2025-04-21, 13:03
Avstängd
urverksapelsins avatar
[quote=sentom|91673450]
Även om det nu vore som du säger " Om DU visste vilken trist, trälig urtråkig besserwisser den där Kenneth är så hade du myst och nickat instämmande över att en sån värdelös gris fått sin bil beslagtagen, fotprotes eller inte", vad skulle det ha med saken att göra?
* Ifrågasätter du att jag talar om min svåger och syskonbarn?

På vilket sätt tillför det något i ämnet att du tycker att han är en trist besserwisser
*Nu är det faktiskt inte jag som säger det och "tycker" något. HAN själv säger det. Och det kan intygas av alla som mött honom. Skall jag namndroppa?

Tråden har för många varit en fråga om Kenneths hederlighet och trovärdighet.
* Stämmer. Och som framkommit är han samt hela hans familj ickehederliga och totalt utan trovärdighet.

Hade du haft någonting i sak mot honom hade du anfört det, ty du är en vidrig varelse som inte skulle missa en möjlighet att sabba, om det fanns någon.
* har jag icke "anfört" att mekanikern är dotterns pojkvän? Det visste ingen annan. Att de bo i Biskopsgården? Att Kenneth inte behöver krycka för att gå? Eller en anpassad bil? Allt detta och mer har jag "anfört". Så jag vet alltså vad jag pratar om och har massor att tillföra. Eller "anföra" som du säga.

Till skillnad från dig är Kenneth både klipsk och rolig, hjälpsam och trevlig, en man med ryggrad och moral som dessutom har talang
* har du ens lyssnat på hans musik?

Är det så jobbigt att på alla plan vara underlägsen en snubbe med träben?
*Man har inte "träben" längre. Tror du vi lever på pirattiden? Och nej, jag är inte "underlägsen" en nolla som inte slagit igenom som musiker sedan åttiotalet, levt som en nolla i en nerdekad förort, inte klarat av att uppfostra två ungar som blivit totalt misslyckade nollor (och tydligen också kriminell).

Nej, det är inte "tycker". Kan du visa på vilka jobb hans ungar har klarat av? Eller vilka vänner de har? (kriminella invandrare undantagna) Eller visa på något de uträttat överhuvudtaget?

Du är en bitter, missunsam skithög beståendes av en uppsjö karaktärsdefekter
* Vi har alla våra fel. Själv har jag det att jag ogillar att ondskan går strafflös. Att människor skall få det de har förtjänat har alltid varit min levandsregel. Att detta är fallet i affären Westling är klart. Tydilgen kallas detta "bitter" av vissa. Tja, då är jag väl det då.
Citera
2025-04-21, 13:04
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag försöker igen. Men ok.. om han inte byter bil ofta, så borde han alltså haft "sin" bil länge? Även om den inte var hans. Använder han ofta bil? Eller går han mycket?
Ledsen, men det vet jag ej. Det var ett tag sen jag såg honom. Men förr var det femmans spårvagn som gällde.
Citera
2025-04-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Varför? Det här är ju jättekul.

Du rycker en mening ur sitt sammanhang. Så där skrev jag o framförallt menade jag inte.

Är du sossepolitiker?
Citera
2025-04-21, 13:25
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Finns dock saker som antyder att han varit målvakt åt en person.
Fan vad illa, en riktig dålig kombination då!

Man kör ju runt en hel del kundbilar inom detta yrke!
Citera
2025-04-21, 13:27
Medlem
Hade Kenneth rent mjöl i påsen?
Citera
2025-04-21, 13:33
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Så sant. Hoppas du aldrig träffar honom. En tristare tråkigare besserwisser är svår att finna. Han är tråkig, han meger själv att allt är tråkigt, hans liv säger han själv är tråkigt, allt är tråkigt. Och han verkar ha satt sig i sinnet att sprida tråkighet mot allt och alla som han kommer i kontakt med.
En ofattbart tråkig människa.
Han kunde varit en galenskapar-sketch. Under de trettio år jag känt honom har han aldrig använt krycka. Den är till för att skapa lite extra tycka synd om i ïntervjun.
Fast att han är ”tråkig” har ju inte så mycket med saken att göra så det borde vi lämna därhän. Massor med människor är tråkiga, mig själv inkluderad emellanåt… Vad som är intressant är att han är ohederlig om det nu stämmer som du säger.
Vet du om pojkvännen är den samma som var vice VD fram till för någon månad sedan? Är det möjligen så att någon har någon hållhake på honom som gör att han blir utnyttjad? Jag bara försöker att utesluta att han skulle på något sätt ha giltiga skäl för sitt handlande
Citera
2025-04-21, 13:35
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Så sant. Hoppas du aldrig träffar honom. En tristare tråkigare besserwisser är svår att finna. Han är tråkig, han meger själv att allt är tråkigt, hans liv säger han själv är tråkigt, allt är tråkigt. Och han verkar ha satt sig i sinnet att sprida tråkighet mot allt och alla som han kommer i kontakt med.
En ofattbart tråkig människa.
Han kunde varit en galenskapar-sketch.

