Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Hvis noen drepte MB etter at SM var gått vil han vel ikke vite mye?
Hvis noen drepte MB før SM kom, ville han kun vite at MB var drept.
Eller hva tenker du han kunne ha av info på disse folkene?
Hvis noen lurte SM til å lede dem til MB i den hensikt å drepe MB, så vet vel SM hvem de er? Eller tror du SM jobbet for noen han ikke vet hvem er? I tilfelle du tror det, hvordan skulle det foregå mener du?
Eller tror du at drapsmannen/mennene (om det ikke er SM som er gjerningsmannen) bare dukket opp uten at SM visste om det?
Husk nå at både SM og MB har vært yrkeskriminelle hele sitt liv, og har antagelig hatt hundrevis av slike møter hvor de passer på å ta sine forhåndsregler slik at ingen følger etter dem eller avlytter dem, ikke etterlater seg spor (slår av mobiltelefoner etc)
Så om MB ble skutt mens SM var tilstede, før han ankom, eller etter at møtet med MB var over, så ville SM visst hvem som sto bak. Han vet hvem som initierte møtet med MB. Og da er spørsmålet (nok en gang) hvorfor tok de ikke ut SM samtidig?
Svaret tror jeg er dette:
-SM gjorde det selv
-SM var ikke tilstede, verken før, under, eller etter drapet. Men godt mulig han har hatt kontakt med MB flere ganger tidligere i denne korte perioden på frifot.
Men jeg skal ikke påstå noe, det er alt for mange grunner til at SM ikke har gjort det selv. Hans løslatelse var nær og risken for å bli tatt og buret inne igjen burde holdt ham unna.
Det er alt for mye vi ikke vet, og jeg har tiltro til at politiet klarer å nøste opp i dette. Mye tyder på at det koker i de kriminelle miljøene i Oslo nå, og at politiet er veldig på for å forhindre hevnaskajoner. Til nå har de lykkes, i Sverige ville ytterligere et par tre vært skutt til nå og flere bomber gått av, så her gjør politiet en god jobb.
Jeg håper SM er uskyldig og at etterforskningen vil komme frem til det. Det vil selvfølgelig være bra for ham, men også for alle som sitter inne og vil rehabiliteres. Om SM blir dømt, vil alle dømte få det vanskeligere med å komme tilbake til samfunnet. Regelverket for prøveløslatelser vil bli kraftig innskjerpet.