2025-04-22, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vad tror du om det "anonyma tipset"? Kan någon, kanske rent av Mr P ha lejt SveMol för att mörda Eva?

Swe Mol eller GN skulle kunna vara den lejda mördaren.
GN bodde iaf i direkt anslutning till där Eva släpptes av.

Sedan vet vi inte om mördaren hade Eva under uppsikt i flera dagar eller om det var någon som hände sista kvällen som fick mördaren att agera.

Mycket stämmer dock in på att mördaren hade Eva under uppsikt.
Och det är ju något även GWP varit inne på.
En lejd mördare hade nog stenkoll på Eva och hennes rörelsemönster sista dagarna.

Kan det vara så att mördaren rent av hade koll på vad som hände i PAJs lägenhet, vilka som kom och gick, och framförallt hade han koll på Eva. Kan vara så att cyklisten förföljt Eva under flera dagar.

En stalker, troller, raptor som Handfatstrallaren varit inne på.
Se inlägg: (FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)

Att Eva blev kvar i lägenheten extra länge kanske var planerat så att den lejde mördaren fick fritt fram.
Dock kan den lejde mördaren trott att Eva skulle gå hela vägen hem från PAJ.
Så han fick extra bråttom när Eva åkte med Berith i bilen.

Läget uppenbarade sig sedan när Eva steg ur bilen och gick ensam sista biten.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-04-22 kl. 11:17.
Citera
2025-04-22, 12:32
Medlem
Svemol jobbade som snickare säger dom som vet, med massor av vertyg. Bodde på Norrlimstavägen enligt uppgift.

Att nån skulle beställt ett mord på ES för 10 tusen håller åtminstone jag som helt osannoligt, dessutom haft span på henne ett tag innan mordet låter ju knepigt, hon bodde ju i Sundsvall sen några månader Hon var ju ingen knarkbrottsling.

Jag tror att det var stundens ingivelse av nån sjuk typ på cykel.

Inte som BÖ säger: en i hennes krets.
Citera
2025-04-22, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Svemol jobbade som snickare säger dom som vet, med massor av vertyg. Bodde på Norrlimstavägen enligt uppgift.

Att nån skulle beställt ett mord på ES för 10 tusen håller åtminstone jag som helt osannoligt, dessutom haft span på henne ett tag innan mordet låter ju knepigt, hon bodde ju i Sundsvall sen några månader Hon var ju ingen knarkbrottsling.

Köksknivar har ju tex oftast inte skydd, så då måste gärningsmannen ha skadat sig rejält.
Men PG hamnade ju på sjukhus så vad vet man
PG jagade sin pojkvän med kniv...
Och hennes bror har visst huggit någon.

Snickarknivar är väl inte så långa oftast.

Cykeln kanske inte var mördarens egen då den lämnades kvar på platsen, eller hmm.

Men om gärningsmannen var blodig om händerna så ville nog denne inte heller smeta ner cykeln. Den hämtades nog senare under natten då GMn vågade sig fram och hade tvättat av sig.

Det känns mest troligt att mördaren bodde inom Limsta/Bruket området.
Därför tycker jag Anneli är den hetaste kandidaten, förutom GN.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-04-22 kl. 15:02.
Citera
2025-04-22, 21:54
Medlem
Citat:

Jag tror att BÖ sa att GM var någon i hennes kontaktnät. Kontaktnät är inte detsamma som vänkrets. Att GM skulle vara någon i hennes kontaktnät tycker jag stämmer bra med GWP's uppfattning att mördaren kunde ha henne under uppsikt.
Citera
2025-04-23, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Jag tror att BÖ sa att GM var någon i hennes kontaktnät. Kontaktnät är inte detsamma som vänkrets. Att GM skulle vara någon i hennes kontaktnät tycker jag stämmer bra med GWP's uppfattning att mördaren kunde ha henne under uppsikt.

Evas kontaktnät var nog rätt stort med tanke på att hon tog hand om ungdomar med problem ?
Därför kanske SE kan vara intressant som möjlig GMn.
Även GN eller JB.
Men tror mer på en sån som SE som förmodligen inte hade så många sociala kontakter.
När Eva skulle lämna kanske han inte hade någon kvar?
Eva och SE gick vad jag förstår i samma klass på högstadiet.
Kan det vara så att SE lätt flippar ur om han blir emotsagd, iaf på den tiden.
Citera
2025-04-23, 16:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
Evas kontaktnät var nog rätt stort med tanke på att hon tog hand om ungdomar med problem ?

