2025-04-25, 12:01
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Da kan man jo spørre seg om - hvis SM ble lurt til å føre morderne til MB - hvorfor de ikke "tok ut " SM i samme operasjonen?
Fordi han er mer nyttig levende enn død.
Citera
2025-04-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis noen drepte MB etter at SM var gått vil han vel ikke vite mye?

Hvis noen drepte MB før SM kom, ville han kun vite at MB var drept.

Eller hva tenker du han kunne ha av info på disse folkene?

Hvis noen lurte SM til å lede dem til MB i den hensikt å drepe MB, så vet vel SM hvem de er? Eller tror du SM jobbet for noen han ikke vet hvem er? I tilfelle du tror det, hvordan skulle det foregå mener du?

Eller tror du at drapsmannen/mennene (om det ikke er SM som er gjerningsmannen) bare dukket opp uten at SM visste om det?

Husk nå at både SM og MB har vært yrkeskriminelle hele sitt liv, og har antagelig hatt hundrevis av slike møter hvor de passer på å ta sine forhåndsregler slik at ingen følger etter dem eller avlytter dem, ikke etterlater seg spor (slår av mobiltelefoner etc)

Så om MB ble skutt mens SM var tilstede, før han ankom, eller etter at møtet med MB var over, så ville SM visst hvem som sto bak. Han vet hvem som initierte møtet med MB. Og da er spørsmålet (nok en gang) hvorfor tok de ikke ut SM samtidig?

Svaret tror jeg er dette:

-SM gjorde det selv
-SM var ikke tilstede, verken før, under, eller etter drapet. Men godt mulig han har hatt kontakt med MB flere ganger tidligere i denne korte perioden på frifot.

Men jeg skal ikke påstå noe, det er alt for mange grunner til at SM ikke har gjort det selv. Hans løslatelse var nær og risken for å bli tatt og buret inne igjen burde holdt ham unna.

Det er alt for mye vi ikke vet, og jeg har tiltro til at politiet klarer å nøste opp i dette. Mye tyder på at det koker i de kriminelle miljøene i Oslo nå, og at politiet er veldig på for å forhindre hevnaskajoner. Til nå har de lykkes, i Sverige ville ytterligere et par tre vært skutt til nå og flere bomber gått av, så her gjør politiet en god jobb.

Jeg håper SM er uskyldig og at etterforskningen vil komme frem til det. Det vil selvfølgelig være bra for ham, men også for alle som sitter inne og vil rehabiliteres. Om SM blir dømt, vil alle dømte få det vanskeligere med å komme tilbake til samfunnet. Regelverket for prøveløslatelser vil bli kraftig innskjerpet.
Citera
2025-04-25, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Fordi han er mer nyttig levende enn død.

Det må du nesten begrunne.
Citera
2025-04-25, 12:09
Medlem
Ni glömmer att i den kriminella världen idag finns ingenting som är värt att nämna som "lojalitet".
Det som styr den undre världen idag är pengar - och med pengar kan man köpa till sig makt.

Med pengar och makt får du med dig respekt. Kriminella älskar respekt, makt och pengar. Alla vill hänga med den på toppen och gör vad-som-helst för att stanna där.

Med respekt, makt och pengar kan du köpa människor (glöm lojalitet) eftersom alla vill hänga med den på toppen. Att hänga med den på toppen kräver dock sitt pris, vilket alla är beredda att betala. Alla känner till spelets regler.

Dödslistor byter namn, beroende på vem som skriver dom. Alla som är med i gamet vet detta och därför skall man inte lita på någon. SM och BM är från den gamla skolan. Idag är det nya regler som gäller.

Det är detta vi ser nu.
Citera
2025-04-25, 12:10
Medlem
Jeg ser at Millehaugen ikke anker varetektsfengslingen, og at advokat Furuholmen ikke vil ta imot klausulerte dokumenter fra politiet.

Nå vet vi med sikkerhet at politiet har fulgt med på Metkel Betew.

Kan dette være en ny politiprovokasjon, a la garasjehistorien til S@ber, (husker ikke helt hva det var nøyaktig, må lese meg opp) som har gått skeis, eller, enda mer skeis enn forrige gang de forsøkte å ta Betew.

