redan dumpat honom sommaren innan pga hur han betedde sig, och han kanske inte tar lätt på att bli dumpad eller ”förlora”, men istället för att desperat ha försökt ”fixa allt” med husköpet var det kanske en sista jävlig hämnd, och att när hon väl var fast i fällan var han öppet otrogen eller andra saker som han visste skulle driva henne till att en gång för alla ta ut skilsmässa.
Men att han ville att hon skulle göra det i Sverige så att de fastnade här.
Citera
2025-04-18, 23:36
Medlem
Citat:

Till er som tror att jag skulle vara farlig eller våldsam mot Ciara eller mina egna barn vill jag säga följande: jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”

Han sa det i samband med att Läckberg/svärmodern varit hemma hos dem (om det nu var dem?)
Han menade att skvallret fått sådana konsekvenser att han fruktade för sina barns säkerhet.
EDIT: Och det var hans egna barn i Skåne som var på tapeten. Inte hans styvson i England alls.

Och du ÄR inbillningssjuk. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, du är en sådan där som ställer till med röra var du än befinner dig.
Du sprider dina fantasier omkring dig som sanningar. Som vanligt har du inga belägg mer än ett ord fel från MZ, så blir det en hel fantasy bok med vilda spekulationer och fan målat på väggen.
Som att "egna barn" utesluter styvsonen. Då menade han nog att "han varit på pojken"????
Vilken ytters märklig slutledningsförmåga du besitter. Man baxnar!
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-19 kl. 00:02.
Citera
2025-04-18, 23:38
Citat:
Skulle inte förvåna mig det minsta om det stämmer.

Välkommen tillbaks, jag har saknat dig jättemycket!

Tack!! Jag trodde jag hade för ovårdat språk för allas kopp av te här men jag uppskattar väldigt ditt psykologiska gräv.
Tankeväckande, inte bara i denna situationen.
Citera
2025-04-18, 23:45
Medlem
Citat:
Fy fan. Måtte de få åka tillbaka till England.

Men att han ville att hon skulle göra det i Sverige så att de fastnade här.
Konstig sak att hoppas på när du inte har en aning om vem som är den jävliga av dem?

Tror de eventuellt är väldigt fast här oavsett var hon än ansökte om skilsmässa. Lagar och värderingar verkar inte skilja sig så mycket åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in