Citat:
Ursprungligen postat av
coolabananer123
Du har säkert rätt.
Men vad har Jordan egentligen med detta att göra.
Hela tanken att man föds i fel kropp och att kön är formade av samhället är patetiska. Samhället är format efter hur vi är.
Jag säger inte att kvinnor måste va hemma men faktum är att i historien har det varit så och dom har vart glada. Man mår fan bättre i en familj om man sprider ut sysslorna. Att båda könen jobbar handlar mer om skatteintäkter än godhet, det skadar ju familjen.
Och ursäkta men alla dessa feminister är så arga och tycker så jävla mycket och dömer åt alla håll men när man diskuterar vetenskap blir dom arga. Sen är jag för forskning om kroppen och sinnet osv osv men WOKE forskning handlar om att förstöra fakta. Man tillåter inte någon att säga att en röd stol är en blå soffa men man ska acceptera att en man säger att han visst är en kvinna. Att lura barn att dom är födda med fel kön. Djävulen rakt i genom.
Faktum är att det bara varit så några få korta år i mitten på 1900-talet. I hundratals år så var det bara kvinnor som jobbade i gruvor i Sverige, de har haft hand om korna, de har städat och jobbat utom hemmet för det mesta av all tid.
Inte ens högtstående kvinnor som drottningar, prinsessor eller adelskvinnor har varit hemmafruar.
Och alla andra har fått ta de jobb de kunnat. När familjen fick barn fick äldsta flickan ta han om syskonen som väldigt små för mamma skulle jobba, sen så var det ut med flickorna för att jobba när de var 10-14 år.
Men jag håller med om att vi har endast två kön. Men är för att alla får klä sig som de vill, operera om kroppen som de vill, men barn ska inte opereras. Och i vissa fall kanske barn ska omhänderta barn om de ser som ett projekt med att barnen ska vara ett annat kön är det är, men det är en utredningsfråga. Barn kan ju vara väldigt bestämda att de är en flicka fast de är en pojke.
Angående universitetets stämning av Trump tycker jag att de har rätt att stämma vem fan de vill.