At politiet hadde planlagt å ta MB og SM for ett eller annet. Og så ender det opp med at MB ble drept.

Og politiet sitter igjen med skjegget i postkassen og SM i varetekt.
Citera
2025-04-25, 12:23
Citat:
Hvis noen lurte SM til å lede dem til MB i den hensikt å drepe MB, så vet vel SM hvem de er? Eller tror du SM jobbet for noen han ikke vet hvem er? I tilfelle du tror det, hvordan skulle det foregå mener du?

Eller tror du at drapsmannen/mennene (om det ikke er SM som er gjerningsmannen) bare dukket opp uten at SM visste om det?

Husk nå at både SM og MB har vært yrkeskriminelle hele sitt liv, og har antagelig hatt hundrevis av slike møter hvor de passer på å ta sine forhåndsregler slik at ingen følger etter dem eller avlytter dem, ikke etterlater seg spor (slår av mobiltelefoner etc)

Så om MB ble skutt mens SM var tilstede, før han ankom, eller etter at møtet med MB var over, så ville SM visst hvem som sto bak. Han vet hvem som initierte møtet med MB. Og da er spørsmålet (nok en gang) hvorfor tok de ikke ut SM samtidig?

-SM gjorde det selv
-SM var ikke tilstede, verken før, under, eller etter drapet. Men godt mulig han har hatt kontakt med MB flere ganger tidligere i denne korte perioden på frifot.

Men jeg skal ikke påstå noe, det er alt for mange grunner til at SM ikke har gjort det selv. Hans løslatelse var nær og risken for å bli tatt og buret inne igjen burde holdt ham unna.

Det er alt for mye vi ikke vet, og jeg har tiltro til at politiet klarer å nøste opp i dette. Mye tyder på at det koker i de kriminelle miljøene i Oslo nå, og at politiet er veldig på for å forhindre hevnaskajoner. Til nå har de lykkes, i Sverige ville ytterligere et par tre vært skutt til nå og flere bomber gått av, så her gjør politiet en god jobb.

Jeg håper SM er uskyldig og at etterforskningen vil komme frem til det. Det vil selvfølgelig være bra for ham, men også for alle som sitter inne og vil rehabiliteres. Om SM blir dømt, vil alle dømte få det vanskeligere med å komme tilbake til samfunnet. Regelverket for prøveløslatelser vil bli kraftig innskjerpet.
Gode poeng. Så er det at Javed også stolte 100% på SM i 2009, da han ble henrettet bakfra med nakkeskudd. Det var også et bestillingsverk.
Men drapsofferet her har jo jobbet ganske hardt for å få S**er av veien. Selv tror jeg ikke S**er er en som glemmer sånt.
Rettelse: Javed ble skutt i hodet, ikke nakken. https://www.vg.no/nyheter/i/gbVoL/mi...-overlagt-drap

https://www.vg.no/nyheter/i/PKgaJ/de...ot-millehaugen
Senast redigerad av Linselus 2025-04-25 kl. 12:38.
Citera
2025-04-25, 12:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

-SM gjorde det selv

Vi vet jo ingenting sikkert. MB hadde jo fortalt til andre om møtene. De kan ha tipset videre om dette, så
kan de som var ute etter MB benyttet muligheten. Evt. har de visst om dette fra andre kilder i forkant.
Men jeg kan jo se for meg at det er penger å tjene for den som tipser.

Evt, er det så banalt at SM er kørka nok til å begå et bestillingsdrap på helt elendige premisser.
Citera
2025-04-25, 12:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg ser at Millehaugen ikke anker varetektsfengslingen, og at advokat Furuholmen ikke vil ta imot klausulerte dokumenter fra politiet.

Nå vet vi med sikkerhet at politiet har fulgt med på Metkel Betew.

Kan dette være en ny politiprovokasjon, a la garasjehistorien til S@ber, (husker ikke helt hva det var nøyaktig, må lese meg opp) som har gått skeis, eller, enda mer skeis enn forrige gang de forsøkte å ta Betew.

At politiet hadde planlagt å ta MB og SM for ett eller annet. Og så ender det opp med at MB ble drept.

