2025-04-28, 13:58
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det är ju på grund av sådana som dej som prostituerade löper stor risk i sverige att råka ut för
galningar. Vore det lagligt,regulerat och kunde utföras i säker miljö så skulle riskerna kunna minimeras.

Precis så är det. Största problemet för en sexarbetaren idag har med koppleri lagen och göra. Regeringen tillåter oss sälja sexuella tjänster men samtidigt låter de oss hoppa utan fallskärm.

Nästa problem är att många blandar ihop trafficking med sexarbete. De är två helt olika saker!

Jag visste inte om koppleri lagen innan mitt möte med Simon. Jag sålde sexuella tjänster på ett sätt som var betydligt mer säkert och proffsigt än många av sexarbetarna kan göra om de är medvetna om den lagen. Det går inte om inte vill förstöra sitt liv av polis, hyresvärd, socialtjänst, skatteverk, arbetsgivare. Och har man en sambo slås även dens liv sönder och kan hamna i fängelse. Det vet jag idag.

Jag har aldrig varit med om att en enda sexköpare har behandlat mig illa, eller ljugit, eller kränkt mig, och alla har gått med på mina krav. Jag var väldigt omtyckt och jag hjälpte många människor. Folk som inte fattar hur mycket man kan förbättra sitt psykiska mående med tex sexuella tjänster tycker jag lite synd om. Och jag mådde bra och var stolt över mitt arbete.

Det jag skrev precis, är varför lagen/polisen tycker att jag ska sitta här idag, med trauma och psykisk ohälsa..
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-04-28 kl. 14:02.
Citera
2025-04-28, 14:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du pratar om något som hände för 50 år sedan ?

Läs på om Tyskland. Deras FKK koncept har nära på noll risk eller våldsdåd.
Alltid personal på plats och dom prostituerade kan komma och gå som dom vill.

Ansvaret för våld mot prostituerade i Sverige ligger fortfarande hos torskarna. Alla prostituerade i Tyskland arbetar dessutom inte på FKK.

Du borde läsa den här artikeln.

Även Simon Häggström får komma till tals.

Samtidigt är det svårt att ignorera detta.

"det finns de som menar att det fortfarande finns en koppling mellan sexbranschen i Tyskland och den organiserade brottsligheten. Manfred Paulus är pensionerad polis och har ägnat 30 år åt att kartlägga människohandel för sexuella ändamål, prostitution och kriminella grupperingar. Idag är flitig gäst i TV, radio och tidningar när frågorna diskuteras".

"Han säger att läget i Tyskland är allvarligt, att det i dag är fler kriminella som tjänar pengar på prostitutionen än innan lagstiftningen ändrades 2002"

"Han räknar upp ligor från bland annat Rumänien, Bulgarien, Albanien som jobbar tillsammans med tyska kriminella. Och med prostitution följer människohandel. Manfred Paulus säger att det man ser, inte alltid är så frivilligt som det verkar"

https://www.sverigesradio.se/artikel/6945939
Citera
2025-04-28, 14:26
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ansvaret för våld mot prostituerade i Sverige ligger fortfarande hos torskarna. Alla prostituerade i Tyskland arbetar dessutom inte på FKK.

Du borde läsa den här artikeln.

Även Simon Häggström får komma till tals.

Samtidigt är det svårt att ignorera detta.

"det finns de som menar att det fortfarande finns en koppling mellan sexbranschen i Tyskland och den organiserade brottsligheten. Manfred Paulus är pensionerad polis och har ägnat 30 år åt att kartlägga människohandel för sexuella ändamål, prostitution och kriminella grupperingar. Idag är flitig gäst i TV, radio och tidningar när frågorna diskuteras".

"Han säger att läget i Tyskland är allvarligt, att det i dag är fler kriminella som tjänar pengar på prostitutionen än innan lagstiftningen ändrades 2002"

"Han räknar upp ligor från bland annat Rumänien, Bulgarien, Albanien som jobbar tillsammans med tyska kriminella. Och med prostitution följer människohandel. Manfred Paulus säger att det man ser, inte alltid är så frivilligt som det verkar"

https://www.sverigesradio.se/artikel/6945939

Vad förvänta du dej av Sveriges Radio ?
Du kan väl ta och läsa vad Amnesty International anser om prostirution och mänskliga rättigheter ?
Citera
2025-04-28, 15:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du kan väl ta och läsa vad Amnesty International anser om prostirution och mänskliga rättigheter ?

Kan inte du ta och predika för Simon Häggström istället?
Maila honom och framför dina synpunkter angående prostitution och mänskliga rättigheter.
Citera
2025-04-28, 15:18
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Kan inte du ta och predika för Simon Häggström istället?
Maila honom och framför dina synpunkter angående prostitution och mänskliga rättigheter.

Jag predikar inte.

