2025-04-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Det är inget problem. Det är en ynnest.

Polisen har kavlat upp ärmarna efter några 10Miljoner+ beslag.i sedlar.
Citera
2025-04-18, 18:04
Medlem
Ligger nog en hund begraven, citerat från ett annat forum

Citat:

Denna länk kan nog va intressant att kika mer på:
https://krafman.se/imotor-goteborg-a...sammanfattning

Kenneth gick ur styrelsen för en bilverkstad sent förra året i företaget som hans dotter är verkställande direktör I
Tror ni fortsatt att KFM gör något utan att ha någon information att gå på?
Citera
2025-04-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Jag baserar det på probabilitet och egna erfarenheter. Jag kör 1500 mil/år och har inte blivit stannad av polis på ca 7-8 år.

De hade någon trafikvecka nyligen och jag blev faktiskt stoppad själv (de vinkade ån 3 bilar åt gången in på en liten vägstump.

Lämnade över körkortet, polisen kollade det noga både med.mobilen och kallade upp någon på radion och det tog en liten stund..sen fick jag blåsa, det var grönt så jag kunde köra vidare men fick trixa lite för att komma ut då de andra två bilarna verkade ta mycket längre tid att kontrollera.

Fick visa körkortet för kanske 5 år sedan och fick blåsa kanske 15år sen. Kör ungefär 2500mil per år.

Men att de kollar upp en på radion vid kontroll har jag inte varit med i m.
Citera
2025-04-18, 18:36
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user7a261m
Vad är det du inte förstår? Det gäller omvänd bevisbörda här, om kronofogden säger att bilen inte tillhör Kenneth så tillhör den inte Kenneth i lagens mening tills dess att Kenneth kan bevisa att den tillhör honom men bevisbördan är som vanligt i Sverige extremt hög och därför är det nästan omöjligt för Kenneth att få tillbaka sin bil.
Jag är fullt medveten om att det är omvänd bevisbörda här. Du behöver inte hetsa upp dig.

Det har stått flera gånger i tråden vilka bevis Kenneth kommer åberopa och jag är rätt övertygad om att Kfm har något som trumfar dem.

Jag har svårt att tro att Kfm väljer att dra detta till rätten utan att ha särdeles bra på fötterna.
Citera
2025-04-18, 18:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Leasingbilar kan inte kronkalle ta.
Dom kriminella kommer ha med sig hyresavtal när dom lånar polarens bil, då kan kronkalle inte heller beslagta bilen.

Det blir mer synd om farmor Asta som lånar ut sin bil till barnbarnets kille, Ronny.

Ingen som tycker det låter konstigt, mekanikern ska köra hem bilen, tror inte vi har fått hela historien korrekt beskriven.
Det första jag tänkte när jag läste TS var att Kenneth, killen utan ben, var en "bilägare" som när den verklige bilägaren dvs "mekanikern" blivit stoppad av polisen körandes bilen skulle vittna efter tidigare överenskommelse - att bilen varit inne för reparation hos bilföraren som är den verklige bilägaren.
Citera
2025-04-18, 18:52
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Leasingbilar kan inte kronkalle ta.
Dom kriminella kommer ha med sig hyresavtal när dom lånar polarens bil, då kan kronkalle inte heller beslagta bilen.

Det blir mer synd om farmor Asta som lånar ut sin bil till barnbarnets kille, Ronny.

Ingen som tycker det låter konstigt, mekanikern ska köra hem bilen, tror inte vi har fått hela historien korrekt beskriven.

Exakt. De kriminella kommer hitta alternativ. De som råkar illa ut är vanligt folk med skulder som egentligen behöver bilen för att kunna återvända till livet.
Citera
2025-04-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevanian
Har inte haft bil på länge, så ursäkta en okunnig: Är det vanligt att bilmekaniker kör hem bilarna till kunderna?

Jag har haft bil i decennier, och lämnat på alla möjliga verkstäder under årens lopp. Jag har ALDRIG hört talas om att få bilen hemkörd. Ingen jag någonsin pratat med har fått en bil hemkört från en verkstad.
Citera
2025-04-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6jrgt5hhjfdddd
På grund av sina benproteser hade han kommit överens med bilfirman om att de skulle köra hem bilen till honom i Hisings Kärra. Men istället ringde hans dotter – bilen hade blivit tagen av Kronofogden.

Föraren, en anställd på verkstaden, hade hamnat i en kontroll på vägen och eftersom han hade skulder på flera hundra tusen kronor tolkade Kronofogden bilen som hans.

Hur kom Hisings Kärra in i bilden? Den här Kennet står inte skriven där, såvitt jag kan se.
Citera
2025-04-18, 19:13
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Jag har haft bil i decennier, och lämnat på alla möjliga verkstäder under årens lopp. Jag har ALDRIG hört talas om att få bilen hemkörd. Ingen jag någonsin pratat med har fått en bil hemkört från en verkstad.
Håller med dig. Men jag har faktiskt blivit hemkörd till arbetsplatsen av verkstadsägaren när jag lämnat in bilen på service. En hederlig svensk företagare förstås.
Citera
2025-04-18, 19:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Som sagt.. du är helt jävla insnöad på gängkriminella och har blivit blind.

Ser säkert en våldtäktsman eller misshandlare så fort du ser en utlänning. 😂

Stackars sate.

Kenneth med sina benproteser ljuger nog i riksmedia! Herregud.. hur slint kan det slå? Sök hjälp

Tror inte du ska hjälpa folk iallafall då du alltid tror de minst sannolika. "Självklart så är den afrikanska prinsen som vill ge mig 9 miljarder på mail sant, jag ska bara uppge mina kontouppgifter och skicka pengar så advokaten har råd med flygbiljetten hit"
Citera
2025-04-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag är fullt medveten om att det är omvänd bevisbörda här. Du behöver inte hetsa upp dig.

Det har stått flera gånger i tråden vilka bevis Kenneth kommer åberopa och jag är rätt övertygad om att Kfm har något som trumfar dem.

Jag har svårt att tro att Kfm väljer att dra detta till rätten utan att ha särdeles bra på fötterna.

(FB) Kronofogden beslagtog Kenneths bil - för mekanikern hade skulder
Citera
2025-04-18, 19:24
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart

Det är för att det är fakenews och den största källan för fakenews i Sverige är aftonblaskan. De som läste tidningen en ding ding värld som ung känner igen sig mycket väl med nyheterna från aftonbladet.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in