Under de trettio år jag känt honom har han aldrig använt krycka. Den är till för att skapa lite extra tycka synd om i ïntervjun.

Fantastiskt att du kom in tråden! Detta blir ju bara bättre och bättre. Gör Aftonbladet aldrig någon research inför dessa publiceringar?

/AI
Citera
2025-04-21, 13:54
Avslutad
Citat:
Tack för informationen. Om den stämmer så betyder det att myndigheten agerat fel. Även om Kenneth är en värdelös besserwisser.
Eh, va?
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du är bra på att dra slutsatser men lite sämre på analys.
+10 på den

Citat:
Om den stämmer så betyder det att myndigheten agerat fel.
Informationen vi får av denne tydligen insatte person visar att Kenneth inte förmedlar en rättvis bild i media, istället för "En för mig okänd mekaniker med skulder gjorde att min bil utmättes helt utan min förskyllan" har vi nu ett konstaterat "Min svärson med skulder körde bilen som stod skriven på mig". Viss nyansskillnad i hur sannolikt det är att det rör sig om att Kenneth är målvakt för familjens skull.
Citera
2025-04-21, 13:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Så... 60 årige Kenneth med benproteser har en 6 år gammal bil, som han köpte för 2 år sedan. Värd ca 100k. Hans dotter är ihop med en bilmek med skulder och som stoppas då denne kör bilen. Invandrare till råga på allt.

Oavsett om bilmeken bara lånat bilen, eller fixat bilen privat eller "svart" och är på väg tillbaka till Kenneth, så tycker alltså församlingen att mycket talar för att en-bils-och-noll-bens-Kenneth troligen är en målvakt? Som agerar förkläde för kriminella? För en bil värd 100k? 😂😂

Och att en vanlig människa inte ska kunna låna ut sin bil till anhöriga eller bekanta, skuldsatta eller inte, utan att riskera att bli av med sin bil?

Vilket fint samhälle och gemenskap ni är med och skapar. Ni förtjänar verkligen all kriminalitet ni drabbas av.
Citera
2025-04-21, 13:58
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Eh, va?

+10 på den

Informationen vi får av denne tydligen insatte person visar att Kenneth inte förmedlar en rättvis bild i media, istället för "En för mig okänd mekaniker med skulder gjorde att min bil utmättes helt utan min förskyllan" har vi nu ett konstaterat "Min svärson med skulder körde bilen som stod skriven på mig". Viss nyansskillnad i hur sannolikt det är att det rör sig om att Kenneth är målvakt för familjens skull.

Lol. Du kommer (kanske) att förstå vad som menades om du klarar av att ta dig längre fram i meddelandehistoriken.

Och jag förstår att du störs av den pruttsveda jag tydligen åsamkat dig, men du får kämpa lite mer med dina egna tillkortakommanden innan det blir en vidare diskussion med mig. Puss på dig, herr polis.
Citera
2025-04-21, 14:05
Avslutad
Citat:
tycker alltså församlingen att mycket talar för att en-bils-och-noll-bens-Kenneth troligen är en målvakt? Som agerar förkläde för kriminella? För en bil värd 100k? 😂😂
Menar du att bilens värde gör det mindre troligt att han är målis? Den är uppenbart nog mycket värd för utmätning, vilket innebär att den som vill ha en bil trots skulder får ett behov av att skriva den på någon annan i sina försök att undanhålla den från fogden.

Ingen har väl påstått att Kenneth är ett förkläde för kriminella, det påstås att Kenneth far med osanning om hur det gick till och att han är målis för sin svärson som utmålas som en helt slumpmässig mekaniker som bara lagat hans bil.

Citat:
Och att en vanlig människa inte ska kunna låna ut sin bil till anhöriga eller bekanta, skuldsatta eller inte, utan att riskera att bli av med sin bil?
Oj, här kommer en teori om att man kan få bilen utmätt även om varken du eller den som kör den har skulder. När har någon påstått det?
Citera
2025-04-21, 14:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Hade Kenneth rent mjöl i påsen?
Det har väl ingen som heter Kenneth?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto