Citat:
Ursprungligen postat av
nbsp
Inte bara en sex år gammal, dessutom en fransk bil.
Jag antar att mekanikern och pojkvännen är den samma som var vice VD på imoter. Enligt fordonsregistret har han en Saab 9-3 Vector Sportsed från 2004, dottern står på två bilar en Polo från 2015 och en Golf från 2013.
Varför skulle dessa hålla på med sk bil-målvaktsupplägg?
Kenneth är även:
Ledamot Bostadsrättsföreningen Solstaden
Suppleant BD bygglov och detaljplan AB
Det är förstås totalt irrelevant hur osympatiska folk är, man ska inte kunna beslagta folks egendom hur som helst.
Jag är helt enig. Men det visste du nog redan.
Och bra info. Fransk! Ja, jävlar!
Jag har för den delen en polare som har skulder sedan ett borgensåtagande efter en olycklig konkurs. Polaren fick en tvåa på besiktningen och hann inte få fram reservdelar och få bilen fixad inom 30 dagar, så han fick körförbud. Eftersom han behövde åka och handla så fick han låna min bil. Bara en jävla tur att jag inte blev av med bilen. Skulle ha skitit i honom och låtit honom svälta naturligtvis.
Det är ju så man bör göra i dagens Sverige. Om man är "smart".
Det finns naturligtvis mängder av åtgärder myndigheterna kan välja att ta, istället för att bara sonika beslagta bilen. Belägga den med överlåtelseförbud t.ex. Och GPS-pucka den till ägarfrågan är utredd. Det räcker med en 12-årings intellekt att komma fram till åtgärder som dessa som alternativ för att minimera att oskyldiga drabbas, eller minimera betungande och komplicerande svårigheter för folk med skulder.