2025-04-26, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja väldigt konstigt, hade ju räckt med byxorna om GM ville få det att se ut som ett urspårat våldtäktsförsök.

Ja eller hur.
Om det inte var så att man försökte ta på Eva kläderna, men misslyckades i mörkret och stressen.

Evas toyboy kanske var en äldre man ?
Hon kanske sa toyboy för att ge sken om att hon INTE dejtade en betydligt äldre man i Sundsvall, säg att denna man var ca 15-16 år äldre och bodde i Brattås, född 1944-05-05.

Spekulationer så klart, detta med toyboy kan ju också vara en efterhandskonstruktion av dom inblandade.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-04-26 kl. 12:25.
Citera
2025-04-26, 20:02
Medlem
2019-04-22, 16:05
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Ja, du tänker ju som du gör. För mig finns inte ett uns av att det är någon annan än Paj och så har det varit från dag ett.

och så har det varit från dag ett” innebär att boanchga hade ”insikt” om Paj som Evas mördare ”redan från allra första början”.

Omöjligt, såvida inte …

2017-03-20, 20:50
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Ja jag vet inte hur Pia tänkte så jag kan inte svara. Familjens telefon fick inte vara upptagen, under den här tiden kunde de bara prata med varandra några minuter i taget, därför fick inte Pia reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.
Citat:
– Bo Åström: Hur fick du reda på att Eva var död?
– Pia: Jag läste det i tidningarna.
– Bo Åström: Vad tänkte du då?
– Pia: När jag slog upp tidningarna sa jag: ”Vad fan har han gjort?”.
– Bo Åström: ”Vad fan har han gjort?”.
– Pia: Ja.
– Pia: Till min dåvarande sambo som även han var kompis med ”P”.
Pia kom till ”insikt” om Paj som Evas mördare när hon slog upp tidningarna ”på måndagen” i Sundsvall.

2021-03-21, 18:10
Citat:
P tömde lgh, tog hennes bil, tog hand om familjen, han var så tillmötesgående, han sörjde varken då eller senare, alltid långärmade kläder. Anneli med Fam var totalt förlamade, de hade nog inte sett något vare sig de såg eller inte. P hakade fast Anneli i några år, tills hon förstod vad han gjort och poff så var han borta. De hade Eva gemensamt i en fruktansvärd tragedi och han gömde sig för henne när han förstod att hon visste.

Enligt boanchga kom Anneli till ”insikt” om Paj som Evas mördare först ”några år” senare.

Att ”veta om” mordet på Eva från fredag 25 september är detsamma som att ”redan från allra första början” ha ”vetskap” om vem som mördade henne.
• Att ”veta om” om mordet på Eva från lördag 26 september är INTE detsamma som att ”redan från allra första början” ha ”insikt” om vem som mördade henne.

• Att ”veta om” om mordet på Eva från måndag 28 september är INTE detsamma som att ”redan från allra första början” ha ”insikt” om vem som mördade henne.
Endast mördar/en/arna har ”redan från allra första början vetskap” om vem/vilka som mördade Eva, ”och så har det varit från dag ett”.

Dag ett är fredag 25 september 1987.

Enligt uppgift så ska Pia ha varit i Umeå vid tiden för mordet på Eva.
Polisen brydde sig inte om hennes utsagor, enligt samma uppgift.
2017-03-20, 19:30
Citat:
Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, tror du familjen Söderströms prioriteringar dagarna efter mordet var att ringa runt till Evas kompisar? Hon hörde av sig till polisen om sina misstankar, men de var inte intresserade, de hade fått upp spåret på Sture.

Pias olycka tör då rimligtvis ha skett i närheten av Umeå; där hon varit folkbokförd sedan 1987-09-10.

Enligt uppgift i tråden så är hon inget sanningsvittne.

2016-08-31, 18:54
Citat:
Ursprungligen postat av Toknisse
Hon är nog inget sanningsvittne sägs det....

Vem är då Annelis vattentäta alibi vid tiden för mordet på Eva?

2016-12-31, 12:05
Citat:
Anneli har ett vattentätt alibi, hon är inte inblandad på något sätt.

Det är inte förrän 2019-04-19, 11:53 som Annelis vattentäta alibi vid tiden för mordet på Eva ger sig till känna i tråden.

2019-04-19, 11:53
Citat:
Ja, jag var med Anneli då!

Det är boanchga som är Annelis vattentäta alibi, inte pojkvännen i Bollsta, och hen åkte från Kramfors tidig lördagmorgon.

2021-03-23, 20:55
Citat:
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon och tyvärr fanns inte mobiltelefonerna då som nu. Vi hade inga och de fasta linjerna skulle vara fria så mycket som möjligt om polis ringde hem till Fam söderström.

