2009-05-04, 18:18
Bannlyst
När man läser denna tråd verkar ju alla som inte har högskolepoäng och är akademiker vara White trash. Applicerar man uttrycket White trash på typiska " svensson" grejer, eller motorintresse och dylikt är det stor risk att uttrycket tunnas ut och förlorar värde och det vill vi väl inte

Jag anser man bör vara arbetsskygg och helst också gå på bidrag för att kunna klassas som white trash. Lägg därtill övervikt, alkoholproblem, mindrevärdeskomplex( kamphund ). Det bör finnas en del fast kriterier ungefär som då en läkare ställer diagnos
Citera
2009-05-04, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hermesetas
När man läser denna tråd verkar ju alla som inte har högskolepoäng och är akademiker vara White trash. Applicerar man uttrycket White trash på typiska " svensson" grejer, eller motorintresse och dylikt är det stor risk att uttrycket tunnas ut och förlorar värde och det vill vi väl inte

Jag anser man bör vara arbetsskygg och helst också gå på bidrag för att kunna klassas som white trash. Lägg därtill övervikt, alkoholproblem, mindrevärdeskomplex( kamphund ). Det bör finnas en del fast kriterier ungefär som då en läkare ställer diagnos

Fast då kan man säga att Bertil som miste jobbet på saab efter 40 år är wt.

Som sagt wtn kan både vara arbetande som arbetslös, arbetar wt så är det tattig-industri llr något liknande för man, låglöne-jobb. Personlig assistent för wt-kvinnor.
Citera
2009-05-04, 21:00
Medlem
Älgbens avatar
Nä, har man haft samma industrijobb i 40 år är man knappast wt.
Om man däremot hoppar mellan kortare anställningar hela tiden pga. sin arbetsskygghet så kan man kvala in.
Citera
2009-05-04, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Älgben
Nä, har man haft samma industrijobb i 40 år är man knappast wt.
Om man däremot hoppar mellan kortare anställningar hela tiden pga. sin arbetsskygghet så kan man kvala in.

Nja, wtn nöjer sig med bidraget och söker inget, alternativt jobbar hårt för att få diverse sjukdomstillstånd erkända av FK pga arbetsskygghet
Citera
2009-05-05, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
Fast då kan man säga att Bertil som miste jobbet på saab efter 40 år är wt.

Som sagt wtn kan både vara arbetande som arbetslös, arbetar wt så är det tattig-industri llr något liknande för man, låglöne-jobb. Personlig assistent för wt-kvinnor.

Fast lat och arbetsskygg kan man visst vara även fast man har jobb. Hur många lata jävlar har man inte stött på i sitt arbetsliv som verkligen inte gör en millimeter mer än absolut nödvändigt? Detta tycker jag kan räknas in som arbetsskygghet iaf.
Citera
2009-05-06, 00:54
Medlem
Min sambo kom hem en dag och hon berättade att hon stött på en skum typ i väntan på bussen.
Mannen ifråga såg allmänt risig ut och hade en enligt min sambo en skabbig schäfer med sig.
Han pratade högljut i telefon och berättade för personen i andra ändan att han tidigare på dagen varit på socialen och att de jävlarna inte betalt ut bidraget i tid, men som tur var hade hans mormor gett honom en hundring så han kunde köpa mat till doggen.
Han beklagade sig också över att hans flickvän inte kunde komma och möta honom. Hon låg nämligen hemma och hade mens men inga mensskydd, han hade då föreslagit att flickvännen kunde stoppa en handduk i trosorna. Det ville hon inte för det hade tydligen gått åt helvete förra gången hon prövat.

Detta är enligt mig ett fall av white trash, iallafall jävligt nära.
Citera
2009-05-06, 05:17
Medlem
BettanyMaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgla-pung
Här sitter Jag och har ont i huvudet! Allt pga en hemsida - Är inte paint shop pro-diplom och animerade .gif något som kan tyda på WT beroende på dess användning?

http://www.ralphsdotter.se/

Halleluja!

Den sidan var faktiskt väldigt söt... Jag blev lite rörd. Men jag är ingen WT-hatare av stora mått heller.

Ta dig tid med att pussa ditt djur på nosen nästa gång och viska:
"jag vet redan att du är min, alldeles egna lilla ängel i päls..."

Nu ska jag pussa min lilla vovve på nosen! Min ängel i päls! Åhh, jag blir helt rörd. Kvinnan älskar sina djur så mycket, det enda hon har. Snyft

Edit: Hon verkar f ö inte helt frisk då hon döpt en del av hagen efter Lillhagen (akutpsyk) i Göteborg. Tycker att det är fint när psykiskt sjuka finner sin glädje i saker, exempelvis djur, som här.

Jag tänker att WT är sådana som bor i husvagn, har en massa ungar (med olika partners) och tatueringar, röker och snusar fast de lever på bidrag, har fördomar om sådant de inte vet något om, ej utbildade, intresserade av bilar/mopeder/motorcyklar, tror att Illustrerad vetenskap är en vetenskaplig tidskrift osv
Senast redigerad av BettanyMaid 2009-05-06 kl. 05:37.
Citera
2009-05-06, 16:53
Bannlyst
Döpa sitt barn till "q"

http://www.aftonbladet.se/wendela/ba...icle5078002.ab
Citera
2009-05-06, 18:12
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Döpa sitt barn till "q"

Äh, det är ju ballt Undrar om de fick det från Star Trek?
Citera
2009-05-07, 01:17
Medlem
MoccaMasters avatar
Kattsand
Röda Prince
Big Pac-glass
Jordgubbskräm (pulver)
Kassler
Citera
2009-05-07, 01:47
Bannlyst
Citat:
GODKÄNDA NAMN

Flicknamn

Beck, Bent Mohamed Moncef, Coxe, Fiddeli, Giesbrecht, Jolin, Mix, Modesty, Månstråle, Näva, Pixie, Puma, Sinclair, Skjellerup, Summercloud, Twilight och Yskander.

Pojknamn

Axl, Bebben, Blomman, De la Rose, Hoffman, Jison, Junior, Solstråle, S:t John, Texas, Tiger och Åskar.
STOPPADE NAMN:

Flicknamn

Blomsterblomma, Decibel, Ernedotter, Hauberg, Holdgaard, Höst, Ikea, Lyngholm, Murray, Måne, Nico, October, Peter, Santanni, Schmidt, Sion, Snövit, Tequila, Totou och Weckner.

Pojknamn

Amundsen, Borregaard, Cson, DeWilde, Filur, G, Grng, G:son, Han Meier, Hansen, Hosianna, J, J:son, Knalle, Lakrits, Lekander, Möller, Piper, Raabjerg, S, Schwartz, Simon-Klippan, T-son, Widéen.

Flashbacks användarnamn är ju mer genomtänkta för fan.

Ska själv ansöka om namnbyte till MäyTrixX.
Citera
2009-05-07, 07:53
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Döpa sitt barn till "q"

Bokstavsbarn!

(inget går upp emot en usel ordvits såhär på morgonkvisten när det är lugnt på kontoret)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in