Att Eva tog hand om ungdomar med problem stämmer inte, det är väl bara nåt det har fantiserats och spekulerats om i tråden för evigheter sedan. Trådsanning.
Citera
2025-04-23, 20:59
Medlem
Citat:

Vet du om SveMol var jägare? Vet du om han hade en hund?
Citera
2025-04-23, 21:45
Medlem
Citat:

Tror på nej på båda
Citera
2025-04-23, 23:18
Avslutad
Citat:

Sv*rre Mol*nder bodde verkligen perfekt till för att vara cyklisten om han nu bodde på Slingervägen 37. Om han precis utfört mordet då han nästan krockar med hundvittnet och var på väg hem.

Men det förklarar i såna fall inte varför cykeln blir kvar på platsen. Om inte det var Evas och Annelis cykel som Eva hade. Men det kan ju också vara så att han hämtar cykeln senare.

Om man kollar dödsannonsen så ser han ut att ha varit fiskare, och så nämns det något om pilbågsskytte när man googlar hans namn.

Vilket gör att det genast poppar upp en idé om att Eva och Laban blev skjuta med pilbåge ?

Säg att Sverre stod och sköt pilbåge mot träden precis när Eva kommer förbi, en pil direkt i nacken och hon avlider. För att dölja olyckan kanske Sverre delar ut lite extra knivhugg. För att dölja olyckan lite extra så tar han av Evas kläder och får det att se ut som en våldtäkt.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-04-23 kl. 23:34.
Citera
2025-04-24, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
Sv*rre Mol*nder bodde verkligen perfekt till för att vara cyklisten om han nu bodde på Slingervägen 37. Om han precis utfört mordet då han nästan krockar med hundvittnet och var på väg hem.

Men det förklarar i såna fall inte varför cykeln blir kvar på platsen. Om inte det var Evas och Annelis cykel som Eva hade. Men det kan ju också vara så att han hämtar cykeln senare.

Om man kollar dödsannonsen så ser han ut att ha varit fiskare, och så nämns det något om pilbågsskytte när man googlar hans namn.

Vilket gör att det genast poppar upp en idé om att Eva och Laban blev skjuta med pilbåge ?

Säg att Sverre stod och sköt pilbåge mot träden precis när Eva kommer förbi, en pil direkt i nacken och hon avlider. För att dölja olyckan kanske Sverre delar ut lite extra knivhugg. För att dölja olyckan lite extra så tar han av Evas kläder och får det att se ut som en våldtäkt.

Gillade han fiske? Kanske han var med i samma fiskeförening som cykelvittnet? Och cykelvittnet fick 10.000 för att peka ut fel person (aka cykelS*ure)
Citera
2025-04-24, 09:30
Avslutad
Citat:
Gillade han fiske? Kanske han var med i samma fiskeförening som cykelvittnet? Och cykelvittnet fick 10.000 för att peka ut fel person (aka cykelS*ure)

Finns nog bara en fiskeförening i Kramfors vad jag kan se, Stenbiten.
Hundvittnet var nog ordförande där en gång i tiden.
https://www.allehanda.se/artikel/icktjarn-i-toppen-av-put-and-take

Det är möjligt även Börje Öhman varit medlem där, men han bor ju i Sundsvall numera.

Det som talar emot en utomstående gärningsman är ju att Laban placeras vid Eva.

Det kan ju vara så att gärningsmannen och hundvittnet har samma första namn

Rent geografiskt bodde denne Sverre väldigt bra till för att vara cyklisten.

Det sägs ju aldrig vart han fortsatte sin cykeltur, kanske var det så att han rent av cyklade hem efter utförd handling. Jag tycker det verkar mer logiskt att man är stressad efteråt och har väldigt bråttom ifrån mordplatsen.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-04-24 kl. 09:49.
Citera
2025-04-24, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Eva var Annelis välkammade storasyster!

i dubbel bemärkelse

– Anneli var väldigt osocial. Full av lättja. Och hon sa inte vad hon tyckte. Eva såg ju jättemycket ner på henne för det där eftersom Anneli var tvärtom då...hon var Evas motsats verkligen. Annelie var ju hennes lillasyster. Anneli var Evas svikare.

Anneli var Evas svikare.

GN VET

Kan vara så.
Anneli var förmodligen den enda som skulle placera Laban bredvid Eva i någon slags syskonkärleks förklaring.
Sverre kan vara medhjälpare/cyklisten.
Eller så råkade Sverre bara vara på fel plats vid fel tidpunkt som vittne.
Men cyklisten var ju snarare runt 32-33 år gammal.
Det är ändå en viss skillnad på att vara 37 år gammal.
Jag tror inte hundvittnet hade så fel i beskrivningen.

Beskrivning av cyklisten enligt echoesofgloryhole
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-04-24 kl. 10:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in