Innan dess var Anneli och boanchga på två ställen under kvällen.

2019-04-19, 22:26
Citat:
Ja det stämmer, vi var på två ställen under kvällen.

Rimligtvis borde de ställena ha varit Kramfors och Bollstabruk.

Talar ’även’ boanchga med kluven tunga?
Citera
2025-04-27, 00:07
Avslutad
Litar inte mycket på det PG och Anneli säger faktiskt.
Allting kanske är spegelvänt, om PG eller Anneli hade en toyboy.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-04-27 kl. 00:16.
Citera
2025-04-27, 18:49
Avslutad

Döljer det långa inlägget men ja det kan vara så att PG var i Umeå den helgen, vilket lämnar Anneli utan alibi.
Dessutom var PG på sjukhus på Lördagen.
PG bodde inte ens i Kramfors, varför skulle hon vara där som nyinflyttad i Umeå ?
Att mellanlanda i Bollstabruk vore en rejäl omväg på den tiden, det fanns ingen E4 då, och ingen ringvägen i Kramfors.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-04-27 kl. 18:54.
Citera
2025-04-27, 19:09
Medlem
echoesofglory hävdar att Anneli har ett vattentätt alibi som är kontrollerat.

Citat:
2016-12-31, 12:05
Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)
Postat av echoesofglory
Anneli har ett vattentätt alibi, hon är inte inblandad på något sätt. Vet inte om man kan kvalificera sig till närstående som inte behöver vittna under ed, tror det bara gäller familj och släkt, men kan givetvis ha fel.

Citat:
2017-01-04, 12:09
Postat av echoesofglory
Jag har skrivit detta till dig förut, Anneli har ett vattentätt alibi som är kontrollerat, att hävda att Anneli mördat sin syster och hund eller att hunden körts över av en cykel är verklighetsfrånvänt.

2025-04-26, 20:02
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
Vem är då Annelis vattentäta alibi vid tiden för mordet på Eva?
Citat:
Det är inte förrän 2019-04-19, 11:53 som Annelis vattentäta alibi vid tiden för mordet på Eva ger sig till känna i tråden.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Det är boanchga som är Annelis vattentäta alibi, inte pojkvännen i Bollsta, och hen åkte från Kramfors tidig lördagmorgon.
Citat:
Innan dess var Anneli och boanchga på två ställen under kvällen.
Citat:
Rimligtvis borde de ställena ha varit Kramfors och Bollstabruk.
Citat:
Talar ’även’ boanchga med kluven tunga?

Varför berättade boanchga att hen var Annelis vattentäta alibi?

Citat:
2019-04-18, 19:30
Postat av boanchga
Svartsjuka...ja där fick jag svar direkt att du har absolut ingen kännedom om dessa människor och framförallt inte Anneli. Vet du inte om att hon har 100% alibi? Lägg ner ditt skitsnack om henne.

Citat:
2019-04-19, 09:43
Postat av boanchga
Vet du vad som hände i Bollsta? Jag vet!

Citat:
2019-04-19, 09:48
Postat av boanchga
Nej det har varit många spekulationer här och så blir det väl när människor sitter och funderar ut vad som kan ha hänt men i själva verket inte vet något om människor som anklagas. Att diskutera Anneli, det är att ödsla bort tid.

Citat:
Postat av boanchga

Med stor tydlighet framgår det i tråden att DNA kommer visa att PAJ tog Evas liv?

2019-04-16, 15:49
Citat:
Dina frågor saknar helt betydelse för mig, de är helt orelevanta. Hur gärna jag än skulle svara på dessa frågor så finns det orsaker som gör att jag inte kan det. Tyvärr! Men, att någon annan än PAJ mördat Eva är faktiskt 100% uteslutet! Han tog hennes liv och dna kommer att visa det så för mig saknar alla andra spekulationer värde.

Hur kan boanchga veta till 100% att DNA kommer visa att PAJ mördat Eva?

Varför ältas det om DNA i tråden?

ALLA (DNA)
https://www.flashback.org/sok/?t=715098&query=DNA&search_post=1&sp=1&date_from=2 000-01-01&date_to=2025-04-27&so=pa
boanchga (DNA)
https://www.flashback.org/sok/?t=715098&query=DNA&userid=385446&search_post=1&sp =1&date_from=2000-01-01&date_to=2025-04-27&so=pa

echoesofglory (DNA)
https://www.flashback.org/sok/?t=715098&query=DNA&userid=749534&search_post=1&sp =1&date_from=2000-01-01&date_to=2025-04-27&so=pa