Du har inga lösningar, du är en del av problemet.
Citera
2025-04-28, 15:29
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:

Alla vet inte om att våra medier är korrupta och vridna åt endast ett håll oftast, och det är så tråkigt. Och varför är det ett bra argument till att vi alla andra sexarbetare som faktiskt är LYCKLIGA och NÖJDA ska behöva ha kriminella kunder, inte ha några rättigheter, sluta jobba pga man inte ska bli jagad och hotad av polisen? Varför har vi plötsligt tappat vår frihet och rättigheter om vad vi får göra med våra kroppar? Varför får jag helt plötsligt inte få jobba med det jag vill? Nu TVINGAR istället polisen och regeringen mig in i ett yrke jag inte vill vara i? Där jag vantrivs.

I min värld är det ett helt bak och vänt sätt och bekämpa trafficking, människohandel, missbruk,psykisk ohälsa och allt annat som även finns i andra yrken och tjänster..
Citera
2025-04-28, 15:30
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Inte en enda prostituerad har dödats på drygt 40 år i Sverige, så att jobbet skulle vara så extremt farligt är förstås bara en myt som lögnhalsen Häggström gärna sprider.
Hur många byggjobbare har dött på arbetet under den tiden?
Förresten varför är det ingen som bryr sig om huruvida byggjobbarna är lyckliga på sitt jobb?

På tal om tvång så bokstavligen tvingas ishockeyspelarna i NHL att spela i ett specifikt lag genom den så kallade draften. Skulle verkligen Rasmus Dahlin vilja harva i ständiga bottenlaget Buffalo om han fick själv välja?
Varför är det ingen som upprörs över det?
Hallickar har spelarna också, de kallas dock för spelaragenter.
In i finkan med de allihop...
Citera
2025-04-28, 15:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Inte en enda prostituerad har dödats på drygt 40 år i Sverige, så att jobbet skulle vara så extremt farligt är förstås bara en myt som lögnhalsen Häggström gärna sprider.

Nu hittar du på. Det finns mycket våld mot de prostituerade som inte alls verkar tas upp i debatten. Simon Häggström uttalar sig även i artikeln nedan.

"Fyra aktuella fall i Stockholm"

"Nyligen avslutades rättegången mot en pojke åtalad för sexköp, grov våldtäkt och två fall av grovt rån. 15 år gammal ska han under knivhot ha våldtagit och rånat en manlig prostituerad på 10 000 kronor i kontanter"

"Dagen därpå ska han och en 18-årig kompis ha rånat en kvinnlig prostituerad på smycken och 30 000 kronor i kontanter"

"I februari dömdes en 29-åring till fängelse i fyra år och sex månader för grovt rån och försök till grovt rån mot prostituerade kvinnor. Enligt domen tog han kontakt med kvinnorna under förevändningen att han skulle köpa sex för att i stället råna dem på kontanter och värdesaker under pistol- och knivhot"
.

"I början av april greps fyra män i en bil på Kungsholmen sedan polisen larmats till en lägenhet där två prostituerade kvinnor enligt flera medier hittades bundna. Männen, tre födda på 00-talet och en fjärde i 30-årsåldern, sitter häktade misstänkta för människorov, grovt rån och försök till grovt rån"

"En man i Stockholm misstänks ha utsatt flertalet prostituerade kvinnor för rån och övergrepp under knivhot. Förundersökningen pågår"
[/quote]

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...och-grovt-vald

"– När jag började jobba med det här så var mer eller mindre alla sexköpare 40–50 plus. I dag kan vi se sexköpare som är femton år. Vi hanterar inte mängder av tonårskillar, men tillräckligt många för att man ska reagera på det.

En gängse bild är att den som säljer sex använder droger. Verkligheten är snarare att det är köparna som är påverkade, säger Häggström"
.

"– Vi ser väldigt mycket kokain och alkohol, vilket i kombination med risig kvinnosyn gör att gränsen för att bete sig våldsamt blir betydligt lägre.

Toppen av isberg
De ärenden som når polisens bord beskriver han som toppen av ett isberg.

– En absolut majoritet av alla brott som begås mot människor som säljer sex får vi aldrig kännedom om"
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-04-28 kl. 15:46. Anledning: Tillägg
Citera
2025-04-28, 16:01
Medlem
Skinnyfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Hur många byggjobbare har dött på arbetet under den tiden?
Förresten varför är det ingen som bryr sig om huruvida byggjobbarna är lyckliga på sitt jobb?

På tal om tvång så bokstavligen tvingas ishockeyspelarna i NHL att spela i ett specifikt lag genom den så kallade draften. Skulle verkligen Rasmus Dahlin vilja harva i ständiga bottenlaget Buffalo om han fick själv välja?
Varför är det ingen som upprörs över det?
Hallickar har spelarna också, de kallas dock för spelaragenter.
In i finkan med de allihop...

