Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-22, 15:08
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tvärtom. Gör man det på ett genomtänkt och intelligent sätt blir det en mindre och snabbare process.

Jag är inte beredd att hålla med dig på den punkten även om du säkert har mer erfarenhet
Citera
2025-04-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Grova anklagelser, utan grund givetvis. Och utan relevans för tråden.

Har ingen aning om vad ditt pladder om "epakungen" betyder. Vare sig du eller jag kan veta hur denna rättsprocess avlöper, men bara för att det är Harvard i ena ringhörnan betyder det inte att de kommer vinna. Det är sällan de som jobbar på universitet och högskolor är bäst ute i verkliga livet, när det väl gäller. Det kanske säger dig något?

Som jag påpekat innan, det är bara att kolla din historik. Klart det har relevans när du är en notorisk mytoman.

Det där sista får du nog utveckla lite. Påstår du att de som jobbar och driver Harvard inte duger ute i det verkliga livet??
Citera
2025-04-22, 15:10
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Men denna sorts forskning är kontraproduktiv.
Det är mumbojumbo.
All vetenskap ska naturligtvis granskas vilket också görs. Om den inte håller i granskningen ska den inte publiceras. Men att på förhand godtyckligt avgöra vad som är rätt och fel är hål i huvudet. Det är många områden som man genom åren förkastat som senare skapat vaccin, bättre uppfattningar om världen och innovationer som genererat enormt.
Citera
2025-04-22, 15:12
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
All vetenskap ska naturligtvis granskas vilket också görs. Om den inte håller i granskningen ska den inte publiceras. Men att på förhand godtyckligt avgöra vad som är rätt och fel är hål i huvudet. Det är många områden som man genom åren förkastat som senare skapat vaccin, bättre uppfattningar om världen och innovationer som genererat enormt.
Köns forskning och könsidentitets filosofi hör inte hemma på Harvard.
Varken kurserna eller dom som vill studera och forska om sådant med grund tanken att förändra den biologiska synen på kön.
Citera
2025-04-22, 15:12
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Det är en åsikt. Jag kan hålla med dig där.
Trump har ju rätt i att USA behöver spara enorma summor och att det brett ut sig en rätt snedvriden kultur i delar av det amerikanska samhället. Han har definitive en poäng i att Europa behöver ta större ansvar för sin egen säkehet. Och han har tätt i en del annat också.

Jag tycker det är väldigt tråkigt att han använder metoder som dels kommer att göra det svårt för honom att uppnå målen, dels kommer att driva fram en motrörelse som riskerar att göra situationen ännu värre om den vinner något kommande val.
Citera
2025-04-22, 15:13
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:

Jag tycker det är väldigt tråkigt att han använder metoder som dels kommer att göra det svårt för honom att uppnå målen, dels kommer att driva fram en motrörelse som riskerar att göra situationen ännu värre om den vinner något kommande val.
Vi får se.
Men jag tycker han är en frisk fläkt.

Om jag kallar mig ekvalist om jag får frågan om jag är feminist får man ofta hat och blir förklarad att feminism betyder det ekvalism gör, det gör det inte. Jag är ekvalist. Feminister är skit. Och jag älskar kvinnor. Om någon skulle säga att dom tycker män är bättre än kvnnor anser jag att man kan inte ha mer fel.
Senast redigerad av coolabananer123 2025-04-22 kl. 15:18.
Citera
2025-04-22, 15:17
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Måste säga en sak till om Butler. Just Butler har visst kritiserat sexistiska element hos feminismen. Hon är ganska svårläst så man förstår knappt vad hon menar. Vet ärligt inte om hon gör det själv heller.
Men i alla fall. Det finns värre feminister än henne. Hon verkar inte hata män. Inte som den där Solanas som skrev en text där hon uppmanade till mord av män.
Citera
2025-04-22, 15:18
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Jag är inte beredd att hålla med dig på den punkten även om du säkert har mer erfarenhet
Logiken är inte så svår: Om man slår alla i en viss verksamhet i huvudet offentligt så får man 90% av dem emot sig och de kommer att kämpa med alla medel för att stoppa förändringar.

Om man istället sätter sig in i verksamheten, förstår vilka förändringar som har störst effekt och övertygar ledningen om att genomföra dem så går det mycket snabbare och enklare. Vill inte ledningen medverka så får man byta ut den, men då ska det göras snyggt och diskret så att de som avpolletteras inte börjar bråka.

