Citat:
Ursprungligen postat av
Joikakake
https://www.vg.no/nyheter/i/yEjO2r/f...itteraturhuset
Fyren var jo praktisk talt fri. Åpent fengsel, skriveprosjekt, tydeligvis en kjæreste .. Hva skjedde her? Jeg syntes noe skurrer, men jeg vet ikke helt hva.
På forsiden av VG, under ett "skummelt" fotografi av Stig Millehaugen fra retten i 2024. Da Borgarting lagmannsrett, under dissens, nektet Millehaugen prøveløslatelse, i begynnelsen av 2024.
Hadde skriveplass like ved Slottet
Mer demonisering. Nå skal folk skremmes med at SM i ett par måneder har hatt en felles skriveplass, på Litteraturhuset, sammen med andre forfattere.
Artikkelen forteller at Stig Millehaugen har opptrådt høflig og ikke skremt noen mens han satt i skrivefellesskapet og skrev på sitt nye bokprosjekt.
Jeg kan ikke forstå at dette er nødvendig.
Det er helt normalt nå straffedømte skal tilbakeføres til samfunnet. Soningen skal mykes opp under forberedelse til løslatelse slik at den straffedømte skal få mulighet til å finne sin plass i samfunnet igjen.
Man skulle nesten tro at dette skriveprosjektet hans, om forvaringsstraff fra innsiden, som han kaller det, utgjør en slags trussel mot noen. Ubegripelig.