Citat:
Jeg har også reagert på pressen i denne saken og den voldsomme demoniseringen av SM de bedriver, både i form av bildebruk og å skremme opp folk, dessuten en veldig forutinntatthet om at han er drapsmannen i dette tilfellet. Er fyren en skruppelløs kjeltring, ja han var ihvertfall det og det vet enhver som har fulgt med på slike saker i noen tiår. Men hva pressen bedriver i dag er like ille som da de f.eks. holdt på i en tidlig fase når det gjaldt baneheiadrapene. Ikke lenge etter den saken så var det fler, meg selv innkludert som reagerte på at VK ikke kunne knyttes til åstedet, men tvert om ble knyttet til andre steder da ugjerningene skjedde, samt mangel på hans DNA og at politi og pressen og etterhvert domstolene la alt for mye vekt på den andre siktedes JHA's forklaring og at objektive bevis ikke støttet den forklaringen. I ettertid vet vi at både politiet, rettssvesenet og særlig pressen dreit seg ut og bidro sterkt til justismordet.
Baneheiasaken er bare en av slike profilerte saker hvor slikt bevislig har skjedd og jeg kunne nevnt mange for å understreke poenget med at nå burde de nevnte aktører pokker meg snart ha lært, men i denne saken så bekrefter de at det har de ikke, ihvertfall ikke pressen. Så da blir spørsmålet om hvorfor de nekter å ta til seg lærdom av tidligere feil? Så da stiller du nå et meget betimelig spørsmål om noen faktisk ønsker å stoppe det pågående bokprosjektet hans og i tilfelle hvorfor, for det vil bli realiteten om han skulle bli dømt enten han faktisk har begått akkuret dette drapet eller ikke.
Selvsagt kan SM være drapsmannen i dette tilfellet, men sjansen for at teori 2, er den rette, som det snakkes om i et innlegg litt tidligere her er også absolutt tilstede og da burde pressen vært langt mer forsiktig i sin fremferd i et så tidlig stadium av denne saken.