Og politiet sitter igjen med skjegget i postkassen og SM i varetekt.

Neppe provokasjon. Politiet ville aldri kommet noen vei med noe slikt i retten.
Citera
2025-04-25, 13:17
Medlem
Citat:
Vi vet jo ingenting sikkert. MB hadde jo fortalt til andre om møtene. De kan ha tipset videre om dette, så
kan de som var ute etter MB benyttet muligheten. Evt. har de visst om dette fra andre kilder i forkant.
Men jeg kan jo se for meg at det er penger å tjene for den som tipser.

Evt, er det så banalt at SM er kørka nok til å begå et bestillingsdrap på helt elendige premisser.

Hadde Betew ''bare'' blitt skutt, men det fortelles jo at strupen er skåret over fra øre til øre.
Hvorfor skulle SM har behov for å overdrepe MB med tre ulike våpen?

SM må i så fall ha vært dynket i blod selv.
De han bodde hos i Horten må i så fall ha lagt merke til noe da han kom tilbake. Selv om han eventuelt hadde skiftet klær og vasket seg i et nærliggende vann.

Via E18 er normal kjøretid fra Godlia i Oslo til Horten 1t 19 min.
-----
Kan SM ha ant ugler i mosen på vei til skogholtet og selv skygget unna? Sett noen han kjenner/vet av og som ikke hadde noe ved Trasop/Godlia å gjøre på dette tidspunkt?
Å advare MB var i så fall umulig da mobiltelefon allerede for lengst var slått av. Dersom SM skulle ha forsøkt å komme MB til unnsetning ville han jo selv kunne blitt slaktet.
......bare noen løse tanker......
Citera
2025-04-25, 13:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualevel
Hadde Betew ''bare'' blitt skutt, men det fortelles jo at strupen er skåret over fra øre til øre.

De han bodde hos i Horten må i så fall ha lagt merke til noe da han kom tilbake. Selv om han eventuelt hadde skiftet klær og vasket seg i et nærliggende vann.

Via E18 er normal kjøretid fra Godlia i Oslo til Horten 1t 19 min.
-----
Kan SM ha ant ugler i mosen på vei til skogholtet og selv skygget unna? Sett noen han kjenner/vet av og som ikke hadde noe ved Trasop/Godlia å gjøre på dette tidspunkt?
Å advare MB var i så fall umulig da mobiltelefon allerede for lengst var slått av. Dersom SM skulle ha forsøkt å komme MB til unnsetning ville han jo selv kunne blitt slaktet.
......bare noen løse tanker......

Nei, jeg tror ikke så veldig på at SM har drept MB på egenhånd. Men han kan ha avtalt dette siste møtet og så latt være å møte opp, sånn at MB istedet møtte drapsmannen eller -mennene. Altså medviten lokkedue.

Kan jo hende det er der siktelsen om "medvirkning til drap" ligger. I såfall meget råttent gjort hvis han liksom var en venn av MB. Så er jo spørsmålet om SM har gjort det mot betaling, eller blitt presset til å gjøre det.
Citera
2025-04-25, 13:37
Medlem
Citat:
Nei, jeg tror ikke så veldig på at SM har drept MB på egenhånd. Men han kan ha avtalt dette siste møtet og så latt være å møte opp, sånn at MB istedet møtte drapsmannen eller -mennene. Altså medviten lokkedue.

Kan jo hende det er der siktelsen om "medvirkning til drap" ligger. I såfall meget råttent gjort hvis han liksom var en venn av MB. Så er jo spørsmålet om SM har gjort det mot betaling, eller blitt presset til å gjøre det.

Enig med deg og takk for respons.

Har SM gjort dette mot MB så er det mer enn råttent.
Ifølge Johnny Brenna anså de vel hverandre som brødre.
Citera
2025-04-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualevel

Det er 0% sannsynlig at SM hadde på seg heldress, hansker og balaklava når det her ble utført. Da ville Metkel skjønt tegninga. Han hadde vel heller ikke en machete stappa ned i buksebeinet.

Han kan ha lagt ut et kill-kit i skogen når han var borte i 2022. Alt fra klær til våpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in