2025-04-28, 19:05
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Enligt din egna tolkning av white trash kanske.

Enligt den vedertagna benämningen så finns det inga faktorer som är typiskt för white trash hos JÅ.

Bara att han är sverigedemokrat, går på Sweden rock och krökar med gängkriminella. Det är väl definitioner av white trash.
Citera
2025-04-28, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Enligt din egna tolkning av white trash kanske.

Enligt den vedertagna benämningen så finns det inga faktorer som är typiskt för white trash hos JÅ.
Så snusen, den store magen, kjærligheten til kebabpizza, hawaii-shenanigans, gjengene osv. er ikke WT?
Citera
2025-04-28, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Vilka såkallade "Whitetrash" går på konstutställningar, märkliga eller inte?
Alle sammen. Dette er merkelige utstillinger, ikke ekte kunst.
Citera
2025-04-28, 19:14
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drepe
Fra å ha kebabpizza som favorittmat, gå på Hawaii-fester, spille i band og alltid ha en sånn fittehatt på hodet, lurer jeg på hva slags livsstil han har?

Jeg skulle gjerne sagt White Trash, men det passer ikke helt.

Ta en titt på hans offisielle Instagram (tenk deg at dette er hans offisielle Instagram, tenk deg hvor mye dritt han ville lagt ut hvis han ikke var politiker).

Han går på merkelige "kunst"-utstillinger.

https://www.instagram.com/p/C6RFXLTo...VwM3Y1dWEwag==

Uansett, det er noe jævla galt med ham.

Här är en beskrivning av en genomsnittlig dag för Åkesson. I och för sig är den nästan tio år gammal, men det är väl mer omgivande Sverige än Åkesson som har förändrats sedan dess:

https://m.facebook.com/story.php?sto...l&id=644748250
Citera
2025-04-28, 19:15
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Alle sammen. Dette er merkelige utstillinger, ikke ekte kunst.

Aldrig hört, och det är mycket potatissallad med flintastek kring min uppväxt. Aldrig någonsin har intresset för konst varit större än en klisterlapp i bakrutan med texten "Volvo suger som din fru" eller en "Skiter du?" rolig skylt av en apa på toalettdörren. Det finns inte pengar i socialgrupp 3 att ägna sig åt sådant "larv".

Du kan kanske hitta hemlösa eller förståndshandikappade som gjort konst på en utställning men det lär inte vara några utomstående från samma socialgrupp som tänkte de skulle gå och avnjuta ett glas vin och diskussion om vad konstnären försökte förmedla för budskap med verket.
Citera
2025-04-28, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Här är en beskrivning av en genomsnittlig dag för Åkesson. I och för sig är den nästan tio år gammal, men det är väl mer omgivande Sverige än Åkesson som har förändrats sedan dess:

https://m.facebook.com/story.php?sto...l&id=644748250
Hva er det for noe dritt du linker til, din jævla idiot?
Citera
2025-04-28, 19:21
Bannlyst
Citat:
Aldrig hört, och det är mycket potatissallad med flintastek kring min uppväxt. Aldrig någonsin har intresset för konst varit större än en klisterlapp i bakrutan med texten "Volvo suger som din fru" eller en "Skiter du?" rolig skylt av en apa på toalettdörren. Det finns inte pengar i socialgrupp 3 att ägna sig åt sådant "larv".

Du kan kanske hitta hemlösa eller förståndshandikappade som gjort konst på en utställning men det lär inte vara några utomstående från samma socialgrupp som tänkte de skulle gå och avnjuta ett glas vin och diskussion om vad konstnären försökte förmedla för budskap med verket.
Vi snakker ikke om Leonardo Davinci.

Dette er en typisk WT-fasoner, se på denne hora som står ved siden av ham, se på "maleriet" bak dem.

Dette er ikke KUNST. Dette er nøyaktig hva WT-folk driver med. Fakery.

Har sett mange WT'ere ha "kunst" på veggene i hjemmene sine.

Antar at du må glemme minnene dine som 15-åring fra det hullet du kommer fra.

Citera
2025-04-28, 19:25
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Vi snakker ikke om Leonardo Davinci.

Dette er en typisk WT-fasoner, se på denne hora som står ved siden av ham, se på "maleriet" bak dem.

Dette er ikke KUNST. Dette er nøyaktig hva WT-folk driver med. Fakery.

Har sett mange WT'ere ha "kunst" på veggene i hjemmene sine.

