Citat:
Ursprungligen postat av
theblackdahlia
Pojkvännen är samma kille hon hälsade på kvällen innan. Jag har fått uppfattningen att de kanske inte var tillsammans fortfarande? Ska dock låta det vara osagt. Därför jag skrev pojkvän/ex. Kan ta reda på fakta där tills imorgon.
Lite info/rykten som jag har:
* Morgonen efter ska pojkvännen ha ringt hennes föräldrar och frågat OM hon kommit hem. Inte "Hej, kan jag få prata med Eva?", vilket jag tycker är märkligt.
* En kompis pappa blev intagen till förhör några gånger då han vid tiden var missbrukare, bodde på Bruket och hade en röd cykel. Friades dock från misstankar fort.
* Fallet har varit uppe i nåt program med ett medium inblandat. Nån som kommer ihåg mediet Jörgen från "Det Okända?". Han var ganska tagen när han var vid mordplatsen. Om man tror på sånt pekar det han sa mer mot pojkvännen än cykelmannen som GM.
* Ristningen i björken gjordes av några hårdrockskillar och var alltså ett osmakligt prank.
* En polisfru har i princip pekat ut pojkvännen som GM på Facebook.
Jag tycker än idag att pojkvännen är en skum typ. Har ryst de få gånger jag sett honom. Han jobbar som brevbärare, intresserad av hästar (såg att nån skrivit om en hästhage i närheten av mordplatsen tidigare). Han är väl lite av en kuf, men accepterad i samhället.
Jag tror inte att cykelmannen kan ha varit kapabel till detta mord. Jag vet inte hur han var på den tiden men det känns bara omöjligt. Han är en riktig kuf idag iaf. Tror definitivt att han kan ha varit där, men blivit skrämd och dragit därifrån fort som attan.
Återkommer om jag kommer på nåt mer. Ser fram emot programmet som ska sändas.
jag tycker inte du ska skrämmas till tysnad.Det är mycket bra att du delger oss andra det du vet och fått höra.
Hur gammal är exet nu?Har han varit skötsam sen mordet på Eva?
Jobbade han med samma yrke även när han var tillsammans med Eva Söderström?
Är han sjukligt svartsjuk och har lätt för att känna sig kränkt osv?
Finns de fler anledningar till att pojkvännen är intressant i utredningen?
På vilket sätt är han en kuf?Är han speciell?
Citat:
Ursprungligen postat av
Toknisse
Alltså här har en massa antaganden om den sk. Pojkvännen...
Ni som tycker till här har ingen aning om vad som hänt eller den skyldige.
Polisfrun borde träda fram :-)
Ä försiktig med era utpekanden...
Minst en vet vad som hänt och det är mördaren.Sen har han troligtvis sagt nånting till andra också .
Vem tror du själv är mördaren?
Av vilken anledning skulle Eva och hennes hund mördats.
Varför skulle exet vara oskyldig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Toknisse
Jag känner pojkvännen och han är inte alls någon kuf...
Du sysslar med ryktesspridning nu å det ska du verkligen akta dig för....
Välkommen till Flashback.
Här spekulerar vi.
Du får visa att ryktena inte stämmer då på nåt vis.
Ibland känner man inte sina vänner så väl som man tror.
Man vill ju gärna tro gott om sina vänner.
En del tycker tydligen att han är en riktig kuf och är kapabel till mord osv.