Timeout (DNA)
https://www.flashback.org/sok/?t=715098&query=DNA&userid=508989&search_post=1&sp =1&date_from=2000-01-01&date_to=2025-04-27&so=pa

kramiklon (DNA)
https://www.flashback.org/sok/?t=715098&query=DNA&userid=1108113&search_post=1&s p=1&date_from=2000-01-01&date_to=2025-04-27&so=pa
Experten om morden i Västernorrland: "Finns bara dna kvar tar polisen mördarna"
13 mars 2019 12:00
https://www.tidningenangermanland.se/2019-03-13/experten-om-morden-i-vasternorrland-finns-bara-dna-kvar-tar-polisen-mordarna/
– Finns bara dna kvar tar polisen mördarna. I varje fall om de kommer från norra eller västra Europa, eller från USA. Det är bara en tidsfråga, säger dna-släktforskarexperten Peter Sjölund i Åm, Älandsbro.
Systerns mördare går fortfarande fri – 29 år efter brutala mordet
UPPDATERAD 14 DECEMBER
2016PUBLICERAD 12 DECEMBER 2016
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hela-marken-forsvann
– Jag sprang dit och in där, och så hittade jag henne...hon hade bara en t-shirt på sig som var vit förut men nu var den alldeles röd...hon låg där naken och Laban låg bredvid...och kläderna låg konstigt, på ett annat ställe...jättekonstigt var det...
Med tanke på allt det hat som har skjöljts över PAJ i tråden så är det ju inte helt omöjligt att DNA (sperma, hud eller hår) har planterats på Evas kropp efter hennes avklädning i syfte att sätta dit honom för mordet?

2016-11-08, 23:32
Citat:
Ja om inte GM ville få det att se ut som ett sexbrott...

En riggad brottsplats; av någon som har sett PAJs destruktiva, mörka sida på mycket nära håll.

2019-04-18, 16:57
Citat:
Om ni känner PAJ så bör ni ha funderingar på någon annan. Så, jag drar den slutsatsen att ni inte känner honom och har sett vem han faktiskt är. Inte pajasen som gillar att parta utan den destruktiva, mörka sida han har...jag har sett den på mycket nära håll och den är skrämmande.

På x antal år hinner hen på ett skrämmande och mycket nära håll se den destruktiva, mörka sida som pajasen har …

Senast redigerad av Slaskheter 2025-04-27 kl. 19:21.
Citera
2025-04-28, 10:27
Avslutad
Citat:
Det är nog första gången jag ser uppgiften om jeansjackan, att den togs av (efter dom 11 huggen)
Udda... minst sagt...
Men det stämmer nog - I SVT-intervjun med Anneli (om när Eva hittades) sa AS "hon hade en vit t-shirt, som nu var helt röd".
Förmodligen hade hon bara strumpor och en t-shirt på sig, eftersom skorna också hade tagits av.

Men om PG skulle vara gärningsmannen kan det ju vara så att hon kom på toyboyen(PGs kille) med Eva i Evas lägenhet. Om det var så att Eva redan hunnit hem till Bruket.
Kan det vara PG som stack kniven i nacken på Eva ?

Sedan hjälpte toyboyen till att gömma henne i dungen då han kände att han var tvungen, eftersom han varit otrogen. PG hade ju nyligen gjort slut med sin kille 1987 då hon viftade kniven mot honom, och fick honom att hoppa genom ett fönster på 3e våningen, lämnades svårt skadad på gatan.

Kan ju vara så att Eva inte hade en aning om att PG och toyboyen var ett par eftersom Eva nyss kommit hem till Kramfors.
Citera
2025-04-28, 11:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
Men om PG skulle vara gärningsmannen kan det ju vara så att hon kom på toyboyen(PGs kille) med Eva i Evas lägenhet. Om det var så att Eva redan hunnit hem till Bruket.
Kan det vara PG som stack kniven i nacken på Eva ?

Allt talar för att GM var före Eva på plats nere vid Långbacken och väntade in henne.
Citera
2025-04-28, 18:32
Avslutad
Citat:
Allt talar för att GM var före Eva på plats nere vid Långbacken och väntade in henne.

Troligtvis var det så, men visst kan hon även blivit förföljd bakifrån och att cyklisten på andra sidan inte hade med mordet att göra.

Tänk om mördaren tar fel på Anneli och Eva i mörkret, då Eva kom gåendes med Laban, någon som normalt Anneli gjorde. Det kan ju vara så att mördaren var ute efter att hämnas på Anneli om mördaren var intresserad av samma kille, toyboyen M Frestadius.
Citera
2025-04-30, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Gillade han fiske? Kanske han var med i samma fiskeförening som cykelvittnet? Och cykelvittnet fick 10.000 för att peka ut fel person (aka cykelS*ure)

Kanske inte en helt dum tanke.
Troligen var alla 3 medlemmar i Stenbiten, liksom Börje Öhman.