Antar at du må glemme minnene dine som 15-åring fra det hullet du kommer fra.

Det är ju fortfarande inte whitetrash du pratar om och beskriver, det är fjanteri som medelklassen ägnar sig åt för att leka lite fina. Ja, WT har fullt med konst hemma. Men det är "Live Love Laugh" och diverse posterprints för 49kr ifrån Ullared eller Temu som de ramat in. En riktig tavla som en riktig konstnär signerat? Sällsyntare än hönständer.

Anledningen till att du ser Jimmie Åkesson springa där är för att han varit arbetarklass, nu har han kommit upp sig lite i världen och då tror han att man ska springa på konstutställningar. Precis som alla andra i medelklassen med andra ord.

Ni har kanske gott om oljepengar i Norge som gör att även alkoholister håller sig med äkta konst hemma vad vet jag.

"Se på horan" kallar han någon gammal batikhäxa på 55 bast... okej Espen.
Senast redigerad av Maxima95 2025-04-28 kl. 19:31.
Citera
2025-04-28, 20:03
Medlem
Adelaides avatar
Ett solklart WT-tecken:

Att prata om sina personliga problem för allt och alla.
Visst, vi alla har säkert någon gång haft lite svackor i livet, men WT är öppna med det och säger det till vem som helst. Inte sällan pratar de gärna om sina diagnoser också (som oftast är borderline, bipolär, autism m.fl).
Citera
2025-04-29, 18:46
Medlem
Europes avatar
Jag påmindes av den här tråden idag, när jag besökte min mamma. Hon berättade att när hon kom till Sverige på slutet av 1960-talet, så menade hennes väninna att det var trashigt att dricka mjölk till maten (något som var det naturliga på finska landsbygden där min mamma växte upp). Nej, Coca Cola skulle det vara. Vad säger ni om det? Är det trashigt att dricka mjölk istället för Coca Cola till maten? Eller har modet återigen svängt?

Jag kan inte skaka av mig misstanken att det är ett tecken på själslig fattigdom att ständigt bedöma en själv och andra utifrån konsumtionsmönster istället för utifrån handlingar, prestationer och personliga egenskaper.
Citera
2025-04-29, 21:10
Medlem
anwe8s avatar
Citat:
Det är ju fortfarande inte whitetrash du pratar om och beskriver, det är fjanteri som medelklassen ägnar sig åt för att leka lite fina. Ja, WT har fullt med konst hemma. Men det är "Live Love Laugh" och diverse posterprints för 49kr ifrån Ullared eller Temu som de ramat in. En riktig tavla som en riktig konstnär signerat? Sällsyntare än hönständer.

Anledningen till att du ser Jimmie Åkesson springa där är för att han varit arbetarklass, nu har han kommit upp sig lite i världen och då tror han att man ska springa på konstutställningar. Precis som alla andra i medelklassen med andra ord.

Ni har kanske gott om oljepengar i Norge som gör att även alkoholister håller sig med äkta konst hemma vad vet jag.

"Se på horan" kallar han någon gammal batikhäxa på 55 bast... okej Espen.

Åkesson föddes snarare in i den lägre medelklassen än "arbetarklassen". Hans pappa Stefan Åkesson är företagare (inte proletär) och Jimmies småborgerliga beteende är ungefär i nivå med vad man kan förvänta sig av någon med hans bakgrund. Ränderna går aldrig ur. Som Zlatan ventilerade i sin självbiografi: "man kan ta killen från Rosengård men aldrig Rosengård från killen". Åkesson har växt upp med småborgerliga ideal från barnsben.
Senast redigerad av anwe8 2025-04-29 kl. 21:22.
Citera
2025-04-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag påmindes av den här tråden idag, när jag besökte min mamma. Hon berättade att när hon kom till Sverige på slutet av 1960-talet, så menade hennes väninna att det var trashigt att dricka mjölk till maten (något som var det naturliga på finska landsbygden där min mamma växte upp). Nej, Coca Cola skulle det vara. Vad säger ni om det? Är det trashigt att dricka mjölk istället för Coca Cola till maten? Eller har modet återigen svängt?

Jag kan inte skaka av mig misstanken att det är ett tecken på själslig fattigdom att ständigt bedöma en själv och andra utifrån konsumtionsmönster istället för utifrån handlingar, prestationer och personliga egenskaper.
Något mer WT än att dricka cola till maten är väl svårt att hitta tänker jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in