Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Anneli har ett vattentätt alibi, hon är inte inblandad på något sätt. Vet inte om man kan kvalificera sig till närstående som inte behöver vittna under ed, tror det bara gäller familj och släkt, men kan givetvis ha fel.
Svåger och svägerska ingår väl i den familjekretsen. Men oklart om det gäller förhållanden där man inte ens tillkännagjort utåt att man har ett förhållande.
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Du skriver här som om det påstådda förhållandet är ett faktum, det är det inte, utan det är P ensam som hävdar det, den enda som kan bevisa motsatsen är död. Evas vänner tror inte de hade ett förhållande, förmodligen är de mer insatta än både polisen och eventuella internetskribenter.
Nja, om jag spekulerar i om det är ett påhitt för att pressa in sig i vittnesfria kretsen kan det väl knappast hävdas att jag tar förhållandet för ett faktum?
Oavsett är det intressant... Om de inte hade ett förhållande, varför påstå det? Om de hade ett förhållande är det lite intressant att veta om de avsiktligt hållt det hemligt, varför isåfall?
Oklart om den andre mannen. En av Evas väninnor hade uttryckt det som att Eva var intresserad av någon annan. Det rymmer mer än någon som säger att någon är "söt" , att tycka någon är "söt" så kan man ju uttrycka sig av ren artighet utan att det behöver betyda något särskilt så där finns en diskrepans.
Sedan då med Evas flytt, vissa synes mena att den ev. andre mannen (om det nu var en realitet att någon annan fanns) skulle falla bort för att Eva skulle flytta till Sundsvall och "börja ett nytt liv".... Då ställer jag mig frågan, hade hon några konflikter med nära och kära? Att "börja ett nytt liv" låter som mer dramatisk förändring än att flytta en liten bit för att man ska börja skola eller arbeta på annan ort, det är ju inte som att hon planerade att flytta till Australien precis?!?! Det finns många som exempelvis pendlar varje dag mellan Västerås och Stockholm, eller från Haparanda till Luleå, bägge sträckorna är längre än mellan Kramfors och Sundsvall. Om det fanns en ny pojkvän för Eva så är det väl inte alls givet att denne måste falla bort för att hon ska "börja ett nytt liv" (att uttrycka det så låter väldigt dramatiskt i mina öron med hänsyn till den sträcka det faktiskt rör sig om).