Citat:
Ursprungligen postat av
george.sthlm
Det är ju på grund av sådana som dej som prostituerade löper stor risk i sverige att råka ut för
galningar. Vore det lagligt,regulerat och kunde utföras i säker miljö så skulle riskerna kunna minimeras.
Precis så är det. Största problemet för en sexarbetaren idag har med koppleri lagen och göra. Regeringen tillåter oss sälja sexuella tjänster men samtidigt låter de oss hoppa utan fallskärm.
Nästa problem är att många blandar ihop trafficking med sexarbete. De är två helt olika saker!
Jag visste inte om koppleri lagen innan mitt möte med Simon. Jag sålde sexuella tjänster på ett sätt som var betydligt mer säkert och proffsigt än många av sexarbetarna kan göra om de är medvetna om den lagen. Det går inte om inte vill förstöra sitt liv av polis, hyresvärd, socialtjänst, skatteverk, arbetsgivare. Och har man en sambo slås även dens liv sönder och kan hamna i fängelse. Det vet jag idag.
Jag har aldrig varit med om att en enda sexköpare har behandlat mig illa, eller ljugit, eller kränkt mig, och alla har gått med på mina krav. Jag var väldigt omtyckt och jag hjälpte många människor. Folk som inte fattar hur mycket man kan förbättra sitt psykiska mående med tex sexuella tjänster tycker jag lite synd om. Och jag mådde bra och var stolt över mitt arbete.
Det jag skrev precis, är varför lagen/polisen tycker att jag ska sitta här idag, med trauma och psykisk ohälsa..