Hundvittnet Ulf A, var väl relativt nyinflyttad då 1987 men han kunde ändå känna igen mannen på cykeln. Dessutom bodde ju Sverre bara ett stenkast från hundvittnet i samma område.

Börje Öhman bodde även han i samma område.
Om Sverre var mördaren/cyklisten så bodde alla 3 i samma kvarter.

Kopplingen till fiskeriföreningen är därför stor då alla 3 var medlemmar där.
Inte konstigt då att UA skulle känna igen Svemol.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-04-30 kl. 22:28.
Citera
2025-05-01, 07:49
Medlem
Citat:
Kanske inte en helt dum tanke.
Troligen var alla 3 medlemmar i Stenbiten, liksom Börje Öhman.

Hundvittnet Ulf A, var väl relativt nyinflyttad då 1987 men han kunde ändå känna igen mannen på cykeln. Dessutom bodde ju Sverre bara ett stenkast från hundvittnet i samma område.

Börje Öhman bodde även han i samma område.
Om Sverre var mördaren/cyklisten så bodde alla 3 i samma kvarter.

Kopplingen till fiskeriföreningen är därför stor då alla 3 var medlemmar där.
Inte konstigt då att UA skulle känna igen Svemol.
Undrar om de har skrivits fel i tidningarna. Har hela tiden fått för mig att cyklisten kommer från Limstagatan, inte Norrlimstavägen. Kanske cykelvittnet inte höll på att bli överkörd bakifrån utan från sidan om de möttes precis vid korsningen Limstagatan/Norrlimstavägen. Det skulle förklara varför cykelvittnet kunde få en bra uppfattning om hur cyklisten såg ut eftersom det borde ha funnits gatlyse just där.
Men cyklisten kanske inte uppmärksammar hur cykelvittnet ser ut. (Obs! Hypotes)
Citera
2025-05-01, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Undrar om de har skrivits fel i tidningarna. Har hela tiden fått för mig att cyklisten kommer från Limstagatan, inte Norrlimstavägen. Kanske cykelvittnet inte höll på att bli överkörd bakifrån utan från sidan om de möttes precis vid korsningen Limstagatan/Norrlimstavägen. Det skulle förklara varför cykelvittnet kunde få en bra uppfattning om hur cyklisten såg ut eftersom det borde ha funnits gatlyse just där.
Men cyklisten kanske inte uppmärksammar hur cykelvittnet ser ut. (Obs! Hypotes)

Kan vara så.
Jag har tänkt den tanken och att även Börje Öhman kan vara cyklisten.
Börje stämmer in på pricken på hundvittnets beskrivning.
Han bodde ju bara ca 100m bortanför Sverre på Norrlimstavägen 23.

Det skulle förklara varför han under alla år har försökt sätta dit Sture

Det är också en liten backe utför från Norrlimstavägen så du hinner nog få upp en bra fart på cykeln, att krocka med någon i korsningen där vore därför inte så konstigt.

Kan ju vara så att hundvittnet fick 10.000kr av Börje för att inget säga.

En till teori är ju att Harri S*ndberg var hemma hos Börje den helgen, om han hade permis.
H.S blev förhörd angående Palme mordet
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:KC10400-00-B

Efter lite efterforskning så visar det sig att Harri S var med i samma ridklubb som Eva och att hans dotter tävlade där.

Om Börje var cyklisten förklarar det mycket...
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-05-01 kl. 08:34.
Citera
2025-05-01, 09:55
Medlem
Citat:
Kan vara så.
Jag har tänkt den tanken och att även Börje Öhman kan vara cyklisten.
Börje stämmer in på pricken på hundvittnets beskrivning.
Han bodde ju bara ca 100m bortanför Sverre på Norrlimstavägen 23.

Det skulle förklara varför han under alla år har försökt sätta dit Sture

Det är också en liten backe utför från Norrlimstavägen så du hinner nog få upp en bra fart på cykeln, att krocka med någon i korsningen där vore därför inte så konstigt.

Kan ju vara så att hundvittnet fick 10.000kr av Börje för att inget säga.

En till teori är ju att Harri S*ndberg var hemma hos Börje den helgen, om han hade permis.
H.S blev förhörd angående Palme mordet
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:KC10400-00-B

Efter lite efterforskning så visar det sig att Harri S var med i samma ridklubb som Eva och att hans dotter tävlade där.

Om Börje var cyklisten förklarar det mycket...

BÖ bodde nog för långt bort från korsningen för att kunna hålla koll på om ES klev ut ur BÅ's bil eller inte. Omöjligt att se ner till korsningen från Norrlimsta 23.
H.S skulle nog ha kommit på något bättre sätt. Sysslade väl mest med vapenhandel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in