Att börja vifta med en motorsåg med ett stort leende på läpparna, det måste vara den absolut sämsta metod världen någonsin skådat.
Citera
2025-04-22, 15:19
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Logiken är inte så svår: Om man slår alla i en viss verksamhet i huvudet offentligt så får man 90% av dem emot sig och de kommer att kämpa med alla medel för att stoppa förändringar.

Om man istället sätter sig in i verksamheten, förstår vilka förändringar som har störst effekt och övertygar ledningen om att genomföra dem så går det mycket snabbare och enklare. Vill inte ledningen medverka så får man byta ut den, men då ska det göras snyggt och diskret så att de som avpolletteras inte börjar bråka.

Att börja vifta med en motorsåg med ett stort leende på läpparna, det måste vara den absolut sämsta metod världen någonsin skådat.
Trump är ju hatat och motarbetad sedan han tillträdde första gången så i hans läge så tror jag hans sätt är det som ger mest frukt.
Citera
2025-04-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Det är pengarna som stryps då de diskriminerar och inte skyddar eleverna.
Varför ska Trump ha monopol?
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Finns väl inget universitetet som har verklig akademisk frihet,men jag misstänker att du menar vänster/woke akademisk frihet.
Efter USA-mått är s g s alla vänster utom fascister o d...
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jaså, vänstermupparna lärde sig inte av förra vändan av stämningar? Dags att missbruka det juridiska systemet igen, alltså?
Varför ska Trump ha monopol på sådant?
Han har ju satt i system att blåsa folk, inte betala vad han ska betala och då de stämt honom har han fortsatt processa till motparten inte har råd längre - eftersom han snott pengar från dem genom att inte betala som han ska...
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Frågan är dock om de är villiga att sabba hela sitt fortsatta arbetsliv pga detta. Säga vad man vill så har ju amerikanska folket valt Trump. Om de klagar kommer det alltså vara de mot amerikanska folket. Det tror jag inte de vill.
Mest idiotDEL av amerikanska folket ja. De har ändå inte råd med stjärnadvokater...
Citera
2025-04-22, 15:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Givetvis bestämmer Trump vilka som ska ha statligt stöd och på vilka villkor. Harvard får väl hitta finansiering på annat håll om de inte vill följa Trumps regler.

Även om du och Trump tror det så är det inte nödvändigtvis så. Presidenten har inte oinskränkt makt att bestämma över varje skattekrona och vart de går. Även han måste (i viss mån) följa lagar och regler.

Har Harvard laglig rätt till delar av eller hela detta bidrag? Det får domstolen avgöra.
Citera
2025-04-22, 15:40
Medlem
Citat:
Du har säkert rätt.
Men vad har Jordan egentligen med detta att göra.

Hela tanken att man föds i fel kropp och att kön är formade av samhället är patetiska. Samhället är format efter hur vi är.
Jag säger inte att kvinnor måste va hemma men faktum är att i historien har det varit så och dom har vart glada. Man mår fan bättre i en familj om man sprider ut sysslorna. Att båda könen jobbar handlar mer om skatteintäkter än godhet, det skadar ju familjen.
Och ursäkta men alla dessa feminister är så arga och tycker så jävla mycket och dömer åt alla håll men när man diskuterar vetenskap blir dom arga. Sen är jag för forskning om kroppen och sinnet osv osv men WOKE forskning handlar om att förstöra fakta. Man tillåter inte någon att säga att en röd stol är en blå soffa men man ska acceptera att en man säger att han visst är en kvinna. Att lura barn att dom är födda med fel kön. Djävulen rakt i genom.

Faktum är att det bara varit så några få korta år i mitten på 1900-talet. I hundratals år så var det bara kvinnor som jobbade i gruvor i Sverige, de har haft hand om korna, de har städat och jobbat utom hemmet för det mesta av all tid.

Inte ens högtstående kvinnor som drottningar, prinsessor eller adelskvinnor har varit hemmafruar.

Och alla andra har fått ta de jobb de kunnat. När familjen fick barn fick äldsta flickan ta han om syskonen som väldigt små för mamma skulle jobba, sen så var det ut med flickorna för att jobba när de var 10-14 år.

Men jag håller med om att vi har endast två kön. Men är för att alla får klä sig som de vill, operera om kroppen som de vill, men barn ska inte opereras. Och i vissa fall kanske barn ska omhänderta barn om de ser som ett projekt med att barnen ska vara ett annat kön är det är, men det är en utredningsfråga. Barn kan ju vara väldigt bestämda att de är en flicka fast de är en pojke.

Angående universitetets stämning av Trump tycker jag att de har rätt att stämma vem fan de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in