2025-05-13, 18:36
Medlem
paggans avatar
Att vid Classic Car Week i Rättvik, stå full och skråla till ”Genom eld och vatten”. Det blir inte mer WT än så.
Citera
2025-05-14, 08:52
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Vilket folkslag hänger man allra helst med om man var tvungen - White trash eller extrem överklass/stenrika tech bros?

Jävligt svårt dilemma. De rika har iaf inte konfederata flaggor på sina hus (besökte mellanstor håla förra året inåt landet och något stolpskott hade den flaggan fastspänd utan minsta skam i kroppen), lyssnar inte på EPA musik,Takida eller Bandit Rock...

Bandit måste för övrigt väl alla vara överens om att det är den största WT radiokanalen? En polare pekade ut ironin att deras motto är/var "Vi spelar vad vi vill" när all deras musik är extremt nischad för de som åker runt i Epa och dricker Euroshoppers energidryck för 5.90 kr.
Senast redigerad av mickenyqvist123 2025-05-14 kl. 08:56.
Citera
2025-05-14, 13:19
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Att vid Classic Car Week i Rättvik, stå full och skråla till ”Genom eld och vatten”. Det blir inte mer WT än så.

Glöm inte bort att det ska sjungas "och vi hatar AIK".
Citera
2025-05-16, 06:38
Avstängd
SolarPowereds avatar
Har träffat många nyrika svenskar, man ser på stilen varifrån de kommer så de är WT oavsett inkomst.

WT är någon som har fel inställning till livet.

Jag har en polare som går till sitt kneg som hantverkare i Stockholm som brukar åka hem till sin tjej nån timme efter lunch som är hemma med ungarna och softar. Sen åker han och jobbar lite till och sen går han ut på sin pub på kvällen och träffar sina kompisar och deras familjer och sjunger karaoke på helgerna.

Dvs han jobbar inte så hårt men i övrigt lever han som han vore på semester.

Varför ska han jobba hårdare för? Han lever exakt så en rik människa längtar efter att få leva när de åker på någon dyr charter, grejen är att han gör det varje dag och är helt obekymrad.

WT däremot är en gnällig småsint j-vel som tror han eller hon är bättre än alla andra och som ska tvinga på dem sin "moral" som ändå bara handlar om att få status och pengar. Som en nyanländ.

Därför kan jag tveklöst säga att t.ex. Norrland är sann aristokrati jämfört med folket i städerna.
Citera
2025-05-16, 07:00
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag påmindes av den här tråden idag, när jag besökte min mamma. Hon berättade att när hon kom till Sverige på slutet av 1960-talet, så menade hennes väninna att det var trashigt att dricka mjölk till maten (något som var det naturliga på finska landsbygden där min mamma växte upp). Nej, Coca Cola skulle det vara. Vad säger ni om det? Är det trashigt att dricka mjölk istället för Coca Cola till maten? Eller har modet återigen svängt?

Jag kan inte skaka av mig misstanken att det är ett tecken på själslig fattigdom att ständigt bedöma en själv och andra utifrån konsumtionsmönster istället för utifrån handlingar, prestationer och personliga egenskaper.

Märkligt påstående av både dig och din mors väninna. Finland har fler laktosintoleranta än Skandinavien så nog har det druckits - och dricks - mera mjölk i Sverige än i den fd östra rikshalvan.

Idag är läsk med alla sina kända hälsorisker någonting som på vardagar bara återfinns på köksbordet i sk ”trashiga” hem.

Begreppet syns alltför brett här på forumet. Det finns gott om folk som sköter sig på alla sätt och vis men som saknar ”god smak” vad gäller inredning, kultur, utseende etc. Är dessa verkligen WT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in