Såklart sker det våld i vår bransch också och säkert även mord. Som i ALLA andra yrken? Ska vi förbjuda dem också? Sexbranschen är tydligen den enda gruppen som måste ha noll tolerans på mord, våld, missbruk, psykisk ohälsa för att accepteras i samhället.

Jag har svårt och tro sexarbetare är de ”flest mördade”eller ens den farligaste yrkesgruppen i Sverige då det faktiskt är så lite som sker om man tänker på att vi saknar rättigheter. Ta bort tex en klubbägares/bartenders eller polisens rättigheter så ser vi hur deras arbetsmiljö skulle se ut..
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-04-28 kl. 16:18.
Citera
2025-04-28, 17:14
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Nu hittar du på. Det finns mycket våld mot de prostituerade som inte alls verkar tas upp i debatten. Simon Häggström uttalar sig även i artikeln nedan.

"Fyra aktuella fall i Stockholm"

"Nyligen avslutades rättegången mot en pojke åtalad för sexköp, grov våldtäkt och två fall av grovt rån. 15 år gammal ska han under knivhot ha våldtagit och rånat en manlig prostituerad på 10 000 kronor i kontanter"

"Dagen därpå ska han och en 18-årig kompis ha rånat en kvinnlig prostituerad på smycken och 30 000 kronor i kontanter"

"I februari dömdes en 29-åring till fängelse i fyra år och sex månader för grovt rån och försök till grovt rån mot prostituerade kvinnor. Enligt domen tog han kontakt med kvinnorna under förevändningen att han skulle köpa sex för att i stället råna dem på kontanter och värdesaker under pistol- och knivhot"
.

"I början av april greps fyra män i en bil på Kungsholmen sedan polisen larmats till en lägenhet där två prostituerade kvinnor enligt flera medier hittades bundna. Männen, tre födda på 00-talet och en fjärde i 30-årsåldern, sitter häktade misstänkta för människorov, grovt rån och försök till grovt rån"

"En man i Stockholm misstänks ha utsatt flertalet prostituerade kvinnor för rån och övergrepp under knivhot. Förundersökningen pågår"

Vad lögnaren Häggström säger ska man ta med en stor nypa salt. Karln ljuger som en häst travar.
Han profiterar på att sprida lögner, men det är du för dum för att förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Såklart sker det våld i vår bransch också och säkert även mord. Som i ALLA andra yrken? Ska vi förbjuda dem också? Sexbranschen är tydligen den enda gruppen som måste ha noll tolerans på mord, våld, missbruk, psykisk ohälsa för att accepteras i samhället.

Jag har svårt och tro sexarbetare är de ”flest mördade”eller ens den farligaste yrkesgruppen i Sverige då det faktiskt är så lite som sker om man tänker på att vi saknar rättigheter. Ta bort tex en klubbägares/bartenders eller polisens rättigheter så ser vi hur deras arbetsmiljö skulle se ut..

Nej inget mord har skett i Sverige på drygt 40 år. Tidningarna och SVT skulle ju för fanken skriva spaltkilometer om det...
Även övrig våld är nog ytterst begränsad, de flesta som besöker fnask är ju vanliga män typ Dermot Clemenger som knappast delar ut en käftsmäll om han får en dålig avsugning.

Helt riskfritt är förstås inte yrket, men vilket yrke är det?
Senast redigerad av LimitedByAsholes 2025-04-28 kl. 17:17.
Citera
2025-04-28, 17:54
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Alla vet inte om att våra medier är korrupta och vridna åt endast ett håll oftast, och det är så tråkigt. Och varför är det ett bra argument till att vi alla andra sexarbetare som faktiskt är LYCKLIGA och NÖJDA ska behöva ha kriminella kunder, inte ha några rättigheter, sluta jobba pga man inte ska bli jagad och hotad av polisen? Varför har vi plötsligt tappat vår frihet och rättigheter om vad vi får göra med våra kroppar? Varför får jag helt plötsligt inte få jobba med det jag vill? Nu TVINGAR istället polisen och regeringen mig in i ett yrke jag inte vill vara i? Där jag vantrivs.

I min värld är det ett helt bak och vänt sätt och bekämpa trafficking, människohandel, missbruk,psykisk ohälsa och allt annat som även finns i andra yrken och tjänster..

Börjar mer och mer förstå att vi är omyndigförklarade. Inte på pappret, men i den vardagliga praktiken.

Vad vi gör med våra kroppar ...ja...
Citera
2025-04-28, 18:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag predikar inte.

Du har inga lösningar, du är en del av problemet.

Nej, istället är det sexköparna som utgör problemet.

Det är knappast Simon Häggströms fel att det finns människor som ger blanka fan i sexköpslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in