Citat:
Hanhar bara en mindre del av vänsterben borta. Mekanikern är pojkvän till ägaren, dottern.
Citat:
Stämmer. Det finns helt enkelt inte. Som nån skrev, skulle de ske en olycka och bilen blir skadad, måste firman reparera den gratis. Inte en chans. Ägaren måste själv köra iväg bilen. Sen har ju flera ställt andra frågor - hur kom hr Westlin hem efter att ha lämnat bilen? Hur skulle mekanikern/föraren ta sig hem efter att ha lämnat bilen? Etc. Nej, väster underben.
Citat:
Precis! Som Tomtom79 skrev i en annan https://www.byggahus.se/forum/threads/bilmekanikern-hade-skulder-da-tog-kronofogden-kenneths-bil.547724/page-5.
Citat:
Ser man till firman så har de 2023 på en omsättning av knappt 800k lyckats få till en förlust på 300k. De har köpt varor och andra externa kostnader i firman för närmre miljonen men inte haft lönekostnader som överstiger 10 000. Så man kan ju fråga sig vad det är för bilfirma som drar in 800k, köper varor för 1000k men som bara betalar anställda 10k. Det är en firma som påstår sig syssla med service och rekond, så en viss personalomkostnad borde man ju ha. Vet att när jag själv vaxat och polerat bilen så är ju inte inköp av varorna det tyngsta...
Kan man tänka sig att den skuldtyngde bilmekanikern får betalt på alternativt vis för att slippa betala sina skulder?
Nä, jag skulle säga att det mesta talar för att polis och fogde vet vad de gör här.
Kan man tänka sig att den skuldtyngde bilmekanikern får betalt på alternativt vis för att slippa betala sina skulder?
Nä, jag skulle säga att det mesta talar för att polis och fogde vet vad de gör här.