2016-08-23, 10:20
Medlem
Alltså här har en massa antaganden om den sk. Pojkvännen...

Ni som tycker till här har ingen aning om vad som hänt eller den skyldige.

Polisfrun borde träda fram :-)

Ä försiktig med era utpekanden...
Citera
2016-08-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theblackdahlia
Pojkvännen är samma kille hon hälsade på kvällen innan. Jag har fått uppfattningen att de kanske inte var tillsammans fortfarande? Ska dock låta det vara osagt. Därför jag skrev pojkvän/ex. Kan ta reda på fakta där tills imorgon.

Lite info/rykten som jag har:
* Morgonen efter ska pojkvännen ha ringt hennes föräldrar och frågat OM hon kommit hem. Inte "Hej, kan jag få prata med Eva?", vilket jag tycker är märkligt.
* En kompis pappa blev intagen till förhör några gånger då han vid tiden var missbrukare, bodde på Bruket och hade en röd cykel. Friades dock från misstankar fort.
* Fallet har varit uppe i nåt program med ett medium inblandat. Nån som kommer ihåg mediet Jörgen från "Det Okända?". Han var ganska tagen när han var vid mordplatsen. Om man tror på sånt pekar det han sa mer mot pojkvännen än cykelmannen som GM.
* Ristningen i björken gjordes av några hårdrockskillar och var alltså ett osmakligt prank.
* En polisfru har i princip pekat ut pojkvännen som GM på Facebook.

Jag tycker än idag att pojkvännen är en skum typ. Har ryst de få gånger jag sett honom. Han jobbar som brevbärare, intresserad av hästar (såg att nån skrivit om en hästhage i närheten av mordplatsen tidigare). Han är väl lite av en kuf, men accepterad i samhället.

Jag tror inte att cykelmannen kan ha varit kapabel till detta mord. Jag vet inte hur han var på den tiden men det känns bara omöjligt. Han är en riktig kuf idag iaf. Tror definitivt att han kan ha varit där, men blivit skrämd och dragit därifrån fort som attan.

Återkommer om jag kommer på nåt mer. Ser fram emot programmet som ska sändas.

Jag känner pojkvännen och han är inte alls någon kuf...

Du sysslar med ryktesspridning nu å det ska du verkligen akta dig för....
Citera
2016-08-25, 12:13
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Pojkvännen är samma kille hon hälsade på kvällen innan. Jag har fått uppfattningen att de kanske inte var tillsammans fortfarande? Ska dock låta det vara osagt. Därför jag skrev pojkvän/ex. Kan ta reda på fakta där tills imorgon.

* Morgonen efter ska pojkvännen ha ringt hennes föräldrar och frågat OM hon kommit hem. Inte "Hej, kan jag få prata med Eva?", vilket jag tycker är märkligt.
* En kompis pappa blev intagen till förhör några gånger då han vid tiden var missbrukare, bodde på Bruket och hade en röd cykel. Friades dock från misstankar fort.
* Fallet har varit uppe i nåt program med ett medium inblandat. Nån som kommer ihåg mediet Jörgen från "Det Okända?". Han var ganska tagen när han var vid mordplatsen. Om man tror på sånt pekar det han sa mer mot pojkvännen än cykelmannen som GM.
* Ristningen i björken gjordes av några hårdrockskillar och var alltså ett osmakligt prank.

Jag tycker än idag att pojkvännen är en skum typ. Har ryst de få gånger jag sett honom. Han jobbar som brevbärare, intresserad av hästar (såg att nån skrivit om en hästhage i närheten av mordplatsen tidigare). Han är väl lite av en kuf, men accepterad i samhället.

Jag tror inte att cykelmannen kan ha varit kapabel till detta mord. Jag vet inte hur han var på den tiden men det känns bara omöjligt. Han är en riktig kuf idag iaf. Tror definitivt att han kan ha varit där, men blivit skrämd och dragit därifrån fort som attan.

jag tycker inte du ska skrämmas till tysnad.Det är mycket bra att du delger oss andra det du vet och fått höra.
Hur gammal är exet nu?Har han varit skötsam sen mordet på Eva?
Jobbade han med samma yrke även när han var tillsammans med Eva Söderström?
Är han sjukligt svartsjuk och har lätt för att känna sig kränkt osv?
Finns de fler anledningar till att pojkvännen är intressant i utredningen?
På vilket sätt är han en kuf?Är han speciell?

Citat:
Ursprungligen postat av Toknisse
Alltså här har en massa antaganden om den sk. Pojkvännen...

Ni som tycker till här har ingen aning om vad som hänt eller den skyldige.

Polisfrun borde träda fram :-)

Ä försiktig med era utpekanden...
Minst en vet vad som hänt och det är mördaren.Sen har han troligtvis sagt nånting till andra också .
Vem tror du själv är mördaren?
Av vilken anledning skulle Eva och hennes hund mördats.
Varför skulle exet vara oskyldig?

Citat:
Jag känner pojkvännen och han är inte alls någon kuf...

Du sysslar med ryktesspridning nu å det ska du verkligen akta dig för....
Välkommen till Flashback.
Här spekulerar vi.
Du får visa att ryktena inte stämmer då på nåt vis.
Ibland känner man inte sina vänner så väl som man tror.
Man vill ju gärna tro gott om sina vänner.
En del tycker tydligen att han är en riktig kuf och är kapabel till mord osv.
Senast redigerad av olovpalme 2016-08-25 kl. 12:17.
Citera
2016-08-25, 18:23
Medlem
Haha...galningar :-) Tror inte för en sekund att mordet kommer att lösas nu heller, det är trettio år sen, å vittnesmålen nu har tyvärr inget värde, men hoppas gör vi alla... :-)

Personen ni gärna vill misstänkliggöra har aldrig varit misstänkt av polisen ;-)

Lycka till ;-)
Citera
2016-08-25, 18:46
Medlem
Här händer det grejer! Har varit borta på resa några dagar.

Ryktesspridning vet jag inte. Detta är som sagt Flashback och om du missat det så spekuleras det en hel på denna sida. Både när det gäller det ena och det andra. Jag skrev att det var info/rykten. Vissa saker är bekräftat sanna medan andra inte är det. Jag skriver bara det jag vet/hört.

Pratar vi ens om samma person? Han har ju visst varit misstänkt. Inte ovanligt med tanke på att mördaren ofta finns "nära" offret.

Jag tycker i alla fall att pojkvännen är lite av en kuf. Eller jävligt skum åtminstone. Nu är det väldigt längesedan jag stötte på honom men har alltid tyckt han är konstig. Men det är vad jag tycker.

Idag är han i 60-års åldern nånstans. Tror han varit skötsam sen dess. Har inte hört något annat i alla fall. Vet ej vad han jobbade med under tiden för mordet. Ej heller om han är en svartsjuk person då jag inte känner honom. Kan inte säga så mycket mer om honom då jag aldrig träffat honom mer än att jag sett och hört saker om honom.
Citera
2016-08-31, 10:50
Medlem
Citat:

Vem är polisfrun och hur löd hennes inlägg på Facebook?
Citera
2016-08-31, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisklisa
Vem är polisfrun och hur löd hennes inlägg på Facebook?

Polisfrun är femtio år snart, hon bor på Lugnviks strand med sin polis å sin bror.

Hon är nog inget sanningsvittne sägs det....
Citera
2016-08-31, 20:47
Medlem
Citat:
Polisfrun är femtio år snart, hon bor på Lugnviks strand med sin polis å sin bror.

Hon är nog inget sanningsvittne sägs det....

Men får hon verkligen skriva ut såna saker? Verkar väldigt konstigt..
Citera
2016-08-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisklisa
Men får hon verkligen skriva ut såna saker? Verkar väldigt konstigt..

Här på flashback är man alltid anonym, men på Facebook får man nog akta sig vad man skriver.Blir nog en spännande följetong av det här. Tror nog att många ryktesspridare blir ledsna ;-)
Citera
2016-09-01, 00:10
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Här på flashback är man alltid anonym, men på Facebook får man nog akta sig vad man skriver.Blir nog en spännande följetong av det här. Tror nog att många ryktesspridare blir ledsna ;-)
Varför skulle ryktesspridare bli ledsna?
Pojkvänner och ex är väl alltid dom som misstänks först.

Vilket alibi har pojkvännen exet för mordkvällen?

När sänds avsnittet i TV?Nån som vet?Är det redan inspelat?
Senast redigerad av olovpalme 2016-09-01 kl. 00:17.
Citera
2016-10-18, 09:19
Medlem
olovpalmes avatar
Torsdag den 27 oktober på TV4 kl 21 sänds programet om mordet på Eva Söderström.
Citat:
Svenska fall för FBI
21:00 - 22:00

Svensk dokumentärserie från 2016. Kramfors. Den 25 september 1987 var Eva Söderström från Kramfors på väg hem med hunden Laban. Men hon kom aldrig hem. Dagen efter hittades hon och Laban knivmördade. Fallet blev aldrig löst och Mark och Bosse åker till Kramfors för att följa upp nya spår i jakten på Evas mördare.

Säsong: 2 Avsnitt: 1 / 8 Produktionsår: 2016
Varför blev inte fallet löst förut?
Är det många misstänkta?
Undrar vad Bosse och Mark kommer fram till?
Pojkvännen är väl troligast som GM?Finns de någon annan tänkbar GM?
Citera
2016-10-18, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Torsdag den 27 oktober på TV4 kl 21 sänds programet om mordet på Eva Söderström.

Varför blev inte fallet löst förut?
Är det många misstänkta?
Undrar vad Bosse och Mark kommer fram till?
Pojkvännen är väl troligast som GM?Finns de någon annan tänkbar GM?

Det fanns ingen teknisk bevisning som gick att använda, MGM, "cykelmannen" fiskade fram ett alibi. Det fanns inte många misstänkta, en mystisk försäljare/dörrknackare skulle funnits i området, sedan en "ficklampsman" som smugit runt i mordområdet.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-18 kl. 09:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in